پارس ناز پورتال

رنگ ها در آرایش صورت و زیبایی شما چه تاثیری می گذارد

رنگ ها در آرایش صورت و زیبایی شما چه تاثیری می گذارد

خانمهایی که موهای بلوند، سفید و خاکستری دارند می توانند از رژ لبهای صورتی روشن، قرمز روشن و نارنجی کم رنگ استفاده کنند.
 

رنگهای اولیه اصلی

 
مثل قرمز، زرد و آبی که از این رنگهای اصلی رنگهای دیگر را میسازیم.

رنگهای ثانویه یا فرعی

از ترکیب مساوی دو رنگی اصلی به وجود می آیند. مانند

زرد + آبی = سبز

قرمز + زرد = نارنجی

آبی + فزمز = بنفش

رنگهای فرعی دیگر

از ترکیب یک اصلی رنگ اصلی و یک رنگ فرعی به طور مساوی به دست مِی آیند. مثل

آبی + سبز = فیروزه ای

بنفش + قرمز = ارغوانی یا بنفش با ته سایه قرمز

رنگ ها همچنین به انواع سرد و گرم تقسیم می شوند. بعضی رنگها هم با توجه به سایه، تمایل به رنگی دیگر، روشنی و تیرگی، سرد یا گرم خوانده می شوند. در ترکیب رنگ سفید و قرمز، اگر رنگ سفید بیشتر باشد، رنگ صورتی حاصل سرد و اگر قرمز بیشتر باشد رنگ گرم است.

آبی رنگ سرد است و در پوستهای روشن، آبی تیره رنگ پوست را بیشتر نشان می دهد. در حالی که در پوست تیره، آبی روشن این کار را انجام می دهد.

رنگ سبز رنگ سرد است، قرمز رنگ گرم و محبوب بیشتر افراد است و با بیشتر رنگها به راحتی ترکیب می شود. سیاه رنگ خنثی است و با رنگهای دیگر به سادگی قابل ترکیب است.

سفید نیز رنگ خنثی است. خاکستری رنگی سرد و خنثی است که با بسیاری از رنگهای دیگر ترکیب می شود، به خصوص با رنگها گرم مثل زرد، قرمز و نارنجی.

با کمی اطلاعات درباره رنگها می توانیم رنگهای مناسب برای آرایش را آسانتر انتخاب کنیم. برای انتخاب رنگ فوندیشن و پودر با توجه به رنگ پوست و سایه زیر پوست، کرم پودر مناسب را که به رنگ اصلی پوست شبیه تر است انتخاب می کنیم.

برای ابروها، که رنگ مناسب آنها را خوش فرم تر و پرتر نشان می دهد، نیز رنگ مناسبی برمی گزینیم. برای موهای جو گندمی از مداد ابروی خاکستری و برای موهای قرمز از مداد ابروی قهوه ای روشن استفاده می کنیم. برای افرادی که موهای مشکی و پوست تیره دارند، رنگ مداد ابروی زغالی پیشنهاد می شود. سایه چشم که برای زیباتر نشان دادن چشمها استفاده می شود در رنگهای متنوعی ساخته می شود.

برای کسانی که چشم کوتاه دارند، رنگ روشن چشم را بزرگتر نشان می دهد. با شناخت کمی درباره رنگها و ترکیب آنها می توانیم با کمی دقت، رنگ متناسب با چشم را انتخاب نماییم که حتما با مدل و رنگ لباس هماهنگی داشته باشد.

در مورد رژ لب، خانم هایی که پوست روشن دارند، رژ لب تیره را برای آرایش خود کمی زیاد می دانند و رنگهای شفاف و روشن را ترجیح می دهند و خانمهایی که پوست تیره دارند آسانتر طرف رنگهای شاد و تند می روند. البته با توجه به مد، فصل و رنگ لباس، اگر لازم باشد میت وانیم رنگ دلخواه را با ترکیب چند رنگ به دست بیاوریم.

خانمهایی که موهای بلوند، سفید و خاکستری دارند می توانند از رژ لبهای صورتی روشن، قرمز روشن و نارنجی کم رنگ استفاده کنند. برای موهای قرمز، رژ لب هلویی، صورتی، قرمز روشن و شفاف توصیه می شود. خانمهایی که موهای مسی و شرابی دارند می توانند رنگهای فوق را به صورت تیره تر استفاده کنند.

برای موهای قهوه ای روشن و متوسط رژ لب صورتی، قرمز مرجانی، قرمز شرابی، قهوه ای روشن و رنگهای در این ردیف و برای موهای قهوه ای تیره و مشکی، رنگهای فوق در طیفهای تیره تر مناسب هستند.