پارس ناز پورتال

حیوانات شگفت انگیزی که به سفیدی برف هستند (عکس)

حیوانات شگفت انگیزی که به سفیدی برف هستند (عکس)
دنیای حیوانات بسیار پیچیده تر از آن است که بتوانیم به راحتی به اعماقش نفوذ کنیم زیرا هر روز اطلاعات تازه و یا موجود جدیدی کشف می شود که حتی بزرگترین دانشمندان هم از آن ها بی خبر بوده اند و چیزی از آن نمی دانند.

در حالی که حیوانات جدیدی در دنیا کشف می شوند گاهی نیز شگفتی های خاصی مانند به دنیا آمدن حیواناتی با دوسر یا رنگ غیر طبیعی رخ می دهد که همه دانشمندان را به تلاش وا می دارد. یکی از جالب ترین نمونه های تغییر رنگ در میان حیوانات سفید شدن یا بور بودن آن هاست. این مورد شاید در انسان ها موردی نداشته باشد اما حیوانات هزاران سال است که به یک شکل خاص هستند و اگر یک نمونه عجیب در میان آن ها باشد کاملا به چشم می آید.

** تمساح سفید

 

در حاشیه رودخانه می سی سی پی در آمریکا نزدیک به 2 میلیون تمساح زندگی می کند که تنها 40 عدد از آن ها سفید هستند. به این تمساح های سفید به اصطلاح "الماس های سفید" گفته می شود و تحت شرایط خاصی زندگی می کنند. این تمساح ها دقیقا مشابه ها دیگر هم نژادهای خود درنده اند اما رنگشان پریده است. این تمساح ها معمولا سعی می کنند خود را در کنار سنگ های مختلف پنهان کنند زیرا در آب یا چمن و جنگل به راحتی دیده می شوند.

** پنگوئن سفید

حیوانات شگفت انگیزی که به سفیدی برف هستند (عکس)
 

پنگوئن ها همیشه سفید به دنیا می آیند ولی به مرور به رنگ مشکلی و با کمی سفید تبدیل می شوند اما در سال 2002 در یکی از باغ وحش های انگلستان پنگوئنی جالب و سفید به دنیا آمد و باعث جذب هزاران گردشگر شد. این پنگون سفید در دنیا بی نظیر است و کارشناسان احتمال به دنیا آمدن این چنین موجودی را یک در یک میلیون می دانند. این پنگوئن که "قطره برف" نام گذاری شد در دوران بچگی کاملا طبیعی بوده است ولی به مرور رنگش به سفید تبدیل شد.

** وال سفید

حیوانات شگفت انگیزی که به سفیدی برف هستند (عکس)
 

با این حیوان حتما آشنا هستید و اسمش را به صورت "موبی دیک" شنیده اید. برای اولین بار فردی به نام "پاول هودا" این وال را مشاهده کرد و از آن زمان تا به حال نزدیک به 30 بار دیگر دیده شده است.  تا به حال کارگردان های زیادی با الهام گرفتن از این وال فیلم یا انیمیشن های مختلف ساخته اند . این وال در نظر سنجی های جهانی یکی از مشهورترین حیوانات دنیا است.

** سنجاب های سفید

حیوانات شگفت انگیزی که به سفیدی برف هستند (عکس)
 

سنجاب ها حیوانات بازیگوش و البته تند و تیزی هستند و با رنگی که دارند به راحتی توانایی پنهان شدن در میان چوب و تنه درختان را دارند اما در میان هر یک میلیون سنجابی که به دنیا می آید ممکن است 10 عدد سفید رنگ باشند که البته عمری بسیار کوتاه دارند زیرا نمی توانند در طبیعت به راحتی پنهان شده و زندگی کنند. این سنجاب های سفید گاهی نیز توسط شکارچیان برای "تاکسی درمی" شدن یا حتی اهدا به باغ وحش گرفته می شوند.

** گوزن سفید

حیوانات شگفت انگیزی که به سفیدی برف هستند (عکس)
 

گوزن ها از جمله حیواناتی هستند که بیشتر به خاطر پوست و ظاهر جالبشان شکار می شوند. از هر 100 هزار گوزن متولد شده یکی ممکن است سفید باشد که به عنوان گوزن قطبی شناخته می شود. این حیوانات بدنی کاملا سفید و البته چشمانی صورتی دارند. بسیاری از این گوزن های سفید توسط شکارچیان کشته می شوند چرا که ارزش پوست و کله آن ها بسیار بیشتر از یک گوزن معمولی است.

** مار پیتون سفید

حیوانات شگفت انگیزی که به سفیدی برف هستند (عکس)
 

یکی از نادرترین گونه های مار به نام مار پیتون سفید یا "ببری" شناخته می شود. این مار بسیار نادر است و کمتر کسی تا به حال توانسته آن را در طبیعت پیدا کند. به دلیل کمیاب و البته نادر بودن این مار هر کدام از آن ها با قیمتی برابر با 15 هزار دلار فروخته می شوند که در حد یک خودروی متوسط است. البته این قیمت تنها برای مارهایی با سن پایین و کوتاه است.