پارس ناز پورتال

چگونه دیرتر به نصب مجدد ویندوز دچار شویم؟

چگونه دیرتر به نصب مجدد ویندوز دچار شویم؟

همه کاربرانی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند یک تجربه مشترک دارند و آن رسیدن زمانی است که به خود می گویید که باید از نو ویندوز نصب کنم!یا اگر لپ تاپ دارید باید از نو ریکاوری کنید! با اینکه هر سیستم عاملی میتواند دچار مشکل و نیاز به نصب مجدد داشته باشد در مورد ویندوز این موضوع می تواند مشکل ساز تر باشد زیرا داده های کاربران ممکن است در معرض خطر قرار بگیرد.
چرا؟ چون کاربران سیستم عاملهای دیگر مانند لینوکس دارای دانش فنی کافی برای حل مشکلات خود هستند.

اما چه کنیم دیرتر به نصب مجدد ونیدوز دچار شویم؟


۱-برای پاک کردن برنامه ها صرفاً به روند Uninstall کفایت نکنید. برنامه هایی وجود دارند که وقتی شما عملیات پاک کردن برنامه ها را انجام میدهید این کار را بسیار کامل و تمیز انجام میدهند و موجب تمیز ماندن رجیستری می شوند.همچنین فایلهای زائد در درایو سیستم عامل باقی نمی گذارند و از این رو ویندوز را سالمتر نگه می دارند.

برنامه رایگانی مانند Revo Uninstaller هم برای این کار کافی است. برنامه هایی مشابه بسیار زیاد در دسترس هستند و همگی مشابه هم کار می کنند یعنی رجیستری ویندوز و همچنین درایو سیستم عامل را از زائدات برنامه قبلی پاک می‌کنند.

۲-سیستم عامل هم مانند یک ماشین نیازمند نگهداری است. برنامه هایی مانند CCleaner و یا Comodo System Cleaner به شما کمک می‌کنند که سیستم عامل خود را تمیز نگه دارید.

۳-فایلهای شخصی خود را از درایو ویندوز خارج کنید! درایو ویندوز نباید خیلی شلوغ شود. متأسفانه ویندوز در موقع نصب کلیه فایلهای شخصی شما را هم در داخل درایو خود قرار میدهد و این ممکن است مشکل ساز شود زیرا در نصب مجدد ممکن است با فرمت کردن داده های شخصی شما هم از بین برود.و سپس فولدرهایی مانند Documents , … را به درایو دیگری منتقل کنید. ویندوز به طور خودکار آدرسهای جدید را اختصاص می‌دهد و مشکلی در ردیابی پدید نمی آید. این آدرس کلی و مستقل از سیستم بوده و کافی است در محل آدرس My computer کپی شود.

۴-با اکانت ادمین کار نکنید! با ساختن یک اکانت محدود User و کار کردن عادی در آن عمر ویندوز شما می‌تواند به چند سال هم برسد زیرا در محیط کاربری امکان خرابکاری سهوی و یا عمدی توسط برنامه های مخرب کمتر و یا ناممکن است.

۵-برنامه های امنیتی مانند آنتی ویروس و فایروال را جدی بگیرید و دانش خود را هم در مورد برنامه ها و کارکرد سیستم عامل بالاتر ببرید. با این کار عمر کارکرد مناسبی در سیستم عامل ویندوز خواهید داشت.