پارس ناز پورتال

ورزش هایی که شاید چاقتان کند !

ورزش هایی که شاید چاقتان کند !

این یك موضوع جنجالی و بحث برانگیز است كه در نتیجه یك مطالعه بیان شد. آیا این موضوع حقیقت دارد ؟ دكتر تیموتی چرچ در یك مطالعه در سال 2009 بر روی زنان یائسه نشان داده است كه كاهش وزن در زنانی كه ورزش می كردند بسیار كمتر از حد مورد انتظار و میزان پیش بینی شده در آغاز مطالعه بود.

 

محققان می گویند كه این مسئله احتمالا مربوط به تاثیر محرك ورزش بر اشتها است. هر چه كالری بیشتری بسوزانید میل بیشتری به خوردن پیدا می كنید. بنابراین رژیم غذایی متعادل همیشه اولین قدم برای كاهش وزن است.

 

ورزش زمانی به كاهش وزن شما كمك می كند كه به دقت مقدار غذای دریافتی خود را كنترل كنید.

 

اگر همزمان با فعالیت بدنی اشتهای شما افزایش یابد و مدام كالری بیشتری دریافت كنید روند كاهش وزن مناسبی نخواهید داشت.

فراموش نكنید كه ورزش كالری می سوزاند و طبیعتا به بدن شما فرم مناسبی می دهد و اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید به خوبی به هدف خود دست می یابید.

در اینجا یك سوال دیگر هم وجود دارد و آن اینكه آیا عضلاتی كه استفاده نمی شوند به چربی تبدیل می شوند؟

 

در واقع نه ، بافت عضله و بافت چربی دو بافت مجزا هستند. اما اگر یك فرد ورزشكار و عضلانی ناگهان ورزش را متوقف كند و به اندازه قبل غذا بخورد سلولهای بافت عضلانی او چروكیده شده و سلولهای بافت چربی متورم و پر تر می شوند.

 
به دلیل كاهش حجم بافت عضلانی در عوض افزایش بافت چربی در آغاز این فرایند ممكن است ترازو تغییری در وزن نشان ندهد. اما مدتی بعد افزایش وزن قابل مشاهده شده و شكل بدنی فرد را به هم خواهد زد.

 

برای اینكه اطمینان حاصل كنید كه چنین اتفاقی برای شما نمی افتد به میزان متعادلی غذا بخورید و با ورزش كردن با شدت و تناوب مناسب ، توازن و تعادل صحیحی در بافتهای عضلانی و چربی بدنتان برقرار كنید.