پارس ناز پورتال

تقدیر از حجاب آنجلینا جولی در سیما + عکس

مجموعه : اخبار سینما
تقدیر از حجاب آنجلینا جولی در سیما + عکس

تقدیر از حجاب آنجلینا جولی در سیما

سید عبد الجواد موسوی در وبلاگش در خبر نوشت: پنج‌شنبه در خبر ساعت ۱۹ شبکه یک، خبری پخش شد که مصداق تام و تمام بی‌ذوقی، بی‌تدبیری، کج‌ سلیقگی، کینه‌ورزی و… بود.من ماجرا را می‌گویم و آن‌‌وقت شما هرچه دلتان خواست جای آن سه نقطه بگذارید.

 

خبر مربوط به حضور سفیر صلح و دوستی در میان قحطی‌زدگان سومالی بود. گوینده خبر ابتدا «آنجلینا جولی» را نشان داد و گفت ببینید که یک هنرپیشه آمریکایی با چه پوشش مناسبی در میان مسلمانان سومالی حضور پیدا کرده و بعد هم تصویر شطرنجی یک هنرپیشه زن ایرانی را نشان داد و گفت در عوض یک هنرپیشه مسلمان ایرانی این‌گونه حجاب خود را به نمایش گذاشته است.

 

البته من تصویر خانم مسلمان ایرانی را در سایت‌های خبری دیده بودم اما آنها که ندیده بودند و از اصل ماجرا بی‌اطلاع بودند، خدا می‌داند با دیدن آن تصاویر شطرنجی چه تصوری پیش خودشان می‌کردند.مسئول پخش آن خبر کیست و پیش خود چه فکری می کرده است که در رسانه‌ای فراگیر و به اصطلاح ملی چنین اخبار سخیف و سطحی و بی‌مایه ای را پخش کرده و آبروی زن مسلمانی را اینچنین به بازی گرفته است.

تقدیر از حجاب آنجلینا جولی در سیما + عکس

اصلاً شطرنجی کردن تصویر یک شهروند که هیچ‌گونه خبط و خطایی مرتکب نشده و هیچ محکومیت قضایی‌ای در پرونده‌اش به ثبت نرسیده چه معنایی دارد؟ حالا آنجلینا جولی معیار رعایت معرفت و اخلاق است و هنرپیشه‌های ما باید از روی دست او مشق کنند؟

 

آقای عزت‌الله ضرغامی لطف بفرمایند و یک فیلم و فقط یک فیلم از بی‌شمار فیلم‌هایی که ایشان در آن هنرنمایی کرده را بدون حذف و سانسور از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش کنند تا همگان دریابند که این الگوی زن مسلمان ایرانی، علاوه بر رعایت حجاب کامل به چه هنرهای دیگری آراسته است.

تقدیر از حجاب آنجلینا جولی در سیما + عکس

دیگر اینکه من هرچه فکر می‌کنم علت این همه خصومت و عناد و کینه‌ورزی را با اهل فرهنگ و هنر نمی‌فهمم. این خصوصیت البته مختص رسانه ملی نیست و رسانه‌های دیگری هم هستند که فکر می‌کنند شاعر و نویسنده و نقاش و مجسمه‌ساز و سینماگر یعنی کافر حربی؛

 

هم از این‌رو هرکس هر رفتاری که در حق این موجودات از خدا بی‌خبر انجام دهد، عین ثواب و صلاح است. البته دیر نخواهد بود که این بی‌اخلاقی لجام‌گسیخته دامن پاک مدعیان مسلمانی شبه‌ انقلابی را بگیرد و تشت رسوایی آنان را چنان از بام بر زمین بکوبد که صدای خوش آهنگ آن در همه عالم بپیچد.