پارس ناز پورتال

3 کشوری که در المپیک وزرشکاران زن ندارند..!

3 کشوری که در المپیک وزرشکاران زن ندارند..!
3 کشوری که در المپیک وزرشکاران زن ندارند..!


این سه کشور از بین ۲۰۵ کشور عضو کمیته بین المللی المپیک تنها کشورهایی هستند که زنان ورزشکار خود را به این بازیها اعزام نمی کنند.
 
به گزارش عصر ایران و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،’آنتیا دوفرانتز’ در گزارش خود به مجمع عمومی این کمیته افزود:همچنین ۱۰ فدراسیون بین المللی ورزشی از جمله فیفا، هیچ زنی در هیئت مدیره اجرایی آنها حضور ندارد. فدراسیون های بوکس، وزنه برداری، کانو، کایاک، هندبال، تیراندازی با کمان، تیراندازی، راگبی، دوچرخه سواری و لوژ سواری فاقد زن در هیئت های تصمیم گیری خود هستند.
 
این عضو عالیرتبه کمیته بین المللی المپیک گفت، حضور اندک زنان در هیئت مدیره اجرایی نهادهای ورزشی ناراحت کننده است. ژاک روگ رییس کمیته بین المللی المپیک ضمن تایید راهبرد اعلام اسامی کمیسیون افزود:با وجود کمبودها در دنیای المپیک، معتقدم ما در حال پیشرفت هستیم. دوفرانتز قبلا گفته بود کشورها باید از حضور در بازیهای المپیک محروم شوند؛
 
مگر آنکه سیاست ‘فقط مردان’ را کنار بگذارند. قطر و برونئی تیم خود را که فقط شامل ورزشکاران مرد بود به بازیهای المپیک ۲۰۰۸ پکن اعزام کردند. چندین کشور که قبلا فاقد ورزشکار زن بودند شامل عمان، یمن و امارات عربی متحده ورزشکاران زن خود را به المپیک ۲۰۰۸ پکن فرستادند.
 
‘چینگ کیو وو’رییس فدراسیون بین المللی بوکس و عضو کمیته بین المللی المپیک از تایوان گفت، حضور زنان در سطح بالا ، فرایند تدریجی دارد. وو گفت: این کار به تلاش زیاد و زمان نیاز دارد. بوکس که قبلا در المپیک ورزش مردانه بود، برای المپیک لندن بوکس زنان را نیز به برنامه های خود افزوده است.
 
کمیته بین المللی المپیک در حالی مدعی حمایت از حضور زنان در این بازیهاست که دختران فوتبالیست ایران خرداد ماه در بازی در برابر اردن، به علت داشتن حجاب از سوی فیفا جریمه شدند و نتوانستند در مرحله دوم مقدماتی المپیک حضور داشته باشند تا شانس حضور در المپیک ۲۰۱۲ لندن را از دست بدهند.
سایت تفریحی پارس ناز