پارس ناز پورتال

بیوگرافی بازیگر زن زیبای هالیوود + عکس

بیوگرافی بازیگر زن زیبای هالیوود + عکس
 الیشا دختر پاتریشای خانه دار و کوین (مهندس طراح خودرو) متولد کالگری ایالت آلبرتاست.به گزارش پارس ناز او دو خواهر برادر به نام های جاناتان و لی آن دارد و در گرینفیلد پارک در نزدیکی مونترال ایالت کبک بزرگ شد. در سال 2000 از یک دبیرستان محلی فارغ التحصیل شد و در هفده سالگی برای دنبال کردن بازیگری به لس آنجلس رفت.

بازیگری

 او در نه سالگی به عنوان مدل برای لباس های بچه گانه شروع بکار کرد و یک Foot Model1 هم شد. اولین نقش تلویزیونی او به عنوان بازیگر مهمان در سریال نسبتا ترسناک « آیا از تاریکی می ترسید؟» بود که برای بچه ها ساخته شده بود. بعدها در سری Forever Show به طور ثابت بازی کرد. او در مجموعه ی Popular Mechanics For Kids که در مونترال فیلم برداری شده بود هم حضور داشت. گزارش های او توجه هیلاری کلینتون را به خود جلب کرد که او را به دیدن کاخ سفید دعوت کرد.

بیوگرافی بازیگر زن زیبای هالیوود + عکس 

اولین نقش کاتبرت در یک فیلم بلند در درام خانوادگی «رقص روی ماه» در سال 1997 بود. او در چندین فیلم خانوادگی کانادایی دیگر و همینطور تریلر Airspeed هم حضور داشت. در سال 2001 او در فیلم تلویزیونی دختر خوش شانس ایفای نقش کرد و برای آن جایزه ی جمینی را دریافت کرد.

بلافاصله پس از مهاجرت به لس آنجلس، برای نقش کیم باور دختر جک باور نماینده ی فدرال در سریال 24 انتخاب شد. او در سه فصل اول حصور کامل داشت، در فصل 4 نبود و تنها در دو اپیزود از فصل 5 بازیگر مهمان بود. او نقش کیم باور (بائر) را در 24 the game و همینطور به عنوان بازیگر مهمان در 5 اپیزود از فصل 7 و در دو اپیزود از فصل 8  هم تکرار کرد.

2003-2005 موفقیت تبلیغاتی

کاتبرت برای نقش ماری جین واتسن فیلم مرد عنکبوتی تست داد اما نقش به کرستن دانست داده شد. او دوران بازیگری هالیوودیش را با نقش های کوچکی در فیلم های مدرسه ی قدیمی و Love Actually در سال 2003 آغاز کرد.

پارس ناز:اولین نقش اصلی او، دانیل نقش مقابل امیل هرش، در فیلم بعدیش یعنی دختر خونه بغلی بود. او برای پذیرفتن این نقش در ابتدا مردد بود که با صحبت های لوک گرینفیلد کارگردان فیلم متقاعد به پذیرفتن آن شد. بعد از نمایش، این فیلم با Risky Business مقایسه شد هرچند که کارکتر الیشا مستقیما بر اساس ربکا دی مورنی نبود. منقدین هم نظرات متفاوتی داشتند. برخی فیلم را به خاطر صراحتش تحسین کرده و برخی دیگر و به طور اخص راجر ابرت آنرا گیشه ای و برای جذب مشتری خواندند. ابرت نوشت نقش کاتبرت بدترین کارکتری بوده که طی آن مدت دیده است.

بیوگرافی بازیگر زن زیبای هالیوود + عکس

یکی دیگر از کارهای برجسته ی او بازی در فیلم ترسناک خانه ای از موم (بازسازی فیلمی به همین نام در سال 1953) به همراه پاریس هیلتون و چاد مایکل در سال 2005 بود. کارکتر او و بقیه بازیگران طوری طراحی شده بود که نحیف و ناتوان به نظر بیایند. در یک صحنه کارکتر او سعی می کند دهانش را بازکند در حالیکه لبانش با چسب بسته شده است. با وجود تلاش کاتبرت برای ایفای نقش هرچه بهتر، این فیلم مورد انتقاد منتقدین قرار گرفت اما با این وجود در باکس آفیس فیلم موفقی محسوب می شد.

2006-2007 تحول در شغل

پروژه ی بعدی او فیلم ایندی به نام خاموش بود که نه تنها در آن بازی می کرد بلکه در تهیه و تولید آن هم همکاری کرده بود. او نقش نینا دختر 17 ساله ی تند مزاجی را به عهده داشت که مورد تجاوز قرار گرفته بود. او برای هرچه بهتر ایفا کردن نقش یک نوجوان از دخترخاله ی کوچکترش الهام می گرفت. این فیلم که توسط سونی پیکچرز توزیع می شد ابتدا در سال 2005 در فستیوال فیلم بین المللی تورنتو به نمایش درآمد و تعداد محدودی هم در 25 آگست 2006 در لس لس آنجلس و نیویورک منتشر شد، قبل از آنکه در یک سپتامبر به صورت گسترده توزیع شود.

او در موزیک ویدئوی گروه weezer به نام Perfect Situation در اوایل سال 2006 حضور داشت که نقش خواننده ی اصلی افسانه ای گروه را به عهده داشت.او در موزیک ویدئوی پاریس هیلتون به نام «هیچ چیز در این دنیا» هم نقش کوتاهی را داشت.

در سال 2007 در فیلم تریلر Captivity بازی کرد که درباره ی یک مدل فشن بود که یک روان درمان او را در سلولی زندانی می کرد. او برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه ی Razzie برای بدترین بازیگر شد.  

بیوگرافی بازیگر زن زیبای هالیوود + عکس

2008 پروژه های حال و آینده

در سال 2008 در فیلم My sassy girl به همراه جس برادفورد بازی کرد که بازسازی فیلمی کره ای بود. فیلم بعدی او کمدی خانوادگی «شش زن هنری لیفی » بود که در آن نقش دختر تیم آلن را داشت.او به خاطر توزیع اولیه آن در سال 2009 یکی از ستارگان سریال کانادایی Guns بود و به عنوان داور مهمان در فصل دو اپیزود دو پروژه ی Runway Canada حضور یافت که به خاطر آن طراحانش در پی برگزاری یک Party Dress بودند.

زندگی شخصی

کاتبرت علاقه مند به نقاشی و طرفدار هاکی روی یخ بود و در سال 2005 وبلاگی درباره ی NHL راه انداخت هرچند خیلی دیر به دیر چیزی می نوشت یا به طور نا منظم مطلب جدیدی در آن منتشر می کرد.