پارس ناز پورتال

آشنایی با طرز تهیه کته آلبالو

مجموعه : آموزش آشپزی
آشنایی با طرز تهیه کته آلبالو

آشنایی با طرز تهیه کته آلبالو

پخت برنج به روش کته یکی از روشهای بسیار مناسب برای پخت برنجه به شرطی که خوب دربیارید، وقتی شما برنج آبکش بشه ۸۰ درصد از مواد مغذی اون دور ریخته میشه. امروز با طرز تهیه غذای کته آلبالو در خدمت شما هستیم.

 

مواد اولیه :

آلبالو نیم كیلو
شكر 350گرم تا نیم كیلو
گوشت (چرخ كرده) نیم كیلو
پیاز 1عدد
برنج 4پیمانه
زعفران به میزان لازم
نمك به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

 

طرز تهیه:

1. ابتدا آلبالوها را شسته و هسته آن را بگیرید و به همراه شكر روی حرارت قرار بدهید تا شكر آب شود و بعد آن را از روی شعله بردارید و شربت روی آلبالو را بردارید تا فقط خود آلبالو باقی بماند.

 

پیاز را رنده كنید و به همراه گوشت چرخ كرده و نمك و فلفل و زردچوبه مخلوط كرده و خوب ورز دهید و بعد آنها را به شكل كوفته ریزه دربیاورید.

 

2. حالا برنج را داخل قابلمه با مقدار مناسبی آب و نمك و روغن به صورت كته دم میكنیم و در مرحله آخر آلبالو ها را اضافه كرده و با برنج مخلوط میكنیم و به میزان دلخواه شربت آلبالو روی برنج یدهیم و آن را دم میكنیم.

 

3. كوفته ها را در روغن داغ سرخ میكنیم .وقتی برنج اماده شد كوفته ها را روی برنج داده و مقداری برنج سفید را با زعفران مخلوط كرده و روی برنج میدهیم و بقیه شربت را روی برنج و كوفته ها میدهیم.

 

نكات:

1) اگر دوست داشتید كوفته ها را با گوشت مرغ تهیه كنید.

 

2) میتواندید از همان شیره آلبالو برای اب برنج كته استفاده كنید البته باعث میشود برنج شما خمیر شود و بهتر است برای این كار از پلو پز استفاده شود.

 

3) بهتر است برنج را به صورت قالبی درآورید تا زیباتر شود.