پارس ناز پورتال

سلاح جدید و مهم مقابله با سرطان سینه

پزشکان در آمریکا در یک آزمایش جدید موفق شدند از عصاره معمول‌ترین گل‌های انگلیسی موسوم به گل «انگشتانه» برای مقابله با سرطان سینه، داروی جدید تهیه کنند.

به گزارش پارس ناز به نقل از ایسنا، پزشکان می‌گویند به زودی می‌توان از عصاره این گیاه برای متوقف ساختن شیوع سرطان سینه در بدن استفاده کرد. این پزشکان آشکار ساختند که «دیگوکسین» به عنوان داروی قدیمی برای کنترل سرطان سینه که بر اساس مواد شیمیایی تهیه می‌شود در گیاه انگشتانه نیز موجود است. این ماده می‌تواند تولید نوعی پروتئین موسوم به HIF-۶ را که عامل پیشرفت سرطان سینه در بدن است، متوقف سازد.

دیگوکسین چندین دهه است که برای درمان مشکلات و ناراحتی‌هایی چون نارسایی گرفتگی قلبی و بی‌نظمی ضربان قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد و اخیرا نیز متخصصان دانشگاه جان‌هاپکینز در بالتیمور پیشنهاد کرده‌اند که این دارو روشی ارزان و در دسترس برای مقابله با سرطان است.

به نوشته روزنامه دیلی‌میل، در مرحله بعدی این پزشکان بررسی می‌کنند که چه دوزی از این ماده گیاهی برای کنترل و کند‌تر کردن روند پیشرفت سرطان سینه کافی است. آزمایش روی نمونه‌های حیوانی نشان داده است که دیگوکسین از گسترش سلولهای سرطانی به بافت‌های ریوی به میزان قابل ملاحظه‌ای جلوگیری می‌کند. از آنجا که این آزمایشات فعلا روی حیوانات آزمایشگاهی انجام گرفته‌اند، آزمایشات بالینی آتی مورد نیاز است تا تاثیر نوع گیاهی دیگوکسین روی بدن انسان به دقت بررسی شود.!!