پارس ناز پورتال

اصول تغییر دادن رنگ ها

مجموعه : مدل لباس جدید
اصول تغییر دادن رنگ ها

«گوش‌مان بدهکار هیچ توصیه و تذکری نیست، هرچه می‌خواهد بشود. تابستان که می‌رسد ما هم باید رنگ عوض کنیم!» باشد خود دانید؛ اما حالا که می‌خواهید رنگ عوض کنید دست کم حواس‌تان به رنگ لباس‌هایی که می‌پوشید باشد. ما به شما می‌گوییم وقتی تیره می‌شوید باید دنبال چه رنگ‌هایی بروید.

 

برای شروع
برای هماهنگی بهتر با رنگ پوست جدیدتان باید به قوانین احترام بگذارید و سراغ هر رنگی نروید!

نارنجی ترکیبی از 2 رنگ اصلی زرد و قرمز است؛ رنگ‌هایی که هر دو با پوست برنزه ترکیب خوبی می‌سازند، بنابراین می‌توانید به این رنگ و طیف‌های آن هم فکر کنید.

رنگ زرد، فسفری باشد یا نباشد بالاترین شدت رنگی و تابش شدیدی دارد، به همین دلیل این رنگ یکی از رنگ‌هایی است که با پوست برنزه ترکیب خوبی‌ می‌سازد. البته این را هم در نظر بگیرید که این رنگ، پوست را تیره‌تر نشان می‌دهد.

صورتی؛ رنگ دیگری که می‌توانید زیاد روی آن حساب باز کنید، رنگ صورتی و طیف‌های متنوع آن است. معمولا تمام طیف‌های رنگ صورتی از صورتی چرک گرفته تا صورتی فسفری با پوست آفتاب سوخته جواب می‌دهند!

 

4 قانون مهم
قانون اول: دور رنگ‌های تیره ( رنگ‌ اصلی+ سیاه)، یعنی رنگ‌هایی که در ترکیب آنها به نوعی رنگ سیاه وجود دارد خط بکشید. رنگ‌هایی مثل سورمه‌ای، خاکستری، جگری، قهوه‌ای، سبز لجنی و… رنگ‌هایی هستند که به دلیل استفاده ازتم رنگ مشکی در آنها باید فراموش‌شان کنید چون مشکی در این رنگ‌ها رنگ غالب است و در نتیجه اجازه نمی‌دهد پوست تیره شما چندان به چشم بیاید.

قانون دوم: استفاده از رنگ مشکی با پوست آفتاب سوخته ممنوع نیست مشروط بر اینکه رنگ غالب پوشش شما نباشد. به عبارت دیگر به صورت ترکیبی و در کنار رنگ‌های دیگر استفاده شود.

قانون سوم: قانون رنگ‌های گرم است. همه رنگ‌های گرم از جمله قرمز، نارنجی، زرد، کرم، آبی و سبز با پوست آفتاب سوخته جور در می‌آیند.

قانون چهارم: قانون رنگ‌های روشن است. رنگ‌های روشن معمولا با پوست برنزه ترکیب خوبی می‌سازند اما این ترکیب خوب یک شرط اساسی هم دارد آن هم اینکه سراغ رنگ‌های روشن با ته شید متوسط بروید. قاعده این است که لباس‌های رنگ روشن به پوست برنزه جلوه بیشتری می‌دهند. در میان رنگ‌های روشن هم که رنگ سفید حرف اول را می‌زند!

 

نکته مهم! اگر دوست دارید روی رنگ آفتاب‌ سوخته‌تان تاکید بیشتری داشته باشید، سراغ رنگ‌های روشن بروید و اگر می‌خواهید آفتاب سوختگی‌تان کمتر به چشم بیاید می‌توانید به رنگ‌هایی با تناژ تیره‌ترهم فکر کنید.  رنگ پوست آفتاب سوخته آنچنان پر قدرت است که خواه‌ناخواه روی رنگ لباس تاثیر می‌گذارد به همین دلیل بهتر است بیشتر سراغ رنگ‌های براق بروید تا مات! در میان رنگ‌های براق هم رنگ طلایی سردمدار است.

رنگ‌های فسفری؛ رنگ‌های فسفری نسبت به میزان نوری که دریافت می‌کنند مقدار نور بیشتری را منعکس می‌کنند به همین دلیل از روشنایی خاصی برخوردارند. این روشنایی دقیقا همان روشنایی است که شما برای جلوه بیشتر پوست برنزه‌تان به آن نیاز دارید، بنابراین انتخاب دیگر شما رنگ‌های فسفری مثل زرد، صورتی، سبز و نارنجی است.