پارس ناز پورتال

تبلیغات جنسی که تبدیل به فاجعه شد (18+)

مجموعه : مجله خبری روز
تبلیغات جنسی که تبدیل به فاجعه شد (18+)

تبلیغات جنسی که تبدیل به فاجعه شد

این درحالی است که درآن سوی ماجرا موج گسترده تبلیغات محصولات جنسی و داروهای تقویت قوای جنسی به صورت گسترده در فضای مجازی، ایمیل ها، وبلاگ ها و سایت های اینترنتی هم مشاهده می شود. در این تبلیغات گسترده به گونه ای بزرگنمایی می شود که افکار عمومی تصور کنند تنها یک معضل و مشکل در ایران وجود دارد و آن هم مربوط به مسائل جنسی است!
 
 

شاید درماه های گذشته در زمان استفاده ازاینترنت با ایمیل ها و پیام های تبلیغاتی مواجه شده اید که محتوای تمام آنها تبلیغ محصولات جنسی و یا فیلم های آموزش بهداشت جنسی و روابط زناشوئی است.

 

اینگونه ازآگهی های اینترنتی همواره با تصاویری از زنان و دختران جوان همراه است که به صورت نیمه عریان دربرابرمخاطب قرارگرفته اند.
 

*تبلیغ در ماهواره و اینترنت، فروش در داروخانه!
اما این تمام ماجرا نیست، آنچه که بیش از پیش خبرسازشده موج تبلیغات داروهای عجیب وغریب افزایش توان جنسی درشبکه های ماهواره ای است که گویا پایش به برخی  داروخانه ها هم بازشده است. این روزها تنها کافی است درزمان مراجعه به داروخانه به تبلیغاتی که روی گیشه قرارگرفته دقت کنید.

 

 
موج تبلیغات و فروش وسایل جنسی در داروخانه ها به جایی رسیده که بدون هیچ ضابطه و یا قانون مشخصی، اینگونه وسایل تبلیغ و درقالب بروشورهای تبلیغاتی بین مردم و به ویژه جوانان دست به دست می شود!

تبلیغات جنسی که تبدیل به فاجعه شد (18+)

 *تبلیغات جنسی آنلاین می شود!
 به موازات توزیع برشورهای تبلیغاتی در داروخانه ها به تازگی سودجویان ازفضای نامناسب تبلیغ وسایل جنسی درکشوربه سود خود استفاده کرده و با انتشار و توزیع فیلم ها و کلیپ هایی تحت عنوان «آموزش مسائل جنسی» به دنبال کسب درآمد ازاین طریق هستند.
 
 

جالب اینجاست که توزیع کنندگان این فیلم ها برای فروش بیشتر و پوشش برنامه های غیرقانونی خود برای تبلیغ محصولات ازجملاتی نظیر«آموزش مسائل جنسی ویژه افراد بالای 18 سال» و یا «دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد» در سایت ها و برگه های تبلیغی استفاده می کنند.
 
 
 
علاوه براین بسیاری ازاین فیلم ها به راحتی ازطریق اینترنت و به ویژه سایت های مستهجن قابل مشاهده و دریافت است و می توان ضمن تماس با یک شماره تلفن همراه، وسایل جنسی و یا فیلم های آموزشی را درعرض چند ساعت سفارش داد.
 
 

به موازات توزیع برشورهای تبلیغاتی در داروخانه ها به تازگی سودجویان ازفضای نامناسب تبلیغ وسایل جنسی درکشوربه سود خود استفاده کرده و با انتشار و توزیع فیلم ها و کلیپ هایی تحت عنوان «آموزش مسائل جنسی» به دنبال کسب درآمد ازاین طریق هستند.

 
 
 
جالب اینجاست که توزیع کنندگان این فیلم ها برای فروش بیشتر و پوشش برنامه های غیرقانونی خود برای تبلیغ محصولات ازجملاتی نظیر«آموزش مسائل جنسی ویژه افراد بالای 18 سال» و یا «دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد» در سایت ها و برگه های تبلیغی استفاده می کنند
 

بی شک اطلاع رسانی درباره روش های ارتباط بهترهمسران درمسائل زناشویی مفید و سودمند است، اما افزایش لجام گسیخته و همگانی شدن اینگونه تبلیغات به دلیل اطلاعات ناکافی مردم و به ویژه جوانان ازمسایل جنسی باعث سوءمصرف و مشکلات دیگری خواهد شد که به طورقطع ازناتوانی های جنسی پرخطرتراست.


تبلیغات جنسی که تبدیل به فاجعه شد (18+)

 *زمانی که مدیران فرهنگی کشور نگران می شوند!
 شواهد موجود ازتوزیع وسایل و فیلم های آموزش مسائل زناشوئی دربازارنشان می دهد که نه تنها برای کنترل واردات این محصولات و تبلیغ آنها ازطریق سایت های اینترنتی تلاش هایی درجریان نیست، بلکه لینک های تبلیغی اینگونه ازمحصولات بیشترازطریق سایت های مبتذل و مستهجن دراختیارکاربران قرارمی گیرد.
 
 

اظهارات چندی پیش مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم موید این موضوع و نگرانی بخش های مختلف ازگسترش بی رویه و توزیع بدون ضابطه این محصولات است.

 
 

به گفته علیرضا کریمی به وجود اینکه داروخانه‌ها، یک مکان عمومی محسوب می‌شوند و براساس قانون تبلیغات کشوری انجام تبلیغات غیراخلاقی که حریم‌های شرعی و عرفی جامعه را رعایت نکند، ممنوع است، اما این روزها شاهد انواع و اقسام “تبلیغات شنیع و غیر‌اخلاقی ”‌ به‌صورت کاملا آزاد و بدون قید و شرط درداروخانه‌ها هستیم.

 

 *تبلیغات بی شرمانه محصولات جنسی
 بنابراظهارات وی درحال حاضرانواع تبلیغات رنگی و بی‌شرمانه برای تبلیغ کالاهای “جنسی ”‌ به‌صورت علنی و آزادانه در سطح داروخانه‌های کشور انجام می‌شود و اگرجلوی این رویه غیراخلاقی گرفته نشود، مشخص نیست که در آینده بانیان این‌گونه از تبلیغات به چه سبک و شیوه‌های جدیدی برای تبلیغ این قبیل لوازم آرایشی و زیبایی روی خواهند آورد.

 
 
 

زمانی که در جامعه سازو کار صحیح و اصولی برای آموزش یک موضوع وجود نداشته باشد، به تدریج و درگذر زمان با گسترش ارتباطات نیاز افراد به کسب اطلاع درباره آن موضوع دو چندان افزایش می یابد بانکی با بیان این مطلب می گوید: درچنین مواردی با توجه به ضعف آموزش و ناکافی بودن اطلاعات افراد به ویژه جوانان دست های پنهانی برای کسب درآمد و انحراف موضوع وارد بازی می شود
 
 

 به تصریح مدیرکل اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درصورتی که وزارت بهداشت با این رویه‌ غیرقانونی و غیراخلاقی داروخانه‌ها برخورد لازم و قانونی را نکند، دفترتبلیغات مجبور می شود این موضوع را از طریق دستگاه قضایی و انتظامی پیگیری کند و درصورت تکرار، امکان پلمب شدن اماکنی که مرتکب این شیوه تبلیغات غیرقانونی شده‌اند، وجود دارد.

 
 

شاید دروهله اول تاکید دستگاه متولی امورفرهنگی درکشوربه سازمان هایی همچون وزارت بهداشت اقدامی شایسته برای کاهش اینگونه از تبلیغات باشد، اما آیا به راستی تذکرقانونی و یا برخورد قضائی و انتظامی می تواند هجمه گسترده این تبلیغات بی رویه محصولات جنسی را کاهش دهد و آیا مدیران فرهنگی کشوردرمقابل هجمه گسترده تبلیغات آنلاین اینترنتی و برنامه های سازمان یافته سایت های مبتذل برای تبلیغ این محصولات چه برنامه ای دارند ؟!

 
 

 *ضعف نظام آموزشی و سوء استفاده دست های پنهان
 به باوردکترامیرحسین بانکی استاد دانشگاه و عضوهیات علمی زمانی که در جامعه سازو کار صحیح و اصولی برای آموزش یک موضوع وجود نداشته باشد، به تدریج و درگذر زمان با گسترش ارتباطات نیاز افراد به کسب اطلاع درباره آن موضوع دو چندان افزایش می یابد بانکی با بیان این مطلب می گوید: درچنین مواردی با توجه به ضعف آموزش و ناکافی بودن اطلاعات افراد به ویژه جوانان دست های پنهانی برای کسب درآمد و انحراف موضوع وارد بازی می شود.

 
 

به گفته وی، دربحث مسائل و آموزش های جنسی هم درحال حاضرهمین اتفاق درجریان است، به علت نبودن متولی آموزش اینگونه از مسائل درجامعه و نیازدو چندان جوانان و به ویژه زوج های جوان برای کسب اطلاعات لازم از یک طرف محصولات جنسی به راحتی از طریق داروخانه ها تبلیغ وعرضه می شود و از سوی دیگر، سایت های مستهجن برای کسب درآمد و ازآن مهمتر جذب مخاطب اقدام به قراردادن تبلیغات در این سایت ها می کنند.

 
 

بنابراظهارات این استاد دانشگاه، درحال حاضرآموزش مسائل جنسی در جامعه تابوشده و زمانی که بحث مسائل جنسی به میان می آید همه جانب احتیاط را در نظر می گیرند، درصورتی که بسیاری ازمشکلات جنسی زوج های جوان به علت ناآگاهی و دسترسی به اطلاعت نادرست است.

 
 

این استاد دانشگاه تاکید می کند: آموزش صحیحی و اصولی به زوج های جوان، ازبین بردن ترس جوانان برای مطرح کردن اینگونه مسائل درخانواده ها و کنترل شدید سایت های اینترنتی ازجمله راهکار های کاهش آسیب های ناشی ازتبلیغاتی غیر قانونی جنسی درکشوراست.