پارس ناز پورتال

آشنایی با دمنوش گیاهی و دمنوش میوه ای و خواص آن ها

آشنایی با دمنوش گیاهی و دمنوش میوه ای و خواص آن ها

امروز بسیاری از مردم به جای خرید چای، به خرید دمنوش روی آورده اند. از آنجا که دمنوش نقش مهمی در بهبود سلامت روان و جسم دارد در میان مردم رواج پیدا کرده است. دمنوش یک نوشیدنی سالم می باشد و به دلیل تنوع بالای خود می تواند هر نوع طبع و سلیقه ‌ای را به خود جلب کند.

 

دمنوش از آنجا که از گیاهان و میوه ها تولید می شود یک نوشیدنی سالم می باشد. از ریشه، میوه، ساقه، گل، یا پوست گیاه و میوه برای تولید دمنوش میوه ای یا گیاهی استفاده می گردد. دمنوش ها گاه فقط از ترکیبات گیاهی در تولید خود استفاده می کنند که به آنها دمنوش گیاهی گفته می شود؛

 

دمنوش مخلوط نعنا و مخلوط آویشن مهرگیاه از آن جمله اند. برخی دمنوش ها نیز فقط حاوی میوه هستند که دمنوش میوه ای نام دارند. همچنین دمنوش های میوه ای و گیاهی می توانند ترکیبی از گیاه و میوه باشند؛ مانند دمنوش میوه ای بِه و دمنوش میوه ای سیب و دارچین مهرگیاه و خواص هر دوی آنها را به بدن برسانند.

 

استفاده از دمنوش از سالیان بسیار دور در میان مردم رواج دارد. به دلیل اینکه در گذشته مصرف چای در میان مردم محبوبیت بیشتری داشته، استفاده از دمنوش مقام دوم را در بین نوشیدنی ‌ها داشته است. دمنوش را در گذشته برای مقاصد درمانی بیشتر استفاده می کردند تا به درمان بیماری ها و مشکلات جسمی کمک کنند.

 

دمنوش فاقد کافئین است و بسیار مناسب افرادی است که به دنبال نوشیدنی های بدون کافئین در رژیم خود هستند. علاوه بر این نکته، دمنوش گیاهی و میوه ای از آنجا که در ترکیب خود از گیاهان و میوه های بسیار پرخاصیت استفاده کرده اند می توانند برای سلامتی جسم و روح اثرات بسیار مثبتی داشته باشند.

 

میوه ها و گیاهان حاوی مواد آنتی اکسیدان، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که فواید بسیاری برای بدن دارند و نوشیدن دمنوش می تواند تمام این خواص را به بدن انسان برساند. به طور مثال دمنوش میوه ای مرکبات می ‌تواند در کاهش خطر بیماری های قلبی – عروقی، مقابله با بیماری ها و ویروس ها، مقابله با آسم، جلوگیری از پوکی استخوان و … کاربرد داشته باشد.

آشنایی با دمنوش گیاهی و دمنوش میوه ای و خواص آن ها

دمنوش به دو دسته دمنوش میوه ای و گیاهی تقسیم می شود. هر کدام از انواع دمنوش با توجه به مواد به کار رفته در آن می تواند حاوی خواص متفاوتی باشد. اگر از دمنوش برای خواص درمانی آن استفاده می کنید بهترین کار این است که پیش از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید زیرا برخی دمنوش ها می توانند باعث تغییراتی در بدن شوند و یا با داروهای مصرفی شما تداخل ایجاد کنند.

 

امروزه دمنوش های گیاهی و میوه ای در تنوع بالایی تولید می شوند. دمنوش میوه ای و گیاهی مهرگیاه نیز از جمله دمنوش های بسیار باکیفیت بازار است که در انواع مختلفی تولید می گردد. از جمله دمنوش های مهر گیاه می‌توان به دمنوش های مخلوط گل گاوزبان، و دمنوش مخلوط لیمو و به لیمو اشاره نمود که ترکیبی از گیاهان و میوه ها در تولید آنها استفاده شده است.

آشنایی با دمنوش گیاهی و دمنوش میوه ای و خواص آن ها

دمنوش گیاهی چیست؟

 

 دمنوش گیاهی ترکیبی از اجزای گیاهان مانند ساقه، ریشه، دانه، برگ و سایر بخش های گیاه می باشد. به دلیل اینکه بافت گیاهان سفت و خشن است از آنها نمی توان به تنهایی استفاده کرد و استفاده از گیاهان به شکل دمنوش یا جوشانده می‌تواند خواص آنها را به بدن برساند.

 

از آنجا که در تولید دمنوش گیاهی از گیاهان استفاده می شود این دمنوش خواص بی نظیر گیاهان مانند خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی را دارا می باشد. دمنوش گیاهی همچنین می‌تواند بر بهبود و کنترل فشارخون، دیابت، بیماری های قلبی- عروقی و گوارشی اثرات مثبتی بگذارد.

 

دمنوش گیاهی برای اعصاب نیز بسیار مفید است و استفاده از آن باعث کاهش خستگی، آرامش روح و تمدد اعصاب می گردد. دمنوش گیاهی همچنین می تواند برای سلامت روده، معده، کلیه و کبد مفید باشد.

 

مهرگیاه دمنوش های گیاهی خود را در تنوع بالایی عرضه کرده است. این دمنوش ها از گیاهان تازه و پرخاصیت تولید شده اند و می توانند خواص بسیار مفید گیاهان را به بدن برسانند.

آشنایی با دمنوش گیاهی و دمنوش میوه ای و خواص آن ها

دمنوش میوه ای چیست؟

 

بسیاری از افراد ترجیح می دهند با خرید دمنوش میوه ای از طعم های بی نظیر میوه ها استفاده کنند. دمنوش های میوه ای یا از میوه در ترکیب خود استفاده کرده اند و یا در کنار گیاهان به تولید می رسند. در این دمنوش ها از میوه خشک و تازه استفاده می شود.

 

از جمله دمنوش های میوه ای ساده مهرگیاه می توان به دمنوش میوه ای بلوبری مهرگیاه اشاره کرد که از سه نوع میوه بلوبری، کرنبری و توت فرنگی در آن استفاده شده است. همانطور که گفته شد دمنوش میوه ای می تواند از گیاهان نیز در ترکیب خود بهره ببرد.

 

دمنوش مخلوط لیمو و به لیمو از جمله دمنوش هایی است که میوه و گیاه را در ترکیب خود دارد و بسیار خوش طعم می باشد. این دمنوش می تواند در تقویت قلب و عروق، بهبود عملکرد سیستم گوارشی، تقویت استخوان و عضلات، و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را ایفا کند.

 

از آنجا که در تولید دمنوش میوه ای مهرگیاه از میوه های بسیار پرخاصیت و تازه استفاده شده این دمنوش ها حاوی مواد آنتی اکسیدان و ویتامین های بسیاری می باشند. دمنوش های میوه ای را می توان در هر زمانی از سال و به خصوص در زمانی که برخی میوه‌ها بنا بر تغییرات آب و هوایی در دسترس نیستند استفاده نمود. دمنوش میوه ای مهرگیاه در دو نوع پاکتی و تی برگ عرضه شده است.

 

خرید انواع دمنوش از مهرگیاه

 

شما می توانید انواع دمنوش را از مهرگیاه تهیه نمایید. خرید انواع دمنوش گیاهی و میوه ای مهرگیاه در کوتاه ترین زمان ممکن امکان پذیر است. محصولات مهرگیاه در تنوع بالا و با کیفیت بسیار به تولید رسیده اند.

 

دمنوش های مهرگیاه در بسته بندی های تی برگ و پاکتی عرضه شده اند تا شما بتوانید با توجه به نیاز خود از میان آنها خریداری نمایید. خرید انواع دمنوش از مهرگیاه می تواند عطر و طعم بی نظیر یک دمنوش و خواص آن را به شما هدیه بدهد.