پارس ناز پورتال

چگونه در هنگام آسیب دیدگی جسمی باز ورزش کنیم؟

چگونه در هنگام آسیب دیدگی جسمی  باز ورزش کنیم؟

در مواقع آسیب‌دیدگی چگونه ورزش کنیم؟

مردم یا برای تناسب اندام و متعادل نگه‌داشتن وزن خود ورزش می‌کنند و یا برای سرگرمی و لذت بردن از بازی‌های ورزشی این کار را انجام می‌دهند اما گاهی ممکن است درست همان لحظه که در اوج لذت از ورزش کردن هستید دچار آسیب‌دیدگی عضوی شوید و در این شرایط ادامه کار، دشوار می‌شود.

پزشکان به دوستداران ورزش توصیه می‌کنند برای آن که بتوانند در دوران آسیب‌دیدگی هم فعالیت بدنی داشته باشند، توصیه‌های زیر را به کار بگیرند:


– در صورتی که از ناحیه زانو دچار آسیب‌دیدگی شده‌اید و نمی‌توانید برای مدت طولانی راه بروید یا بدوید، این کار مفید را ترک نکنید بلکه می‌توانید پیاده‌روی کوتاه‌تر و سبک‌تری داشته باشید اما باید به خاطر داشته باشید در صورتی که پزشک معالجه‌تان انجام هر گونه فعالیت را منع کرده باشد، بهتر است توصیه‌های پزشک را جدی بگیرید.


– اگر از آن دسته افرادی هستید که به رفتن به باشگاه بدنسازی عادت دارید اما به دلیل آسیب‌دیدگی جسمی، از این کار محروم شده‌اید می‌توانید در منزل به شکل موضعی عضلات بدن خود را ورزش دهید و تمرینات بدنی را روی اعضای سالم انجام دهید.در این مواقع حتما مراقب باشید که به عضو یا عضله آسیب دیده فشار نیاورید.


– اگر از ناحیه مچ پا، شانه‌ها یا گردن دچار آسیب‌دیدگی شده‌اید، به سختی خواهید توانست حرکت جایگزینی را انتخاب کنید. در این شرایط قادر نخواهید بود حرکات پیشین را به همان شکل انجام دهید اما می‌توانید حرکات ورزشی را انتخاب کنید که برای انجام آنها فشار به قسمت‌های خاصی از بدن وارد نمی‌شود بلکه در تمام بدن پخش می‌شوند.


پزشکان همچنین توصیه می‌کنند: اگر از زمره افرادی هستید که به ورزش زیاد عادت دارید و بدون انجام فعالیت‌ بدنی، احساس خستگی و کسالت بیشتری می‌کنید خوب است بدانید که در برخی انواع آسیب‌دیدگی جسمی، تنها گزینه مناسب استراحت کردن است. بدن شما گاهی واقعا به استراحت نیاز دارد و این آسیب‌دیدگی شاید فرصتی مغتنم برای استراحت کردن باشد.