پارس ناز پورتال

عملکرد آمریکا به برنامه روسیه درباره ایران

مجموعه : مجله خبری روز
عملکرد آمریکا به برنامه روسیه درباره ایران
عملکرد آمریکا به برنامه روسیه درباره ایران
 
وزیر خارجه آمریكا در واكنش به طرح جدید روسیه برای برنامه‌ هسته‌ای ایران بر مسیر دوگانه كشورش مقابل ایران تاكید كرد و از اعزام كارشناسان به روسیه در این خصوص خبر داد.
 
 
 
فارس:«سرگی لاوروف» (13 ژوئیه) پس از مذاكرات خود با باراك اوباما و هیلاری كلینتون رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریكا از طرح مسكو برای برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

لاوروف با بیان اینكه هدف كشورش احیای مذاكرات [غرب با ایران] است، اعلام كرد كه كشورش یك طرح "گام به گام " برای ترغیب دولت ایران به پاسخ دادن به سؤالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقابل كاهش تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران ارائه كرده است.

به گزارش رویترز، اما هیلاری كلینتون كه در كنفرانس خبری لاوروف حضور داشت نظر خود را در خصوص كاهش شدت تحریم‌های ایران اعلام نكرد.

رویترز افزود: آمریكا اساساً موافق كاهش تحریم‌های ایران نیست. كلینتون تأكید كرده است كه «ما به [سیاست] مسیر دوگانه خود كه بر اساس فشار [تحریم] و تعامل است ادامه می‌دهیم و قصد داریم كه با روس‌ها راه‌هایی را بررسی كنیم كه [از طریق آن] بتوانیم راهبردهای فعالتری در تعامل (با ایران) بیابیم».

وزیر خارجه آمریكا افزود: ما گروهی از كارشناسان را برای رایزنی با كارشناسان روس اعزام می‌كنیم تا راه‌های حركت رو به جلو را بررسی كنند.

بنا بر این گزارش، علی‌ اكبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران، روز سه‌شنبه بر در پیش گرفتن یك «روش خلاقانه» برای تعامل با آژانس تاكید كرده بود. وی در عین حال گفته بود كه آژانس باید ابتدا اعلام كند ایران به تمام سؤال‌های مربوط به برنامه هسته‌‌ای خود پاسخ داده است كه این درخواست از سوی یوكیا آمانو، مدیركل آژانس رد شد.

وقوع سیل رود بارک در کلاردشت (+عکس)
خبری وحشتناک از تعمیرکار رایانه ای که از حمام دختران فیلم می گرفت..!
طرح آمریكا برای 5000 معترض عربی..!
نجات دادن زن اندونزی از اعدام با شمشیر
عکسهایی که اوباما خود را با لیونل مسی مقایسه کرد
مرجع تقلید که در facebook صفحه دار شد.. + عکس
دختر دانشجویی که دزدی برایش عادت شده بود!
حمله اراذل و اوباش به استخر زنانه ..!
مرگ دلخراش کودکی 2 ساله براثر سهل انگاری خانواده.!
160 بسته مواد مخدر در شکم یک زن..!
عکسهای شلیك موفق ‌‌١٤ موشك دوربرد ایران..!