پارس ناز پورتال

چگونگی تماس تلفنی با رایانه

چگونگی تماس تلفنی با رایانه

تصور کنید در حال کار با لپ تاپتان هستید و تلفن همراه تان زنگ می خورد. مجبورید دست از کار با کامپیوتر بکشید و با تلفن تان صحبت کنید.
اما احتمالا خبر ندارید که در ویندوز7 می توانید به جای این کار با کامپیوترتان به تلفن ها پاسخ دهید!

برای این کار شما تنها نیاز به یک رایانه دارید که دارای بلوتوث باشد.

با انجام تنظیمات کوچکی در ویندوز 7 می توانید از میکروفون و اسپیکر لپ تاپتان (یا کامپیوتر شخصی) به جای هندسفری موبایل استفاده کنید.
در این حالت گوشی شما زنگ میخورد و همان طور که در حال کار با کامپیوتر هستید و بدون اینکه دست به تلفن همراهتان بزنید با استفاده از رایانه تان به تماس ها پاسخ می دهید و با دوستانتان صحبت می کنید. تلفن همراه تان هم میتونه 10ها متر دورتر از رایانه تان باشد.

در این حالت صدای طرف مقابل، از اسپیکر های رایانه و صدای شما هم از طریق میکروفون لپ تاپتان به گوش طرف مقابل می رسد.

برای این کار مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

– بلوتوث تلفن همراه و کامپیوترتان را روشن کنید.
– در کادر جستجوی منوی Start ویندوز 7 ، کلمه Bluetooth را تایپ کرده و آیکون آن را اجرا کنید.
– بر روی Add Device کلیک کنید. منتظر بمانید تا بلوتوث رایانه گوشی شما را پیدا کند.
– مراحل را جهت نصب ادامه دهید و پیام های دریافت شده در رایانه و تلفن همراه را تایید کنید.
خوب حالا همه چی آماده است.
بر روی آیکونی که مربوط به گوشی شماست دو بار کلیک کنید.
خوب کار تمام است.

از همین بخش میتوانید:

1-با کلیک بر روی اولین دکمه Connect میتونید از GPRS روی گوشی تان بر روی کامپیوتر استفاده کنید. (مناسب برای نوت بوک ها – در این صورت حتی در سفر هم میتونید از اینترنت در لپ تتان استفاده کنید )

2- با تایپ هر شماره ای در کامپیوتر و فشردن دکمه Call میتونید تماس بگیرید.

3- با کلیک بر روی سومین دکمه میتوانید، یک موزیک را در تلفن همراه تان پخش کنید و صدای آن، به جای پخش از گوشی، از اسپیکر رایانه تان پخش خواهد شد!

4- و بالاخره با کلیک بر روی آخرین دکمه اسپیکر و میکروفون رایانه تان تبدیل به یک هندسفری بلوتوث میشه که به صورت اتوماتیک پس از اولین زنگ به گوشی، ارتباط تلفنی برقرار شده و می توانید با دوستان از طریق میکروفون کامپیوتر صحبت کنید و صدای دوستتان را هم از اسپیکر رایانه بشنوید. استفاده از این قابلیت خصوصا در نوت بوک ها و نت بوک ها به دلیل همراه داشتن میکروفن و اسپیکر داخلی شدیدا توصیه میشود و میتوانید به آسانی همچنان که به کار با رایانه شخصی تان مشغول هستید به تماس های تلفنی هم پاسخ دهید.

همچنین در بخش پایین همین پنجره می توانید از طریق بلوتوث به محتویات تلفن همراه خود دسترسی پیدا کنید – از اطلاعات نسخه پشتیبان بگیرید و یا فایلی را به تلفن همراه تان انتقال دهید.