پارس ناز پورتال

4 توصیه مهم برای داشتن شکمی صاف

مجموعه : رژیم و تغذیه
4 توصیه مهم برای داشتن شکمی صاف
شکمی صاف
 

1/ بهتر و مناسب تر بخورید و بیاشامید
یک تغذیۀ نامناسب و نداشتن فعالیت های جسمی کافی، خود را به شکل چربی های اضافه نشان می‌دهند که این چربی ها هم در اولین مرحله در ناحیۀ شکم جا خوش می‌کنند. اما آیا ممکن است تمایل به کوچک کردن شکم داشته باشیم، بدون اینکه وزن مان بیش از حد باشد، چه طور می‌توان این مشکل را حل کرد؟ بهتر و مناسب تر بخورید و بیاشامید. و مسلماً، تغذیه ای افراطی و نامتعادل باید اصلاح شود. اما باید بدانید که هضم برخی غذاها از برخی دیگر بسیار سخت تر است.

در نتیجه، این غذاها مدت بیشتری در مجاری گوارشی باقی می‌مانند و شکم را متورم می‌کنند. در بین این خوراکی ها، می‌توان به گل کلم، بروکلی، نخود فرنگی، لپه، نخود، عدس و … اشاره کرد.  

اما چند توصیۀ ضروری دیگر:
خوردن سبزیجات خام را محدود کنید زیرا هضم آنها سخت است. به جای آنها، سبزیجات پخته را در الویت قرار دهید. و همچنین میزان میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر، مانند: لوبیا سبز، کاهو، گوجه و آلو را افزایش دهید. غلات کامل جزء الویت های تان باشد. این غلات را می‌‌توانید به واسطۀ خوردن نان های کامل دریافت کنید.
از خوردن خوراکی های چرب بپرهیزید زیرا این مواد روند گوارش را کند می‌کنند، خوراکی هایی مانند نان وینی، غذاهای سس دار و سیب زمینی سرخ کرده.
به همین علت، مصرف قندهای سریع الجذب تان را هم مهار کنید، این نوع قند در خوراکی هایی مثل: آب نبات و شیرینی جات، مربا، دسرها، بستنی و البته سس ها و نان سفید وجود دارد.
2/ نوشیدنی های گازدار ممنوع
آب زیاد بنوشید، حداقل 1.5 لیتر در روز؛ این میزان آب را در تمام طول روز تقسیم کنید.
3/ تحرک داشته باشید و شکم تان را عضلانی کنید
تحرک به  جسم تان حیات می‌دهد، باعث می‌شود که بدن تان روی فرم بماند و چربی های اضافه را کم می‌کند. اما ورزش یک کارکرد دیگر هم دارد و آن عضله سازی است. عضلانی شدن شکم نیز به صاف و تخت نگه داشتن آن کمک می‌کند. علاوه بر این تأثیر جسمی، ورزش گوارش را نیز تسهیل می‌کند.
پیاده روی عالی است، همچنین ورزش هایی مانند شنا، دوچرخه سواری، ژیمناستیک و بهتر از آن ژیمناستیک در آب توصیه شده اند.
اما یک جلسه کوتاه حرکات شکمی برای عضلانی کردن شکم نیز کافی و اثربخش است.
4/ گیاهان را هم امتحان کنید
بسیاری از گیاهان به داشتن نقش تسهیل کنندۀ گوارش معروف اند. بنابراین آنها می‌توانند تأثیر قابل توجه داشته باشند، خصوصاً دم کردنی ها که باعث بیشتر شدن ادرار و کمک به شرایط بدن می‌شوند.

چرا کرم های لاغری را امتحان نمی‌کنید؟
آنچه که واضح است این است که ماساژ شکمی هنگامی که کرم هم مالیده باشد مفید است زیرا گردش خون را تحریک می‌کند. حتی اگر تمام اینها باعث شوند که مقدار کمی از چربی های تان از بین بروند، باز هم مفید هستند. اگر نمی‌خواهید از کرم های لاغری استفاده کنید، می‌توانید از یک روغن ماساژ یا یک روغن عصاره ای یا شیر مخصوص بدن بهره ببرید یا از همۀ اینها ساده تر، با استفاده از دستکش و زیر دوش حمام بدن تان را ماساژ دهید.
اگر باردار هستید و یا در ایام شیردهی به سر می‌برید، قبل از اینکه نظر متخصص سلامت را جویا شوید، به هیچ وجه از روغن های عصاره ای و گیاهان استفاده نکنید.