پارس ناز پورتال

بدون رژیم طاقت فرسا لاغر شوید

مجموعه : رژیم و تغذیه
بدون رژیم طاقت فرسا لاغر شوید

سلامتی و تندرستی بیش از چاقی ارزش دارد. در دوران گذشته از زمانی که وسایل راحتی بشر بیشتر شد و زندگی اداری و صنعتی، به ‌وجود آمد چاقی عمومیت یافت و حتی یک ارزش به‌شمار می‌آمد. ولی در حال حاضر سلامتی بیش از چاقی ارزش دارد به همین جهت رژیم‌های غذائی و ورزش اهمیتی خاص پیدا کردند. البته وزن هر کس طبق قد، سن، وضعیت عمومی و استخوان‌ بندی او متغیر است.

تعیین زمان دقیق برای غذا خوردن
برای غذا خوردن 20 دقیقه زمان بگذارید و به آرامی در این زمان مشخص شده غذا بخورید . تعیین زمان برای غذا خوردن از بهترین عادات غذایی است که بدون نیاز به رژیم غذایی پیچیده می توان لاغر شد .وقتی تند تند غذا می‌خورید بدنتان نمی‌تواند سیگنال‌های مربوط به سیر شدن را دریافت کند که این خود منجر به پرخوری می‌شود .

خواب بیشتر ، کاهش وزن بیشتر
افزایش میزان خواب در طی شب باعث کاهش وزن می شود .یک ساعت بیشتر خوابیدن باعث می شود که هم احساس گرسنگی کمتری کنید و هم اشتها کاهش یابد .

یوگا
زنانی که یوگا انجام می‌دهند تمایل بیشتری به لاغر بودن دارند. محققان دریافته‌اند که احساس آرامش به افراد کمک می‌کند تا احساس سیری در زمان مناسب را از طریق بدنشان دریافت کنند.
خواب بیشتر ، کاهش وزن بیشتر

خوردن میوه و سبزیجات
سعی کنید در وعده غذایی شام خود از سبزیجات استفاده کنید . خوردن میوه و سبزیجات از جمله راههای کاهش وزن است . سعی کنید سبزیجات را بدون چربی طبخ کنید ، این روش از بهترین راههای کاهش وزن است . غذاهای خود را سرشار از آب لیمو و سبزیجات کنید .

افزودن سوپ به رژیم غذایی
افزودن سوپ به رژیم غذایی باعث می شود که کالری کمتری به بدن برسد در نتیجه افزایش وزن صورت نمی گیرد . اگر سوپ را در ابتدای وعده غذایی قرار دهید باعث می شود که اشتها محدود شود .خوردن سوپ که سرشار از سبزیجات باشد بسیار مفید است و به لاغر شدن کمک می کند . اگر می‌خواهید از وزن خود کم کنید مراقب باشید از سوپ‌های خامه‌ای پرهیز کنید چرا که مملو از چربی و کالری هستند.

غلات سبوس دار
غلات کامل حاوی فیبرهای مفید برای سلامت انسان بوده و سبب می‌شوند دیرتر احساس گرسنگی کنید. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند به جای مصرف نان سفید، نان سبوس‌دار، به جای برنج سفید، برنج قهوه‌ای و تنقلاتی مثل بیسکویت سبوس جو، پاپ کورن یا غلات بو داده مصرف کنید.

ایجاد تصور لاغری
لباس‌های قدیمی مورد علاقه به خود را در جایی که هر روز می‌بینید بگذارید تا تصور کنید که وقتی لاغر شدید باز هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

پیتزای سالم بخورید
سعی کنید به جای استفاده از گوشت در مواد پیتزا از سبزیجات استفاده کنید. با انجام این روش 100 کالری را از خود دور می‌کنید. همچنین به جای استفاده از پنیر پرچرب از پنیر کم‌چرب استفاده کنید و قبل از اضافه کردن مواد پیتزا، یک لایه روغن زیتون روی نان بمالید.

قند مصرفی روزانه را کاهش دهید
به جای خوردن هر روز نوشابه از شربت حاوی لیمو استفاده کنید لازم است بدانید هر لیوان نوشابه حاوی 10 قاشق شکر است.

از لیوان‌های باریک و بلند استفاده کنید
به گزارش سلامت نیوز اگر می‌خواهید بدون رژیم لاغر شوید برای کم کردن کالری‌های دریافتی از مایعات، به جای لیوان‌های پهن و کوتاه از لیوان‌های باریک و بلند استفاده کنید. با استفاده از این روش 30- 25 درصد از نوشابه، آب‌میوه یا هر نوشیدنی دیگری را کم‌تر می‌نوشید و کالری کم‌تری دریافت می‌کنید. در آزمایشات مختلفی که در این زمینه صورت گرفته مشخص شده به خاطر خطای دید، افرادی که از لیوان‌های پهن و کوتاه استفاده می‌کنند از مقدار بیشتری نوشیدنی مصرف می‌کنند.

چای سبز بخورید
نوشیدن چای سبز راهکار خوبی برای کاهش وزن است. تحقیقات حاکی از آن است که چای سبز به خاطر عملکرد فیتوکمیکال‌های موسوم به کاتچین‌ها، سرعت موتور سوخت کالری‌ها در بدن را به طور موقت افزایش می‌دهد.