پارس ناز پورتال

خودکشی دختری که اسیر بازیگر سینما شد!!

مجموعه : اخبار سینما
خودکشی دختری که اسیر بازیگر سینما شد!!

این روزها خبر دعوت از «آنجلینا جولی» و مسائل حاشیه ای آن نقل برخی از محافل و رسانه هاست یكی تكذیب می كند و دیگری تأیید. یكی دم از ضرورت ارتقا و اعتلای سینمای ملی با دعوت از این هنرپیشه معلوم الحال می زند! و دیگری جامعه هنری ما را پر از آنجلیناجولی و نسخه های بالاتر از آن می داند كه قابل صادر كردن به كشورهای دیگر هم هستند و شاهد مثال هم می آورد.
کیهان، اما در همین هیاهو و صرفنظر از اظهارات متفاوت و بعضا متناقض افراد، نگاهی واقع بینانه، حقایق تلخی را آشكار می كند. حقایقی كه از شدت زشتی و هولناكی نمی توان دامن رسانه را به بیان آنها آلود. اما فقط به عنوان یك نمونه و بصورت كاملا محدود، به یكی از آخرین فجایعی كه در اثر بها دادن و الگوسازی از برخی هنرمندان بی هنر كه هنری به جز ابتذال و نكبت و پلشتی ندارند، اشاره می شود تا امكان قضاوت بهتری برای مردم فراهم گردد. هر چند به نظر می رسد جامعه به حد كافی از برخی از این قشر هنرنمایان فاسد كه آبروی جامعه هنری را به یغما برده اند شناخت دارد.
در اسفند ماه 89، «…» دختر جوانی كه قریحه نوشتن داشت با راهنمایی یكی از دوستانش و به منظور نوشتن زندگی نامه یكی از بازیگران معروف تلویزیون و سینما، پا به عرصه ای خطرناك می گذارد. اولین دیدار وی با آقای «ر» در سعادت آباد و سر صحنه فیلمبرداری یك سریال تلویزیونی است. آقای «ر» از پیشنهاد وی استقبال می كند و توسط فردی به نام «م-ب» كه ظاهرا مدیر برنامه ها و در اصل دلال و كار چاق كن مفاسد اخلاقی وی است، ترتیب ملاقات های بعدی داده می شود. دیدارهای بعدی البته نه در صحنه فیلمبرداری كه در دفتر كار آقای «ر» به اصطلاح هنرمند در پشت درهای بسته است.
چیزی نمی گذرد كه هنرپیشه معروف پس از مدتی نقش بازی كردن، چهره پنهان و پلید خود را نشان می دهد و به دختر پیشنهاد ارتباط در مقابل نگارش زندگی نامه اش و حتی ایفای نقش هنری را می دهد! بقیه ماجرا گفتنی نیست هر چند كه به سادگی می توان آن را حدس زد. اندكی بعد خانواده دختری كه هستی خود را از كف داده، از این واقعه هولناك باخبر می شوند. آقای هنرمند و كارچاق كن او «م-ب» ترفندها و نقشه های زیادی به كار می برند تا خانواده دختر اقدامی نكنند از تطمیع تا تهدید و حتی با اجرای نمایش خواستگاری «م-ب» از «…»! اما این ها هیچكدام به نتیجه نمی رسد. حتی «م-ب» برای اینكه حربه شكایت و پیگیری را از دست خانواده دختر خارج كند، در اقدامی شوم و غیرقابل باور، به «…» پیشنهاد می دهد كه با افراد دیگری رابطه برقرار كند تا با معرفی دختر به عنوان هرزه، آقای «ر» را از تعقیب مصون و یا بار مجازاتش را سبك كند!
«…» كه تازه به ماهیت شیطانی و كثیف این هنرمند و عواملش پی برده تصمیم به شكایت می گیرد. وی باخبر می شود كه آقای هنرمند! قبلا 2 بار به جرم حمل مقدار قابل توجهی موادمخدر دستگیر شده اما هر بار با جریمه هایی كمتر از دویست هزار تومان آزاد شده است! «…» كه دختری جوان است و خام و ناپخته و كم صبر و همه چیزش را از دست داده است و پیش خانواده نیز آبرویی ندارد، وقتی می بیند آقای «ر» هم از او سوءاستفاده كرده و هم درصدد تبدیل كردن وی به یك كالای جنسی و یك هرزه خیابانی است طاقتش را از كف می دهد چند بار اقدام به خودكشی و فرار می كند اما هر بار به نحوی معجزه آسا نجات پیدا می كند.
درنهایت صبح یكی از روزهای سرد پاییز 90 وقتی احساس می كند دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد، در نهایت استیصال و ناامیدی از احقاق حق خود به شكلی دردناك به زندگی اش خاتمه می دهد.
این درحالی است كه آقای هنرمند و مدیر برنامه هایش «م-ب» در شمال كشور مشغول خوش گذرانی و حضور به اصطلاح هنرمندانه! در مقابل دوربین یك اثر هنری! جدید هستند! در كارنامه سیاه آقای هنرمند اعمال ننگین و شنیع زیادی است كه قلم از نوشتن آن شرم دارد. اعمالی كه دختر 20 ساله این ماجرا با برخی از آنها روبه رو شده بود و نام برخی از قربانیان آن را هم عنوان كرده بود افرادی مثل (ن-ح) – (س – سا)- (ع و…)- اكنون این پرسش تلخ و بی جواب ذهن را می آزارد كه چرا افرادی نظیر این آقای هنرمند با این همه سوابق ننگین و همسرش هـ (كه از مروجین اصلی شیطان پرستی در كشور بوده و در پوشش موسسه ای به اصطلاح فرهنگی جمع زیادی از دختران و پسران این مرزوبوم را منحرف و بی حیثیت كرده) هنوز آزادانه به زندگی عادی خود مشغولند درحالی كه خانواده «…» دختر 20 ساله (و خانواده های دیگری مشابه او) در عزای فرزندانشان می سوزند و از ترس آبرویشان دم نمی زنند؟! حالا بار دیگر می توان به بخش اول این نوشتار بازگشت! با وجود چنین افرادی- كه آبروی جامعه هنری را برده اند- نیازی به دعوت از هنرپیشه فاسدی مثل «آنجلینا جولی» احساس می شود!؟
¤ مشخصات كامل دختر متوفی و هویت و سابقه هنرپیشه مورد اشاره همراه با اسناد مربوطه برای پیگیری مراجع قضایی و مراكز ذی صلاح محفوظ است ضمن آن كه در این خصوص قبل خودكشی دختر یاد شده شكایت از جانب وی و خانواده اش در یكی از شعب دادگاه مطرح شده بود.