پارس ناز پورتال

درخواست ملاقات وزیر امور خارجه آلمان با روحانی

مجموعه : مجله خبری روز
درخواست ملاقات وزیر امور خارجه آلمان با روحانی

این عضو هیات ایرانی در نیویورک خاطرنشان کرد: هیچ درخواستی دراین باره از جانب مقامات آمریکایی برای دیدار رییس‌جمهور این کشور با روحانی مطرح نشده است.

 ساعتی پیش خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان که برای شرکت در اجلاس سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، امروز با درخواست ملاقات با رییس جمهور آمریکا مواجه شده است.

 
خبرگزاری آلمان روز سه‌شنبه از ملاقات «گیدو وستروله» وزیر امور خارجه این کشور با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور اسلامی ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

 "د.پ.آ" در این خبر به نقل از اعضای هیات آلمانی حاضر در نیویورک، نوشت: وستروله قرار است سه‌شنبه شب به وقت نیویورک در یکی از هتل‌های این شهر با رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

بر اساس عرف دیپلماتیک، دیدار یک وزیر امور خارجه با رییس دولت یک کشور، با حضور در محل اقامت رییس‌جمهور به عنوان مقام بالاتر انجام می‌شود.

این رسانه آلمانی در ادامه با اشاره به سخنرانی حسن روحانی در مقر سازمان ملل که بعدازظهر سه‌شنبه به وقت نیویورک انجام می‌شود، نوشت: آخرین دیدار وستروله با یک رییس‌جمهور از ایران، ملاقات وی با محمود احمدی‌نژاد در فوریه سال 2011 بوده است./ایسنا