پارس ناز پورتال

سخنان صالحی درمورد نیروگاه اتمی

مجموعه : مجله خبری روز
سخنان صالحی درمورد نیروگاه اتمی

علی اکبر صالحی عصر دوشنبه در آئین تحویل نیروگاه بوشهر به طرف ایرانی اظهار داشت: امروز اگر پشتیبانی شهدا و حماسه سازی شان نبود چنین مراسمی برگزار نمی شد.

وی با بیان اینکه  آنها با سربلندی و رضایت پا به عرصه جهاد گذاشتند افزود: 34 سال مشقت، تهدید، محدودیت و تحریم نتوانست این ملت را  از پای درآورد و امروز شاهد برگ زرین دیگری در افتخارات این ملت هستیم.

صالحی با تأکید بر اینکه اگر شاکر باشیم از برکات بیشتر خداوند بهره مند خواهیم شد ادامه داد: کمتر ملتی است که این قدر تحت فشار باشد و این همه دستاورد داشته باشد. کشورهای مقابل ما زبان تقابل را به جای زبان تعامل به کار گرفته اند.

34 سال تقابل موجب پیشرفت روزافزون ایران شده است
وی گفت: 34 سال تقابل موجب پیشرفت روزافزون ایران شده است و اقتدار در عرصه بین الملل باعث شده تا تمام جلسات بین المللی کشورهای دیگر دستور کارشان ایران باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه ایران در بعد اقتصادی به گونه ای نیست که کشورهای دیگر را دچار مشکل کند افزود: ایران در بعد اسلام هم توانسته گسترش اندیشه و رفتار اسلامی را در جهان داشته باشد و این مهم از طریق ایران در جهان منتشر شده است.

صالحی گفت: این بدان معنا نیست که ایران در بهترین وضعیت است بلکه روز به روز با جبران اشتباهات تلاش می کنیم تا کشور آینده روشن و تابناک داشته باشد.

وی با تشکر از همه دست اندرکاران ساخت نیروگاه افزود: همه شما و پیشینان شما که همان شهدا هستند توانستید موجب افتخار صنعت در کشور شوید.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: ایران تنها کشور بهره مند از انرژی صلح آمیز هسته ای در بین 57 کشور اسلامی است. بقیه کشورها که به اندازه ایران سختی نکشیده اند نتوانسته اند به این افتخار دست یابند.

وی خاطرنشان کرد: افتخار دیگر این است که هم اکنون در حال بومی سازی این پروژه هستیم.

صالحی افزود: در سالهای گذشته روسیه کمک زیادی کرد که ایران به صنعت انرژی هسته ای دست یابد و اکنون این اتفاق افتاده که تکنولوژی و فناوری آن توسط این کشور وارد ایران شود که امیدواریم این همکاری گسترش یابد.

وی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر امن ترین نیروگاه جهان است و تلاش شده با ایمنی کامل این پروژه را تحویل بگیریم.

به سوالات کشورهای همسایه درباره نیروگاه پاسخ می دهیم
رئیس سازمان انرژی اتمی خطاب به کشورهای همسایه گفت: نگران نباشید زیرا اگر نیروگاه اتمی مشکلی داشت ما به فکر خودمان بودیم بعد کشورهای همسایه و از آنها دعوت می کنیم که به عنوان مهمان تشریف بیاورند و به سئوالات آنها پاسخ می دهیم.

صالحی افزود: تلاش می کنیم در آینده نزدیک با افتتاح نیروگاههای دیگر همراه با آب شیرین کن این صنعت را گسترش دهیم.

وی عنوان کرد: ما انرژی هسته ای را غیر صلح آمیز نمی خوانیم و دولت ها یک به یک می آیند و می روند و رهبری مقتدر ایستاده و حمایت لازم را در این خصوص داشته است./مهر