پارس ناز پورتال

نکات مهم که خانم ها باید درباره ی کاشت مژه بدانند

در باب كاشت مژه

بدون تردید داشتن مژه‌های پُر پشت در زیبایی چهره انسان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

مژه‌های پُر پشت بر زیبایی چشم‌ها افزوده و در كنار سایر عناصر صورت مانند ابروها، خط موی پیشانی، گونه، بینی، لب‌ها و چانه، تصویر منحصر به فردی به چهره انسان می‌بخشند.

از طرفی فقدان مژه در ظاهر شخص تاثیر منفی می‌گذارد. شایان ذكر است كه از نظر آناتومی نقش مژه‌ها در انسان و حیوانات حفاظت از چشم‌ها در برابر گرد و خاك است.

بیشتر مراجعه‌كنندگان جهت كاشت مژه مصنوعی خانم‌هایی هستند كه مژه‌هایی سالم و طبیعی دارند و صرفا برای افزایش اندازه و رنگ مژه‌ها و پر پشتی آنها اقدام به چنین كاری می‌كنند.

بعضی از افراد نیز دچار اختلال خود زشت‌بینی هستند كه بهتر است قبل از انجام این كار مشاوره با روان پزشك داشته باشند. چرا كه این افراد تصویر معیوبی از ظاهر خود در ذهن دارند و دائما برای بهبود وضع ظاهری خود به اقدامات زیبایی متعدد متوسل می‌شوند.

كاشت مژه در واقع چسباندن مژه مصنوعی به وسیله چسب‌های مخصوص بسیار قوی است كه به راحتی قابل كندن نباشد. اما این كار عوارض جانبی هم دارد مثل:

1- تغییر رنگ پلك در ناحیه اطراف چشم خصوصا تیره رنگ شدن پوست در حاشیه پلك

2- تحریك چشم كه علائمی از جمله قرمزی، خارش، ورم، سوزش، خشكی و در بعضی موارد پوسته ریزی پلك چشم

3- ریزش مژه

4- چسبی كه مژه‌ها را می‌چسباند باعث تحریك پوست پلك شده و زمینه آلرژی چشم را فراهم می‌‌كند و از طرفی مژه مصنوعی محلی برای تجمع باكتری‌ها و آلودگی‌ها است و خود می‌تواند كانونی برای انتشار عفونت باشد.
اخیرا استفاده از آنالوگ‌های پروستاگلاندین در درمان طبی كم پشتی مژه‌ها مورد توجه قرارگرفته است. معروف‌ترین این داروها لاتانوپروست latanoprost است كه به شكل قطره چشمی برای پایین آوردن فشار چشم در گلوكوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.