پارس ناز پورتال

بهترین وقت برای مسواک ‌زدن چه موقع است؟

بهترین وقت برای مسواک ‌زدن چه موقع است؟
 
دكتر فكرآزاد، جراح و متخصص بیماری‌ های لثه به پرسش‌ های ما پاسخ میدهند.همه ما میدانیم که مسواك‌ زدن یكی از ساده‌‌ و بهترین راه‌ ها برای حفظ سلامت دندان‌ها است، اما پرسشی كه وجود دارد این است كه بهترین زمان مسواك‌زدن چه موقع است؟ در شبانه‌روز چند بار باید مسواك زد و نحوه صحیح مسواك‌زدن چگونه است؟

از زمان رویش دندان باید مسواك زد. اهمیت مسواک زدن فقط برای دندان نیست و شامل لثه نیز می‌شود. مسواك بهتر است خشك استفاده شود و بعد از هر وعده غذایی صورت گیرد كه در عمل امكان‌پذیر نیست، ولی بعد از صبحانه و بعد از شام بهتر است.آخرین لحظه قبل از خواب مسواك نزنید. بهتر است بلافاصله بعد از شام مسواك‌زده و از نخ‌دندان نیز استفاده شود. زمان مسواك‌زدن باید پنج دقیقه طول بكشد. بعضی افراد به جای شب مسواك‌زدن، صبح مسواك می‌زنند كه در عمل مثل این است كه مسواك نزده‌اند.

مهم‌ترین نكته در مسواك‌زدن به طور عمده مربوط به روش آن است. چنانچه به شكل صحیح و درست مسواك نزنید، مسواك حتی می‌تواند تخریب ایجاد كند.نوع مسواك و خمیردندان نیز اهمیت دارد و بهتر است هر سه ماه یك‌بار مسواك را عوض كنید البته دهان‌شویه كمك‌كننده است، ولی استفاده از آن همیشه توصیه نمی‌شود. در ضمن مراجعه منظم به دندانپزشك و بررسی وضع دندان‌هایتان را فراموش نكنید.