پارس ناز پورتال

اخراج عماد رضا به خاطر مصاحبه در مورد ایران!!

مجموعه : مجله خبری روز
اخراج عماد رضا به خاطر مصاحبه در مورد ایران!!

اگر تقویم مسابقات لیگ برتر دست نخورد و بازی‌های دور رفت مسابقات لیگ در همان 28 آذر ماه 1390 به پایان برسد، در تعطیلات زمستانی لیگ، باشگاه سپاهان باید به فكر پیدا كردن یك جانشین برای مهاجمی باشد كه نامش در فهرست سیاه اخراجی‌های فوتبال ایران قرار گرفته است و او كسی نیست جز عماد محمد رضا!
ایران ورزشی : در روزهایی كه روزنامه‌ها و سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف افشاگری‌های زیادی در مورد اتفاقات پشت پرده فوتبال ایران انجام می‌دهند، ماجرای اخراج مهاجم تیم ملی عراق از لیگ برتر خبری بود كه تا دو سه هفته قبل زمزمه‌هایی در مورد آن به گوش رسید اما كمتر كسی به آن توجه كرد.
 
همه چیز از نامه محرمانه مقامات بالارتبه به فدراسیون فوتبال شروع شد. چند هفته قبل نامه‌ای محرمانه به یكی از مدیران حقوقی فدراسیون فوتبال می‌رسد كه بر اساس آن مشخص شده عماد رضا اجازه فعالیت و حضور در لیگ برتر ایران را ندارد و باید هر چه سریع‌تر قراردادش را با سپاهان لغو كند.
 
به دنبال ارسال این نامه به فدراسیون فوتبال، اخباری سربسته در مورد اخراج بازیكن خارجی معروف تیم لیگ برتری مشهور در رسانه‌ها منتشر شد و در ادامه جلسات مختلفی بین مدیران فدراسیون فوتبال و ستاد رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در مورد رسیدگی به این موضوع برگزار و در نهایت قرار شد فدراسیونی‌ها با رایزنی با باشگاه سپاهان مقدماتی را فراهم كنند كه عماد محمدرضا در نیم‌فصل ایران را ترك كند! بر اساس اخبار دریافتی از فدراسیون فوتبال، به دلیل اینكه عماد محمدرضا چندین ماه قبل در خارج از كشور مصاحبه‌های مختلفی علیه ایران انجام داده بود كه تمام این مصاحبه‌ها و اظهارنظرها توسط مسوولان كشور رصد شد، به همین دلیل این حرف‌ها در پرونده مهاجم عراقی كه آن روزها در الزمالك مصر عضویت داشت، ثبت شد تا اینكه خبر احتمال بازگشت او به لیگ برتر ایران اواسط فصل گذشته لیگ برتر منتشر شد.
 
د ر آن مقطع پرسپولیس به صورت جدی با عماد رضا و مدیر برنامه‌هایش وارد مذاكره شد. همه چیز برای حضور این مهاجم عراقی در پرسپولیس مهیا شد. در شرایطی كه تمام توافقات مالی و كاری با گلزن عراقی انجام شده بود و این بازیكن به علی دایی هم جهت حضور در پرسپولیس چراغ سبز نشان داده بود، ناگهان در كمال تعجب همه، عماد رضا سر از شاهین بوشهر درآورد. حالا بعد از چند ماه مشخص شد كه در آن مقطع دلیل اصلی كه مانع پرسپولیسی شدن عماد محمدرضا شد، نامه محرمانه مقامات بالارتبه به حبیب كاشانی درباره مصاحبه‌های این بازیكن علیه ایران در خارج از كشور و ممنوعیت حضور او در این تیم بود. با این‌حال باشگاه شاهین بوشهر بدون اینكه از این جریانات باخبر باشد با عماد رضا قرارداد بست و این بازیكن برای این تیم بازی كرد. ابتدای لیگ برتر و درست بعد از اینكه امیر قلعه‌نویی از سپاهان جدا شد، مدیران باشگاه با عماد رضا وارد مذاكره شدند و این فوتبالیست خارجی دوباره به اصفهان برگشت و با سپاهان قرارداد بست.
 
با گذشت چند هفته از لیگ برتر اما نامه محرمانه مقامات این بار برای فدراسیون فوتبال ارسال شد تا رسما علی كفاشیان و همكارانش پرونده حضور عماد رضا را در فوتبال ایران برای همیشه ببندند. در حال حاضر قرار است بدون ایجاد سروصدا این بازیكن تا نیم‌فصل در سپاهان بازی كند اما در تعطیلات زمستانی لیگ، باشگاه یا با او فسخ قرارداد كند یا اینكه مهاجم عراقی‌اش را به یك تیم خارجی ترانسفر كند. در شرایط كنونی اگر مبلغ قرارداد عماد رضا با سپاهان زیاد نبود، همین حالا قرارداد او فسخ می‌شد اما با توجه به رقم بالای دریافتی، مهاجم تیم ملی عراق فقط تا نیم‌فصل میهمان ایران خواهد بود و در تعطیلات طبق دستور صادر شده باید تحت هر شرایطی ایران را ترك كند!!!