پارس ناز پورتال

خواص جالب گوجه سبز

مجموعه : رژیم و تغذیه
خواص جالب گوجه سبز

جام جم آنلاین: ‌ا‌ین روزها وارد هر خانه‌ای می‌شوید از شما با گوجه سبز پذیرایی می‌کنند و کمتر کسی است که در برابر طعم دوست‌داشتنی گوجه سبز مقاومت کند. اما بد نیست بدانید ارزش غذایی 100 گرم گوجه سبز برابر است با 8 گرم کربوهیدرات، 84/2 گرم چربی، 6/1 گرم پروتئین و فیبر خام نیم درصد.همچنین با خوردن 100 گرم گوجه‌سبز، 5 درصد ویتامین a، دو درصد ویتامین1 b، یک و نه دهم درصد ویتامین2 b، دو و هشت دهم درصد نیاسین، 13 درصد ویتامین c، پنج درصد کلسیم، 2 درصد فسفر و 5 درصد آهن مورد نیاز بدنتان تامین می‌شود.

مصرف گوجه سبز برای درمان شب‌کوری، مفید است و همچنین بیماری‌های نقرس، رماتیسم و تصلب شرایین با خوردن گوجه سبز بهبود می‌یابد. گوجه سبز، خاصیت مسهلی دارد و خشک شده آن برای درمان اعصاب و کم‌خونی مفید است. همچنین مدر است و اعمال کلیه‌ها را تنظیم می‌کند.

جوشانده 25 تا 30 گرم برگ درخت گوجه سبز، کشنده انگل‌های معده است و این خاصیت در هسته گوجه سبز هم وجود دارد.البته فراموش نکنید برگ گوجه سبز نفاخ است و برای معده مضر است، مگر آن که همراه با یک مسهل خورده شود.

برخی پزشکان معتقدند این میوه ترش‌مزه برای درمان تومورها هم موثر است و کودکان در حال رشد خوب است روزانه مقداری گوجه سبز نوش جان کنند.کسانی که به مزه ترش حساسند، می‌توانند از پخته شده آن در انواع خورش‌ها استفاده کنند.

به دلیل طبیعت سرد گوجه سبز در برخی شهرهای شمالی کشورمان این میوه را همراه با سبزی‌های کوهی که خاصیت گرم دارند، مصرف می‌کنند.

سایت تفریحی پارس ناز