پارس ناز پورتال

گفت‌ و گوی تلفنی روحانی با اوباما در ورود به تهران

مجموعه : مجله خبری روز
گفت‌ و گوی تلفنی روحانی با اوباما در ورود به تهران

 رئیس جمهور کشورمان در بدو ورود به تهران با اعلام این‌که در گفت‌وگوی تلفنی با اوباما به مذاکرات ایران با 1+5 و این‌که دریچه‌ای در این زمینه گشوده شده و باید از این فرصت استفاده کرد، اشاره کردیم تصریح کرد که اوباما نیز گفت در این ایده مشترک هستیم.

حسن روحانی در بدو ورود به تهران در جمع خبرنگاران ضمن تشریح نتایج سفر خود به نیویورک خبر داد که جام شیر دال که مدت‌ها در آمریکا بود، به ایران بازگردانده شد.

وی همچنین در مورد گفت‌وگوی تلفنی خود با باراک اوباما، در روز گذشته و در آخرین لحظات سفرش به نیویورک گفت: درست در لحظه‌ای که آماده حرکت به سمت فرودگاه بودیم به من اطلاع دادند که کاخ سفید با نماینده‌ی دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک تماس گرفته و اعلام کرده که آقای اوباما مایل است که چند دقیقه‌ گفت‌وگویی با ما داشته باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: ما نیز این کار را انجام دادیم و موافقت شد و آنهابا سفیر ما تماس گرفتند و این مکالمه انجام شد.

وی در مورد مباحث مطرح شده در این مذاکره تلفنی گفت: از جمله مباحث مطرح شده در این زمینه مساله‌ی هسته‌یی بود.

رئیس جمهور ادامه داد: در این گفت و گو من بر حق ملت ایران در موضوع هسته‌یی تاکید و از آن به عنوان غرور ملی ایرانیان یاد کردم.

وی در ادامه توضیح مکالمه تلفنی خود با اوباما گفت: ما در این گفت و گوی تلفنی به مذاکرات ایران با 1+5 اشاره کردیم و این که دریچه‌ای در این زمینه گشوده شده و باید از این فرصت استفاده کرد؛ چرا که فرصت زیادی نیست و باید در این امر تسریع شود.

روحانی گفت: ایشان نیز گفتند که ما در این ایده مشترک هستیم و به وزیر خارجه خود دستور می‌دهیم که در این زمینه تسریع کند تا کار سرعت بیشتری پیدا کند.

حسن روحانی تاکید کرد: سیاست خارجی دولت یازدهم مبتنی بر منافع ملی ، مصالح ملی و در چارچوب عزت و مصلحت ایران و سیاست‌های کلی است که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند. /ایسنا