پارس ناز پورتال

این اتومبیل کم مصرف‌ ترین ماشین دنیا است (عکس)

این اتومبیل کم مصرف‌ ترین ماشین دنیا است (عکس)
این میزان که بعد از خبر EPA مبنی بر ثبت۱۷۰ کیلومتر به ازای ۴٫۵ لیتر سوخت برای فورد، اعلام شد، Accord را به خودرویی با بهترین کارآیی در زمینه مصرف سوخت در کلاس خودروهای PHEV(Plug-in Hybrid Electric Vehicle : منظور خودرویی ترکیبی است که از باتریهای قابل شارژ یا دستگاه ذخیره سازی انرژی دیگری که به واسطه اتصال به یک منبع خارجی انرژی شارژ می‌شود بهره می‌برد.) مبدل ساخته است. اکورد حتی Chevrolet Volt  و Toyota Pirus Plug-in  که به ترتیب میزان ۸۰ و ۱۶۱ کیلومتر به ازای ۴٫۵ لیتر سوخت را به ثبت رسانده بودند را در این رقابت پشت سر گذاشته است.
 

Accord در زمینه میزان پیمایش به‌ازای ۴٫۵ لیتر، برتری‌هایی دارد اما خودروهای دیگر می‌توانند زمان بیشتری را به راندن با استفاده از منحصراً انرژی الکتریکی ثبت کنند. Accord می‌تواند با استفاده تنها از انرژی الکتریکی،۲۲ کیلومتر را طی ‌کند، اما این مقدار برای خودروی Fusion،۳۶ کیلومتر و برای Volt ، ۶۰ کیلومتر است.به گزارش پارس ناز این بدان معناست که در صورت شارژ کامل، خودروهای Fusion و Volt برای مسافرت‌های درون شهری یا کوتاه مناسب‌ترند اما هنگامی‌که استفاده از موتوربنزینی راهم مدنظرقرار دهیم این برتری ازبین خواهد رفت و اکورد پیشتاز رقابت خواهد بود.

خودروی ۲۰۱۴ ، Accord PHEV از یک موتور۴سیلندر ۲ لیتری و یک جفت موتورالکتریکی و باتری لیتیوم-یون ۶٫۷ کیلووات برساعتی بهره می‌برد. امکان استفاده از سیستم الکتریکی، سیستم ترکیبی بنزینی – الکتریکی و سیستم بنزینی به تنهایی، بسته به شرایط فراهم شده است. تفاوت Accord PHEV با خودروی سدان معمولی Accord به سیستم‌های کامپیوتری، برنامه Honda Link EV و طراحی داخلی برمی‌گردد. طراحی بیرونی هم متفاوت است اما نهایتاً سلیقه خریداران عامل تعیین کننده خواهدبود. خط آبی رنگی که درکنار جلوپنجره قرار دارد، زیبایی منحصر به فردی را برای خودرو به ارمغان آورده است.

 

Accord PHEV درحال حاضر تنها از سوی فروشندگانی که در نیویورک و کالیفرنیا قراردارند به فروش می‌رسد. قیمت این خودرو هم از ۳۹۷۸۰ دلار آغاز می‌شود که کمی‌بیشتر از قیمت ۳۸۷۰۰ دلاری پایه درنظرگرفته شده برای خودروی رقیب ، Fusion است، که البته همین تفاوت کم به این خودرو قابلیت رقابت بامدل‌های دیگر بازار در رده خودروهای سدان با سایز متوسط را اعطا کرده است. اضافه کردن بهینه سازی سوخت به یکی از خودروهای سدان مورد علاقه آمریکایی‌ها می‌تواند برگ برنده ای برای هوندا و انتخابی مناسب برای خریدارانی که به دنبال صرفه اقتصادی بهتر درزمینه مصرف سوخت هستند، باشد.