پارس ناز پورتال

دختری که سرش را برای حفظ دین تیغ زد!! + عکس

مجموعه : مجله خبری روز
دختری که سرش را برای حفظ دین تیغ زد!! + عکس

فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که مسلمانان نسبت قابل توجهی از جمعیتش را تشکیل می دهند. در عین حال یکی از بیشترین کشورهایی است که با دین اسلام و به ویژه مسأله حجاب و ساخت مساجد مخالفت می ورزد. در همین حال زنان و دختران محجبه این کشور به دلیل قانونهایی که اخیرا علیه حجاب صادر شده دچار محدودیتهای کرده است.

به گزارش پارس ناز خبرهای رسیده از پاریس حاکی از آن است که ختر جوان ۱۵ ساله فرانسوی ترک تبار با نام سنیت دوجانی که از دختران محجبه در فرانسه به شمار می رود ،که پس از صدور قوانینی که اخیرا علیه حجاب، در فرانسه وضع شده است  از حضور در مدرسه منع شده بود.
گفته می شود سنیت  که از طرفی مصمم به ادامه تحصیل بوده و از سوی دیگر حاضر به  نشان دادن موی خود به نامحرمان و کنار گذاشتن حجاب خود نیوده است، در ایک قدام جالب و

اعتراضی تمام موی سر خود را تراشیده و با چهره جدید خود در مدرسه حاضر شد.
این اقدام وی جنجالی گسترده در فرانسه به وجود آورده و اعتراض برخی سازمان ها و مؤسسات مدافع حقوق بشر را برانگیخته است. در همین حال بحث و جدل های زیادی در فضای مجازی و سایت های اجتماعی و تالارهای گفتگو به وجود آورده است.
گفتنی است سنیت دوجانی دانش آموز مدرسه لویس پاستیر در شهر استراس بورگ در منطقه آلزاس در شمال فرانسه است.
مقامات این مدرسه به وی اطلاع داده بودند که قرار است بر اساس قانون جدید صادر شده، حجاب او را در مقابل دید همگان از سرش بردارند، همین امر موجب شد که وی پیش از این اقدام، موهای سر خود را بتراشد تا وقتی حجابش را بر می دارند، مویی بر سر وی نباشد.