پارس ناز پورتال

نویسنده معروف جهان در 12 سالگی عاشق شده (عکس)

مجموعه : اخبار سینما
نویسنده معروف جهان در 12 سالگی عاشق شده (عکس)
کتاب تازه جی . کی . رولینگ، نویسنده محبوب آثاری مثل «هری پاتر» با نام «جای خالی تصادف» منتشر شده است. او در این کتاب به احساسات نوجوانان مثل خودآزاری و عدم اعتماد به نفس پرداخته و معتقد است تصویر نوجوانان در سریال های تلویزیونی «کاملا لوس» است. «جای خالی تصادفی» داستان سیاه و طنزی است در مورد واقعیت های زشت شهر کوچک زیبایی در انگلستان.

رمان که از نظر موضوع با دنیای جادوگری «هری پاتر»ها فاصله بسیار دارد با واکنش متفاوت منتقدان روبرو شد. شبکه بی بی سی اعلام کرده است نسخه تلویزیونی کتاب «جای خالی تصادفی» را تهیه می کند اما هنوزبازیگران این مجموعه مشخص نشده اند. تاکنون بیش از 450 میلیون نسخه از هفت جلد کتاب «هری پاتر» به فروش رفته و به بیش از 70 زبان ترجمه شده است.

 

در اقتباس های سینمایی این رمان ها که ماجراهای جادوگری نوجوانی به نام هری پاتر است، دانیل رادکلیف نقش اصلی را بازی می کند. جلد آخر این رمان ها سال 2007 منتشر شد و در طی تنها چند دقیقه چندین و چند هزار نسخه از آن به فروش رفت. هفت جلد کتاب «هری پاتر» در هشت فیلم سینمایی روی پرده سینما رفتند و در مجموع به فروش 7.7 میلیارد دلاری رسیدند.

در این بین قسمت هشتم با عنوان «هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم» به فروش 1.32 میلیارد دلاری در جهان رسید و پس از «آواتار»، «تایتانیک» و «انتقام جویان» به چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینما بدل شد. حرف های رولینگ را به گزارش خبرآنلاین به نقل از «تلگراف» بخوانید:نوجوانان گاهی آنقدر آسیب پذیر هستند که مرگ برایشان گزینه صحیح است و همین آنها را به شکل عجیبی به اخلاقیات خاص خودشان نزدیک می کند. در این دوران حس نوع دوستی شما خیلی رشد نکرده است و برای همین بیشتر به خودتان و درباره خودتان فکر می کنید.

به نظرم نوجوانی بخش جالبی از زندگی است، خیلی به نوشتن در موردش علاقه داشتم اما اغلب افراد در مورد این بخش از زندگی حقیقت را نمی گویند.«تصویر نوجوانان در برنامه های تلویزیون خیلی شیک و شکیل است و مشکلات نوجوانانشان به راحت ترین و ابلهانه ترین شکل ممکن حل می شود. به نظرم این برنامه ها خیلی لوس هستند. این شیوه نمایش نوجوانان واضح ترین مثالی است که نشان می دهد چطور ما دوران نوجوانی را به دروغ به شکل یک دوران رمانتیک و شادمانه تصویر می کنیم.

من از فقدان محض نوع دوستی در میان آدم هایی که در رأس قدرت هستند واقعا شوکه شده ام، نه فقط آدم های قدرت، حتی آدم های دیگر مثل کسانی که در رسانه هستند هم همینطور شده اند. تحقیقات نشان داده که هر وقت اوضاع زندگی نابسامان می شود، قربانی شدن مردمامری عادی می شود.من برای اولین بار در 12 سالگی در یک باشگاه، عشق را تجربه کردم.