پارس ناز پورتال

چند راهکار برای پوستی زیبا

چند راهکار برای پوستی زیبا
 
اگر دوست دارید با چند راهکار ساده و بدون هزینه های گزاف صاحب پوستی درخشان و زیبا شوید این مطلب را از دست ندهید.

برای اینکه از جوش های صورت خود خلاصی یابید به این نکات توجه کنید:

1-خوب غذا بخورید:خودتان را غرق در میوه و سبزیجات نمایید از ماهی نیز غافل نشوید این مواد مواد مغذی و ویتامین های لازم را به شما می رساند.

2-رو بالشی خود را مرتب عوض کنید:اگر شما مدام با آکنه هایی مواجه می شوید که دلیل آمدن آنها را نمی دانید از گرد و غبار روزانه و تماس آن با پوستتان غافل نشوید پس هر دو سه روز یک بار روبالشی خود را عوض نمایید.

3-فشار دادن جوش ها:این کار باعث می شود عفونت به داخل منافذ پوست اطراف برود و حتی باعث ترک پوست و مویرگ ها می شود.

4-آیا بیش از دو بار در روز پوست خود را پاک می کنید:پاک کردن بیش از حد پوست موجب می شود که لایه ی بیرونی پوست شما بشکند و با از دست دادن چربی طبیعی پوستتان ،حساسیت آن را بالا خواهید برد پس استفاده از پاک کننده ها یک بار در صبح و یک بار در شب امن ترین راه است.

5-در انتخاب مواد آرایشی دقت کنید:اگر دوست دارید بعد از استفاده از مواد آرایشی هم چنان احساس سبکی داشته باشید از مواد حاوی ویتامین A و E برای  غنی سازی  و احیای پوست خود استفاده نمایید.

6- انگشتان دست و موهای خود را از صورتتان دور نگه دارید:ممکن است نبینید اما دستان شما پر از آلودگی و میکروب است پس پوستتان را از این منبع عظیم میکروب دور کنید.

7-دوری از خورشید:نور خورشید باعث ایجاد لکه های قهوه ای مایل به زرد می شود و می تواند التهابات پوستی شما را بدتر کند.

8-نه گفتن به شکلات:اگر پوست زیبا می خواهید یک رژیم غذایی سالم را انتخاب نمایید و از شکلات،چیبس،نوشابه،بیسکویت و… دوری کنید.