پارس ناز پورتال

ماشین پلنگ صورتی به فروش می‌رسد

مجموعه : اخبار سینما
ماشین پلنگ صورتی به فروش می‌رسد

ماشین پلنگ صورتی قرار است هفته آینده در یک حراجی اینترنتی به فروش برسد. قیمتی که برای این ماشین شخصیت محبوب کارتون دهه شصت و هفتاد میلادی پیش بینی شده است بین پنجاه تا صد هزار پوند است.

ماشین پلنگ صورتی به فروش می‌رسد

ماشین پلنگ صورتی در سال ۱۹۶۹ به سفارش شبکه آن بی سی توسط جی اوربرگ سازنده مشهور خودرهای سفارشی در آمریکا ساخته شد. ماشین بت من، فورد تورینو سریال استاسکی و هچ، ماشین لاک‌پشت‌های نینجا و ماشین خانواده فلینستون‌ از دیگر کارهای مشهور این طراح خودروی هالیوودی است.

 

در سال ۲۰۰۷ یک کلکسیونر انگلیسی این ماشین را به قیمت ۸۸ هزار پوند از یک حراجی در لندن خرید. این کلکسیونر برای پرداخت پول این ماشین از یک مؤسسه اعتباری وام گرفته بود و اکنون این مؤسسه به دلیل پرداخت نشدن به‌موقع قسط این وام، ماشین را دوباره برای فروش گذاشته است.

ماشین پلنگ صورتی به فروش می‌رسد

لیموزین پلنگ صورتی که تنها یک نمونه از آن ساخته شده است اجازه تردد در جاده را ندارد و به گفته مؤسسه حراجی که آن را به فروش می‌رساند نمی‌توان روی آن قیمت گذاشت.یکی از مسئولان این حراجی گفته است اگر دو خریدار جای مناسبی برای قرار دادن آن پیدا کنند و مثلاً بخواهند آن را در یک فروشگاه قرار دهند، آنوقت علاقه آن‌ها به داشتن این ماشین می‌تواند بهای آن را از رقم پیش بینی شده بسیار بالاتر ببرد.

 

این ماشین از چهارم سپتامبر (۱۳ شهریور) تا ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر) توس مؤسسه حراجی رابسون کی در سایت bidspotter.com به حراج گذاشته خواهد شد.

ماشین پلنگ صورتی به فروش می‌رسد

همزمان در این حراجی یک نمونه از ماشین چیتی‌چیتی بنگ بنگ هم فروخته خواهد شد. این ماشین که موتور شش سیلندر سه لیتری روی آن سوار است در سال ۲۰۰۰ توسط تونی گرین ساخته شد. او برای ساخت این ماشین سه سال وقت صرف کرد.

 

شهرت فیلم چیتی چیتی بنگ بنگ که براساس ایده‌ای از یان فلمینگ، خالق شخصیت جیمز باند ساخته شد، باعث شد تا ماشین این فیلم به سرعت به یک خودروی کلکسیونی باارزش تبدیل شود، تا حدی که نسخه اصلی ماشین در خرداد ماه امسال در یک حراجی در بورلی هیلز در حالی که ارزشی تا دومیلیون دلار برایش تعیین شده بود، به قیمت ۸۰۵ هزار دلار به فروش رسید.

 

حدود قیمت پیشنهادی برای نسخه‌ای که اکنون به فروش می‌رسد بین صد تا ۲۵۰ هزار پوند اعلام شده است.مالک خصوصی این ماشین آن را در سال ۲۰۰۷ به قیمت ۲۵۰ هزار پوند خرید و با هزینه حدود پنجاه هزار پوند بال‌ها و پره‌های آن را برقی کرده است.