پارس ناز پورتال

شارژ تلفن همراه خود را با نفس کشیدن پر کنید + عکس

شارژ تلفن همراه خود را با نفس کشیدن پر کنید + عکس
محققان ماسک مفهومی طراحی کرده اند که قادر است با استفاده از تنفس فرد،‌ موبایل متصل به ماسک را شارژ کند. یک طراح با الگوبرداری از توربین های بادی برای تولید برق، یک ماسک مفهومی طراحی کرده است که می تواند از دم و بازدم فرد برای شارژ تلفن همراه هوشمند استفاده کند.به گزارش پارس ناز یک طراح با الگوبرداری از توربین های بادی برای تولید برق، یک ماسک مفهومی طراحی کرده است که می تواند از دم و بازدم فرد برای شارژ تلفن همراه هوشمند استفاده کند.
 

درون ماسک AIRE توربین های بادی ظریفی تعبیه شده اند که انرژی باد حاصل از دم و بازدم فرد را به الکتریسیته تبدیل می کند. انرژی تولید شده از طریق یک کابل کوچک به دستگاه وصل می‌شود و می‌توان از آن برای شارژ باتری تلفن همراه و دستگاه‌های برقی کوچک استفاده کرد.

«ژوآئو لاموگلیا» طراح ماسک مفهومی بر این باور است، در صورت تولید انبوه این محصول علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق، افراد برای شارژ رایگان و بدون هزینه تلفن همراه خود به انجام ورزش نیز ترغیب می شوند.

ماسک مفهومی AIRE‌ قابل استفاده در داخل و خارج از منزل،‌ هنگام خواب، پیاده روی، ورزش و مطالعه است و این انرژی رایگان در تمام ساعات شبانه روز و ایام هفته به سادگی در اختیار همگان قرار دارد.

استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی باد از دغدغه های اصلی کارشناسان محیط زیست است و انرژی حاصل از فعالیت های بدنی انسان برای تولید برق از جمله مواردی است که محققان طی سالهای اخیر توجه ویژه‌ای به آن داشته‌اند.