پارس ناز پورتال

نجات معجزه‌ آسای یک خانواده از صخره‌ های یخی نوادا

نجات معجزه‌ آسای یک خانواده از صخره‌ های یخی نوادا
به گزارش پارس ناز به نقل از ایرانیان انگلستان خانواده شش نفره‌ای که با جیپ شخصی‌ شان در ارتفاعات نوادا و در میان برف‌ها گیر افتاده بودند در سرمای شدید با آتش‌زدن تایر خودروی‌شان یک هفته‌ای زنده ماندند و به سلامت نجات یافتند.گزارش ناپدید شدن این خانواده یک روز پس از تأخیر آن‌ها در بازگشت به خانه از سوی بستگانشان به پلیس رسید.
 

 
باتوجه به این‌که سرمای هوا در این ارتفاعات بسیار مرگبار است 200 نفر برای پیدا کردن این خانواده به ارتفاعات رفتند ضمن این‌که عملیات جست‌وجو تا ارتفاع ممکن با هلیکوپتر ادامه یافت. این جست‌وجو چند روزی ادامه داشت تا این‌که گروه‌های حاضر در کوه، نور ضعیفی را دیدند. این نور که روزنه امیدی برای آن‌ها بود، افراد بسیاری را به آن منطقه کشاند و در نهایت جیپ ناپدیده شده با شش سرنشین‌اش در میان برف و بوران پیدا شد.
 

نجات معجزه‌ آسای یک خانواده از صخره‌ های یخی نوادا
 
در شرایطی که گروه‌های پلیس و امداد و نجات از زنده بودن این خانواده ناامید شده بودند، در کمال شگفتی همه آن‌ها را زنده یافتند. به گفته سخنگوی پلیس، در این جیپ یک زوج و 4 کودک 6 تا 10 ساله بودند که با استفاده از امکانات کم‌ درون خودرو با کمترین میزان آسیب نجات یافتند.در حال حاضر این خانواده در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته‌اند.به گزارش پلیس، این خانواده در طول این روزها با آتش‌زدن تایرهای خودرو در میان صخره‌های پوشیده از برف خود را گرم نگه داشته و با جیره‌بندی موادغذایی خود زنده مانده بودند.