پارس ناز پورتال

سریعترین راه و بهترین روش برای لاغری

مجموعه : رژیم و تغذیه
سریعترین راه و بهترین روش برای لاغری

سریعترین راه و بهترین روش برای لاغری، کم کردن دریافت کالری‌های غذایی  در طول روز و بالا بردن میزان کالری‌های سوخته شده با  بالا بردن و افزایش فعالیت بدنی و ورزش است.
خوردن یک شکلات میله‌ای ممکن است یکی دو دقیقه بیشتر طول نکشد، اما سوزاندن کالری‌های آن برای اغلب افراد به 40 دقیقه پیاده‌روی نیاز دارد.
اگر بخواهید نیم کیلوگرم وزن کم کنید، باید حدود 3500 کالری بسوزانید. برای سوزاندن این میزان کالری با انجام فعالیت جسمی دست کم به چهار هفته ورزش با شدت متوسط و به طور مرتب نیاز داشته باشد.
در مقابل اگر کالری دریافتی روزانه‌تان از راه غذا کمتر از 500 کالری باشد، هفته‌ای نیم کیلوگرم وزن از دست خواهید داد. بنابراین شاید به نظرتان برسید که رژیم گرفتن راهی سریع‌تر به سوی کاهش وزن است.

اما ورزش مرتب به جز سوزاندن کالری‌های سودمندی‌های دیگر هم دارد.
ورزش میزان مصرف انرژی در حال استراحت را هم اندکی افزایش می‌دهد – به عبارت دیگر پس از انجام دادن ورزش و هنگامی که در حال استراحت هستید، نیز کالری بیشتری می‌سوزانید.

از طرف دیگر کاهش وزنی که با افزایش فعالیت جسمی به دست می‌آید، تقرییا به طور انحصاری ناشی از کاهش چربی بدن است.
به علاوه برخی از بررسی‌ها بیانگر آن است که ورزش بیشتر “چربی شکمی” را کاهش می‌دهد که در دچار شدن به فشار خون بالا، بیماری قلبی- عروقی و دیابت نقش دارد.

برای سوزاندن نیم کیلوگرم چربی چقدر فعالیت لازم است؟

برای کاهش نیم کیلوگرم از چربی بدن باید حدود 3500 کالری اضافی را باید با انجام فعالیت جسمی بسوزانید.
پیاده‌روی یا دویدن آرام (جاگینگ) باعث سوزاندن حدود 100 کالری به ازای هر مایل (1.6 کیلومتر) می‌شود.
به ازای هر 35 مایل (56 کیلومتر) پیاده روی نیم کیلوگرم از چربی بدن‌تان کاسته خواهد شد، به شرطی که میزان دریافت غذا و سایر فعالیت‌های جسمی‌تان ثابت بماند.
اگر پیاده‌روی سریع (با سرعت 6.5 کیلومتر در ساعت) به مدت نیم ساعت برای پنچ روز در هفته انجام دهید، حدود 16 کیلومتر در هفته را خواهید پیمود و در پایان سه هفته و نیم، حتی اگر میزان کالری‌های مصرفی‌تان ثابت بماند، احتمالا نیم کیلوگرم از وزن‌تان کاهش خواهد یافت.
اگر در همین مدت میزان دریافت کالری از راه غذا را در حد چند صد کالری در روز کاهش دهید، می‌توانید سرعت کاهش وزن را بیشتر کنید.