پارس ناز پورتال

کشت و کشتار حامیان مرسی

مجموعه : مجله خبری روز
کشت و کشتار حامیان مرسی

تظاهرات حامیان مرسی با 2 کشته و 20 زخمی /درخواست مخالفان مرسی برای اخراج سفیر آمریکا
منابع خبری و پزشکی مصر گزارش دادند که در حمله به راهپیمایی طرفداران محمد مرسی در قاهره دو تن کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع خبری گزارش دادند که شورشیان به سمت راهپیمایی حامیان محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر که از منطقه شبرا الخیمه به سمت میدان رابعه العدویه برگزار شده بود، شلیک کردند.

یکی از پزشکان بیمارستان صحرایی در میدان رابعه العدویه اعلام کرد که کشته‌شدگان و مجروحان در ناحیه سر و شکم هدف اصابت گلوله قرار گرفتند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که احتمال دارد تعداد قربانیان افزایش یابد، چرا که برخی به بیمارستان‌های دیگر منتقل شده‌اند.
در همین راستا، محمد بلتاجی، از رهبران حزب آزادی و عدالت اعلام کرد که عاملان این حمله از افراد تک تیرانداز وابسته به وزارت کشور هستند.

وی تصریح کرد: این اقدام در مقابل سفارتخانه‌ آمریکا، مقر پلیس در شهر المنصوره علیه تظاهرکنندگان بی‌گناهی نیز تکرار شده بود که هیچ گناهی نداشتند جز اینکه شعار "کودتا نه، ربایش رئیس‌جمهور منتخب نه" سر می‌دادند.

از سوی دیگر، منابع پزشکی مصر اعلام کردند که بعد از اینکه سه تن روز سه‌شنبه بر اثر شدت جراحت‌ها جان باختند، تعداد کشته‌شدگان درگیری‌ها میان حامیان و مخالفان مرسی به 12 تن رسید و 86 تن دیگر زخمی شدند.

قاهره و دیگر استان‌های مصر نیز شاهد راهپیمایی‌ها و تظاهرات ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت بودند که شرکت‌کنندگان در آن خواسته خود را جهت بازگشت مرسی به منصبش مطرح کردند.

حامیان رئیس‌جمهور برکنار شده مصر نیز به تحصن خود در میدان رابعه العدویه در قاهره و میدان النهضه در جیزه ادامه می‌دهند.
حامیان مرسی در شهر اسکندریه به برپایی تظاهرات خود ادامه می‌دهند و هزاران تن بعد از ادای نماز تراویح در مقابل مسجد القائد ابراهیم راهپیمایی گسترده‌ای به پا کردند.
تظاهرکنندگان با حرکت در میدان‌های اسکندریه "کودتای نظامی" را محکوم کردند و خواهان بازگشت مرسی به منصبش شدند.

آنها با در دست داشتن عکس‌هایی از رئیس‌جمهور برکنار شده مصر و پرچم‌های این کشور، سرود ملی را خوانده و شعارهایی علیه عبدالفتاح السیسی، فرمانده کل نیروهای مسلح سر دادند.
همچنین تظاهرکنندگان در تظاهراتی از میدان التحریر به سمت سفارت آمریکا در قاهره رفتند و اخراج سفیر آمریکا را به علت موضع آمریکا در قبال انقلاب 30 ژوئن خواستار شدند

دهها تن در این تظاهرات شرکت داشتند که مواضع واشنگتن را در قبال انقلاب مردمی مصر محکوم کردند .
تظاهرکنندگان اخراج سفیر و بسته شدن سفارت آمریکا را خواستار شدند.
آنها با در دست داشتن پرچم مصر و پرچم آمریکا و اسرائیل روی آن علامت x قرار داشت سفیر آمیر را حامی اخوان المسلمین خواندند.

در همین راستا، سازمان حقوق بشر عرب اعلام کرد که با فرستادن نامه‌ای فوری به رئیس و اعضای شورای امنیت از آنها خواسته است تا جهت پایان دادن به حمله به تظاهرکنندگان در مصر تدابیری اتخاذ کنند./ایسنا