پارس ناز پورتال

بهترین فیلم های سال 2013 + عکس

مجموعه : اخبار سینما
بهترین فیلم های سال 2013 + عکس
با نزدیک شدن به پایان سال میلادی لیست‌ های بهترین فیلم های سال 2013 یکی یکی منتشر می شوند. به گزارش پارس ناز به نقل از مجله تایمز نیز در بخش سرگرمی سایت خود لیست ده فیلم برتر سال را منتشر كرده است.



هابیت:نابودی اسماگ   The Hobbit: The Desolation of Smaug
چه كسی فكر می‌كرد پس از آن قسمت ضعیف اول، از یك سه‌گانه هشت ساعته، با آن پیچ‌های غیر ضروری داستانی و فیلم‌نامه‌ای كمتر از سیصد صفحه، «پیتر جكسون» یك قسمت میانی بسیار خوب بر پرده سینماها بفرستد. ویث بیلبو(مارتین فریمن) ، گاندولف(یان مك گلن) و «داورف‌»هایی درگیر ماجراهایی تمام نشدنی در میان «الف‌ها» و افراد شرور و خطرناك «اژدها اسماگ» (با صداپیشگی بندیك كامبربچ) می‌شوند. در نهایت باید گفت كه این فیلم دستاوردی نزدیك به «ارباب حلقه ها»ی «پیتر جكسون» است.

بهترین فیلم های سال 2013 + عکس


12 سال بردگی    12Years a Slave
سفید پوستان در سرزمین‌های جنوبی پیش از جنگ‌های داخلی، خود را برگزیدگان خداوند می‌دانند و بردگانشان را چیزی غیر از انسان. آنچه در این فیلم ضد «برباد رفته‌»ای دیده می‌شود، اربابان،موجوداتی دیوانه و پست هستند كه به ناحق بر سیاهان برتری پیدا كرده‌اند. دو فیلم بلند اول كارگردان آفریقایی تبار «استیو مك‌كویین»، «عطش» و «شرم»، نشان داد كه او استاد نشان دادن فروپاشی های جسمانی است. فیلم تصویری وهم‌آور و ترساننده، مانند شیئی كه در موزه به نمایش گذاشته شده بر جای می‌گذارد. فیلم شهر فرنگی از قساوت، سرشار از شكل‌های مختلف هیولاصفتی ( مایكل فسبندر و بندیك كامبربچ به عنوان برده دارن اصلی) و در عین حال نوع‌دوستی (برد پیت در نقش طرفدار از بین بردن برده‌داری) است.

بهترین فیلم های سال 2013 + عکس


اقدام به  كشتن         The Act of Killing
در سال 1965، «انور كونگو» از سوی دولت «اندونزی» برای از بین بردن تهدید خطر گسترش كمونیزم انتخاب شد. او به همراه افرادش، بسیاری از انسان‌های بیگناه را شكنجه كرد و كشت. نزدیك به نیم قرن بعد، «انور» و همدستانش، هنوز زنده و تحت حمایت و محافظت دولت هستند. مستند اعجاب‌انگیز «جاشوآ اوپنهایمر»، به شما فرصت نزدیك شدن به مردی را می‌دهد كه دوران جوانی خود را با تحسین و تقلید از «پاچینو» و «دنیرو» گذرانده است و برای یادآوری آن روزها، موهایش را رنگ می‌كند و دندان‌های تازه برای خود كاشته است. اما می بینیم كه این قاتل كه حتی از خفه كردن مردی با یك سیم همابایی نداشته، چطور دچار ترس و كابوس‌های مدام است. این فیلم هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بهترین فیلم های سال 2013 + عکس


یخ‌زده  Frozen
شاهزاده خانم «السا» قدرت جاویی دارد كه نمی‌تواند آن‌را كنترل كند. او باعث شده تمام سرزمین جنوبی اش در برف و یخ فرو برود. خواهرش «آنا» انسانی معمولی است و با دیدن هر مرد واجدالشرایطی دل به او می‌بندد. این اولین انیمیشن در تاریخ پر افتخار «دیزنی» است كه دو شاهزاده خانم شخصیت‌های اصلی داستان هستند. «دیزنی» داستان «ملكه برفی»، نوشته «هانس كریستین اندرسن» را به شكلی امروزی و در قالب عشق بی پایان خواهرانه به تصویر كشیده است. برای صداپیشگی و خواندن ترانه‌های این انیمیشن، از تعدادی از بهترین بازیگران تاتر «برادوی» استفاده شده است.

بهترین فیلم های سال 2013 + عکس


سریع و خشمگین 6     Furious 6  & Fast
در چهارمین فیلم به نویسندگی «كریس مورگان» و كارگردانی«جاستین لین»، هواپیماها، قطار‌ها و اتومبیل‌ها ، به خوبی با هم تصادف می‌كنند. با بازگشت «ون دیزل» به گروه و جمع شدن تمام آن‌ها در كنار هم، ماجراها و صحنه‌های فوق‌العاده‌ای را از «مسكو» تا «لندن» می‌بینیم. از آن جایی كه «سریع و خشمگین 6» در دوره مدرن هالیوود ساخته شده، بیش از هر قسمت دیگر از این مجموعه، حوادثی را می‌بینیم كه از نظر منطق ریاضی قابل باور است. برای تمام كسانی كه عاشق، تصادف، برخورد و تعقیب و گریز هستند، این فیلم راضی‌كننده است.

بهترین فیلم های سال 2013 + عکس


استاد بزرگان    The Grandmaster
نسخه‌ای كه در جشنواره فیلم «برلین» از این فیلم «وونگ كاوای»، درباره زندگی «آی پی من» استاد هنرهای رزمی پخش شد، 22 دقیقه از نسخه آمریكایی آن طولانی تر بود. كارگردان هنگ كنگی، موفق شده فیلمی با روایتی درست و جذاب، به همراه صحنه های چشم‌نواز و هیجان‌انگیز رزمی بسازد. «تونی لونگ چیو وای» بازیگر هنگ‌كنگی، نقش استاد بزرگ را بازی می‌كند و در صحنه های طراحی شده مبارزه توسط «ین وو پینگ» (ماتریكس و بیل را بكش) به خوبی می‌درخشد.

بهترین فیلم های سال 2013 + عکس


برای او       her
«تئودور تاومبلی»(خواكیم فونیكس)، شخصی است كه در شهر لس‌آنجلس در دنیای آینده، كارش نوشتن نامه‌های عاشقانه برای دیگران است. او پس از شكست عشقی از ازدواج با همسرش (رونی مارا)، به اندازه كافی مستعد گرفتار شدن در عشق یك متخصص كامپیوتر كه خودش را «سامانتا» می‌نامد (اسكارلت جوهانسون) شده است. این كمدی رمانتیك ساخته شده توسط «اسپایك جونز»، به اندازه كافی قابلیت خنداندن و گریاندن و بر انگیختن احساسات تماشاگر را دارد. «برای او» فیلم شیرینی است كه تماشایش لذت مطلق است.

بهترین فیلم های سال 2013 + عکس


كلاه‌برداری امریكایی        American Hustle
ماجرای فساد و كلاه‌برداری سناتور دوره چهارم كنگره امریكا در اواخر دهه هفتاد میلادی، كه منجر به محكومیت او شد، دستمایه اصلی این درام عاشقانه و بی پرواست. یك كلاه‌بردار حرفه‌ای اهل نیویورك(كریستین بیل)، توسط یك مامور فدرال (بردلی كوپر)، مجبور می‌شود تا برای اف بی ای كار كند و این باعث ورود او و هماهانش به دنیایی عجیب و پر از بازی ‌های ناشناخته می‌شود. اگر چه در ابتدای فیلم نوشته می‌شود كه برخی از حوادث فیلم واقعا اتفاق افتاده، ولی «دیوید او راسل»، كارگردان، و نویسنده این فیلم «اریك وارن سینگر» چندان تمایلی به مستند  و حقیقی بودن ماجراهای فیلم نداشته اند. دیدن 5 ستاره این روز‌های هالیوود (كریستین بیل، بردلی كوپر، ایمی آدامز، جنیفر لاورنس و جرمی رنر) در كنار هم در یك فیلم خوش ساخت، كاملا رضایت بخش است.

بهترین فیلم های سال 2013 + عکس


زیبایی عظیم  The Great Beauty / La grande bellezza
«نوستالژی به چه درد می‌خود؟» این سوالی است كه در این اثر بی‌نظیر، شاعری سالخورده مطرح می‌كند و «سورنتینو» نویسنده و كارگردان فیلم این‌طور پاسخ می‌دهد: «این تنها چیزی است كه برای كسانی كه به آینده ایمان ندارند باقی مانده است.» این اثر سینمایی بی پروا، به تمام شخصیت‌های غیر عادی موجود در آن توجه دارد و شعله‌های مالیخولیایی كه اطرافیان «جپ گامباردلا»(تونی سرویلو) را در بر خواهد گرفت، به زودی شعله ور می‌شود. «زیبایی عظیم» بزرگ‌ترین و روح‌بخش‌ترین فیلم امسال است.

بهترین فیلم های سال 2013 + عکس

گرانش    Gravity
دو راهنورد ناسا، «ساندرا بولاك» و «جورج كلونی»، در فضا گم می‌شوند. آن‌ها نه می‌توانند با زمین تماس بر قرار كنند و نه به میزان اكسیژن ذخیره شده‌شان اعتمادی هست. این درام سه بعدی، ساخته «آلفونسو كارون»، دستاوردی حرت‌انگیز تكنولوژیك است كه در كنار داستان ترسناك و فضای وهم‌آوری كه دارد، به شایستگی بهترین فیلم سال لقب می‌گیرد. ساخت سكانس‌هایی از این فیلم بسیار عجیب و غیر قابل باور به نظر می‌رسد. مطمئن باشید هیچ‌كس تا به‌حال پیش از دیدن این فیلم، چنین تجربه‌ای را از سر نگذرانده است. «گرانش» آینده سینما را به نمایش می گذارد و آن را به سطوحی بالاتر می‌برد. نقد منفی درباره این فیلم درخشان، خارج از انصاف است.