پارس ناز پورتال

چگونه با یک اتومبیل دریفت کنیم؟ (عکس)

چگونه با یک اتومبیل دریفت کنیم؟ (عکس)
همه ما چرخش و دریفت زیبای رانندگان بامهارت را در فیلم‌ها دیده‌ایم، افراد زیادی هستند که آرزو دارند روزی بتوانند این چرخش و دریفت را به اجرا دربیاورند اما نمی‌دانند چطور و از کجا شروع کنند.به گزارش پارس ناز به نقل از خودروسازی برای اینکه دریفتی مانند آنچه در فیلم‌ها می‌بینیم داشته باشید نیاز به سال‌ها تمرین است، البته دریفت زدن آنقدرها هم که در نگاه اول به نظر می‌رسد سخت نیست، آنچه که سخت است، دریفت کامل وصحیح است که به مهارت بیشتری نیاز دارد.
 

به هر حال برای دریفت کردن، باید در قدم اول راننده خوبی باشید و اصول رانندگی صحیح را بدانید، بکار ببندید وتجربه کافی برای کنترل خودرو در شرایط پیش بینی نشده را داشته باشید.شما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در خیابان‌ها به اصطلاح لایی می‌کشند و یا صندلی خود را تا نهایت می‌خوابانند و یا در ساعات تاریکی بدون چراغ حرکت می‌کنند و یا بدون رعایت فاصله مطمئنه در نزدیک‌ترین فاصله از خودروی جلویی حرکت می‌کنند (اصطلاحاً سپر به سپر) و یا… باید این را بدانید که شما از اصول رانندگی هیچ چیز نمی‌دانید و رانندگان حرفه‌ای به هیچ وجه چنین رفتارهائی در خیابان‌ها، جاده‌ها و معابر عمومی‌از خود بروز نمی‌دهند.

برای دریفت کردن، خودروی شما باید ترجیحاً دیفرانسیل عقب باشد و لاستیک‌های خوبی هم داشته باشد. برای دریفت حرفه‌ای، خودروی شما باید دارای تجهیزات خاصی باشد. این کار را در حالت عادی با اکثر خودروهای وطنی نمی‌توان انجام داد.

 دو تکنیک متداول دربین رانندگان حرفه ای رایج است:

اولین تکنیک، ساده‌ترین آن هم هست و همانطور که انتظار دارید راحت‌ترین روش برای اجرای موفق دریفت هم هست. این تکنیک به هیچ کارخاصی نیاز ندارد، فقط تاجایی که می‌توانید باید سریع فرمان را به یک سمت بتابانید.ابتدا تامیزان معقولی سرعت را افزایش دهید اما مطمئن شوید سرعتتان برای این کار زیاد نباشد، اگر سرعت خیلی زیاد باشد احتمال واژگونی خودرو به خصوص اگر خودروی شما مرکز ثقل خوبی ندارد بیشتر می‌شود. نکته دیگری که باید مدنظر قراردهید این است که مطمئن شوید چرخش خودرو را تحت کنترل دارید تا ماشین به دور خود نچرخد.وقتی که به سرعت مناسب رسیدید و مطمئن شدید که می‌توانید خودرو را تحت کنترل خود داشته باشید سریعا فرمان را بچرخانید و پای خود را از روی پدال گاز بردارید.ترکیب سرعت و تغییر جهت ناگهانی معجونی باورنکردنی ایجاد می‌کند، البته انتطار نداشته باشید این دریفت شبیه چیزی باشد که موقع فرار از دست پلیس در فیلم‌ها می‌بینیم.

 

دومین روش برای دریفت، استفاده از ترمز دستی است. این روش کمی‌سخت‌تر از قبلی است اما برای چرخشهای ۹۰ درجه ای درصورتی که قدرت مانور و دقت خود را افزایش دهید ایده آل است. از این روش نباید برای دوردرجا استفاده کرد زیرا بعد از ۱۸۰ درجه چرخش اولیه، خودرو متوقف خواهد شد.اگر از این روش استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که بعد از کامل شدن چرخش، ترمزدستی را بخوابانید.اگر این روش‌ها را به خاطر بسپارید و به طور صحیح اجرا کنید، دریفتی خوشایند خواهید داشت.بعد از خواندن این متن شاید شما هم وسوسه شوید برای یک بار هم که شده دریفت را امتحان کنید اما قبل از انجام آن توصیه‌هایی برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار خواهیم داشت که در زیر باهم می‌خوانیم:

اول از همه حتما کمربند ایمنی را ببندید، حتی اگر با این کار آماتور به نظر برسید، بستن کمربند بهتر از این است که خدای ناکرده از شیشه جلو به بیرون پرتاب شوید. مطمئن شوید دریفت را درجایی که احتمال ایجاد خطر برای اشخاص یا اموال دیگران وجود دارد اجرا نمی‌کنید، خیابان‌های شهری جای این کارها نیست و احتمال بروز حادثه در آن‌ها بسیار بالاست. برای اینکار به نزدیک‌ترین پیست نزدیک منزلتان بروید. قبل از انجام دریفت از یک راننده با تجربه کمک گرفته و حداقل آموزش‌های لازم را ببینید. برای تسلط در دریفت باید آهسته آهسته و از مراحل مقدماتی شروع به دریفت کنید و سعی نکنید از همان ابتدا مثل افراد با تجربه، دریفت‌های سخت و خطرناک انجام دهید.

 
 
همانقدر که دریفت کردن لذت بخش است، به طور بالقوه کار خطرناکی است. اگر شما نکته‌های گفته شده در این مقاله را به کار ببندید، و مانور خوبی داشته باشید و عاشق آدرنالین باشید، لحظات خوشی را در هنگام دریفت کردن تجربه خواهید کرد.اما مراقب راننده‌های دیگر و سرنشینان خودرو خود هم باشید.اگر همه این شرایط آماده است، با احتیاط کامل و در شرایطی که مطمئن هستید که خودرو خود را می‌توانید کنترل کنید، دریفت کنید و لذت ببرید.

این نکات را مجدداً تاکید می‌کنیم :

با هر خودرویی دریفت نکنید – در هر جایی دریفت نکنید – مراقب سلامت خود، سرنشینان خودرو و دیگران باشید – اگر تسلط و تبحر کافی در رانندگی ندارید و توانایی لازم برای کنترل خودرو را ندارید دریفت نکنید.