پارس ناز پورتال

شکستن مجسمه‌ 2600 ساله با سهل‌ انگاری عکاس +عکس

مجموعه : مجله خبری روز
شکستن مجسمه‌ 2600 ساله با سهل‌ انگاری عکاس +عکس
به دلیل سهل انگاری عکاس یكی از مجله های آمریكایی در حین انجام مصاحبه یك مجسمه  2600 ساله سفالی نیجریه ای خرد شد و به گفته كارشناسان به هیچ وجه قابل مرمت نیست.

این مجسمه به یك مجموعه دار آمریكایی كه در عین حال ناشر یك مجله  ی تخصصی در زمینه ی آثار هنری و حراج آثار تاریخی است، تعلق داشت و مجسمه هنگام جابجایی آن توسط عکاس مجسمه از دستش رها شد و پس از برخورد با زمین کاملا خرد شده و به هیچ وجه قابل مرمت نیست.

به گزارش پارس ناز مالك مجسمه نیز شکایتی 300 هزار دلاری را از این عكاس كرده و اعلام كرده كه این مجسمه بدون اطلاع و اجازه  وی جابجا شده است.

 
 
این حادثه برای مجسمه  2600 ساله سفالی نیجریه ای در شرایطی روی داد كه در سال 2008 نیز یك مجسمه  سفالی ایتالیایی در موزه ی متروپلیتن آمریكا كه در قرن پانزدهم میلادی توسط مجسمه ساز ایتالیایی، «آندریا دلا روبیا» ساخته شده بود، در حین نظافت روی زمین افتاد و به طور كامل خرد شد.

این مجسمه  زیبا كه یك متر و 57 سانتی متر ارتفاع و 81 سانتی متر عرض داشت، با لعابی به رنگ های آبی و سفید رنگ آمیزی شده بود. این اثر هنری در سال 1475 میلادی توسط مجسمه ساز و سفال گر شهر فلورانس، برای تزیین یك كلیسا كه در 50 كیلومتری جنوب شرقی شهر «بلگنا» ایتالیا واقع شده، ساخته شد.