پارس ناز پورتال

مشکلات ورزش کردن زنان مذهبی در کشورهای غربی +عکس

مجموعه : مجله خبری روز
مشکلات ورزش کردن زنان مذهبی در کشورهای غربی +عکس
اگرچه ورزش کردن کارچندان مشکلی نیست اما زنان مسلمان و مسیحیان ارتودکس با مشکلات زیادی در زمینه پیدا کردن مکانی برای شنا، دویدن و انجام حرکات ورزشی یوگا مواجهند.به گزارش پارس ناز آنها نمیتوانند در مقابل مردان بیگانه پوششان را بردارند. شرکت در باشگاههای خصوصی تنها راه حل مشکلات آنان است که به دلیل هزینه های زیاد خیلی از زنان از عهده آن بر نمی آیند.
 

یکی از رهبران مسلمان در امریکا در این زمینه میگوید: ورزش کردن هیچ منافاتی با دین و طریقت اسلام ندارد حتی احادیث زیادی از پیامبر اسلام در زمینه تاکید بر ورزش کردن موجود است اما هیچ دلیلی وجود ندارد که برای دست یابی بر تناسب اندام باید به صورت نیمه برهنه ورزش کرد.در تمام جوامع غربی جامعه به سمتی در حرکت است که حقوق زنان در زمینه ورزش با شرکت در کلاسهای خصوصی مخصوص بانوان مد نظر قرار گیرد.
 
این درحالی است که اکنون بیشتر این زنان با استفاده از مربی های ویدئویی در منزل به ورزش کردن میپردازند. دربعضی شهرهای امریکا مثل نیویورک کلاسهایی موجود است که ساعات خاصی به آقایان و ساعاتی هم به بانوان اختصاص دارد. یک رهبر ارتودوکس در این زمینه پیشنهاد داده است لباسهایی طراحی شود که به زنان مذهبی اجازه دهد راحت تر به ورزش کردن بپردازند و اینکه از نظر پوششی کاملا بدن آنها را بپوشاند.