پارس ناز پورتال

آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت ها

آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت ها

آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت ها

روسیه در زمینه ساخت خودرو زیاد فعال نیست.خودروهای جدید و شاخص روسی را در لیستی آماده کرده ایم که در زیر قرار دارد. روسیه بااینکه درزمینهٔ صنایع نظامی و همین‌طور هوافضا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما صنعت خودروسازی قدرتمندی نداشته و خودروهای ساخت این کشور بیشتر مصرف داخلی دارند.

 

البته این کشور خودروسازان زیادی دارد که تعدادی از آن‌ها همچون گاز، لادا، یوآز و زیل قدمت بالایی دارند و سال‌های زیادی است که به ساخت خودرو مشغول‌اند؛ اما همان‌طور که اشاره شد محصولات خودروسازان روسی به‌هیچ‌عنوان قابل‌مقایسه با برندهای معتبر آمریکایی، اروپایی و ژاپنی نیست.

 

بااین‌حال تعدادی از خودروسازان این کشور جدیداً حرکت‌های مثبت و روبه جلویی انجام داده و خودروهای جدیدی را معرفی نموده‌اند. به همین دلیل در ادامه به معرفی جدیدترین خودروهای ساخت روسیه می‌پردازیم.

 

تاگآز Aquila

آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت ها

شرکت تاگآز در سال 2012 خودرویی کامپکت را بانام آکیولا معرفی کرد که به دلیل فرم خاص طراحی‌اش، یک کوپهٔ 4 در محسوب می‌شد. این خودرو دارای طراحی زیبا، اسپرت و جذابی بود که واقعاً چشمگیر بوده و جلب‌توجه می‌کرد؛ اما مهم‌ترین امتیاز آکیولا قیمت مناسب 13 هزار دلاری آن بود که آن را در دسترس طیف وسیعی از مردم قرار می‌داد.

 

بعلاوه این خودرو از طراحی داخلی جذاب و اسپرتی هم برخوردار بود. تاگآز آکیولا مجهز به یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری 4 سیلندر ساخت میتسوبیشی با 107 اسب بخار قدرت بود که نیروی خود را از طریق یک گیربکس 5 سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌داد. شتاب صفرتا صد آن نیز برابر با 12 ثانیه بود.

 

فروش این خودرو از مارس 2013 در روسیه آغاز شد و با استقبال خوبی مواجه گردید اما در 21 ژانویه 2014 شرکت تاگآز اعلام ورشکستگی کرد و به همین دلیل آیندهٔ آکیولا نامشخص است.

آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت ها

آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت ها

آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت هازیل 4112R

آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت ها

شرکت زیل یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان روسیه است که بیشتر به ساخت لیموزین‌های لوکس و تشریفاتی مشهور است. این شرکت در سال 2006 ساخت یک لیموزین 6 در فوق لوکس را برای ولادیمیر پوتین آغاز کرد. ساخت این خودرو که 4112R نام‌گرفته بود به مدت 6 سال به طول انجامید

 

و درنهایت در سال 2012 آماده شد. در این خودرو نهایت امکانات و راحتی وجود دارد و می‌توان کاملاً آن را در حد و اندازهٔ خودروهای سوپر لوکس معروفی همچون رولزرویس، بنتلی و میباخ دانست. زیل 4112R دارای 6 در است که درِ وسطی کوچک‌تر بوده و خلاف جهت درهای دیگر باز می‌شود. این خودرو با 6.23 متر طول ظرفیت حمل 6 نفر را درنهایتِ راحتی دارد.

 

4112R مجهز به یک پیشرانهٔ عظیم 7.7 لیتری V8 است که 400 اسب بخار قدرت و 610 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی پیشرانه از طریق یک گیربکس 6 سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال میابد. این موتور غول‌آسا بسیار تشنه بوده و در هر صد کیلومتر 65 لیتر سوخت را می‌بلعد اما در عوض می‌تواند

 

جثهٔ 3.8 تنی خودرو را به سرعتی بیش از 200 کیلومتر در ساعت برساند. بااین‌وجود زیل 4112R نظر ولادیمیر پوتین را جلب نکرد و حالا برای فروش گذاشته‌شده است؛ بنابراین هرکسی توانایی پرداخت قیمت 1.2 میلیون دلار آن را داشته باشد می‌تواند 4112R را خریداری کند. البته از این خودرو فقط یک دستگاه ساخته شده است.

آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت ها

آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت هایوآز پاتریوت

آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت ها

شرکت یوآز در سال 2005 تولید SUV میان اندازه‌ای بنام پاتریوت را آغاز نمود که به دلایلی چون قابلیت‌های آفرود بالا و قیمت مناسب توانست در روسیه بفروش خوبی دست یابد. این شرکت در سال 2014 نسل جدید این SUV را معرفی نمود که به‌روزرسانی‌های زیادی در آن انجام‌گرفته است.

 

در بیرون پاتریوت تغییراتی انجام‌شده که ظاهر آن را مدرن‌تر از قبل کرده است. این خودرو در دو نوع سواری و وانت دو کابین و با دو موتور ساخت ZMZ عرضه می‌شود. موتور اول یک نمونهٔ 2.7 لیتری 4 سیلندر بنزینی با 128 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور و دومی یک واحد 2.2 لیتری چهار سیلندر دیزل با 113 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور است.

 

انتقال قدرت نیز توسط جعبه‌دنده‌ای 5 سرعته دستی به همراه گیربکس کمکی دو سرعته صورت می‌گیرد. در پاتریوت جدید وضعیت انتقال نیرو به‌صورت الکترونیکی در حالات 2H، 4R و 4H قابل انتخاب است. در حالت عادی نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما در صورت نیاز،

 

قدرت به محور جلو هم انتقال میابد. در کل یوآز پاتریوت جدید یکی از خودروهای خوبِ ساخت روسیه محسوب می‌شود که در برابر رقبا حرف‌هایی برای گفتن دارد.

آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت ها

آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت هالادا وستا

آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت ها

شرکت لادا (زیرمجموعۀ آوتوواز) به‌تازگی همکاری‌هایی را با گروه رنو-نیسان آغاز کرده و بدین وسیله محصولات جدیدی را معرفی کرده است. یکی از این خودروها یک سدان کامپکت بانام وستا است. طراحی این خودرو طبق زبان طراحی جدید لادا شکل‌گرفته و زیباتر از محصولات قبلی این خودروساز روسی است.

 

وستا با پیشرانه 1.6 لیتری 16 سوپاپ 106 اسب بخاری و گیربکس 5 سرعته دستی عرضه می‌شود. سدان جدید لادا در سه تیپ و با تجهیزات فراوانی چون سیستم کنترل پایداری، سنسور نور و باران، گرم‌کن صندلی‌های جلو، آینه‌های برقی با گرم‌کن و نمایشگر 4.3 اینچی عرضه‌شده است.

 

لادا، وستا را با قیمتِ رقابتی 7 تا 9 هزار دلار عرضه کرده است و قصد دارد با هیوندای اکسنت و کیا ریو رقابت کند. سازندهٔ روسی برنامهٔ ساخت سالانه 120 هزار دستگاه از این خودرو را داشته و امید زیادی به موفقیت آن دارد تا بتواند آمار فروش خود را که چندی است به خاطر وضعیت آشفتهٔ بازار خودروی روسیه افت کرده مجدداً احیاء نماید.

آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت ها

آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت هالادا Xray

آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت ها

دومین محصول جدید لادا، خودرویی است میان هاچبک و کراس اوور که Xray نام دارد. این خودرو بر روی پلت فرم مشترکی با داچیا ساندرو ساخته‌شده است. تولید Xray از دسامبر سال گذشته و در 7 تیپ آغازشده است. این نیمه کراس اوور هم مانند سدان وستا از زبان طراحی جدید لادا سود برده و ظاهری شبیه به وستا دارد.

 

لادا Xray با دو پیشرانهٔ 4 سیلندر بنزینی عرضه‌شده است. اولی یک واحد 1.6 لیتری با 110 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور و دومی نمونه‌ای 1.8 لیتری با 122 اسب بخار قدرت و 170 نیوتن متر گشتاور است.انتقال قدرت در پیشرانهٔ 1.6 لیتری توسط گیربکس 5 سرعته دستی و در موتور 1.8 لیتری به‌وسیلهٔ گیربکس 5 سرعته اتوماتیک AMT صورت می‌گیرد.

 

لادا Xray فعلاً به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما در آیندهٔ نسخهٔ دو دیفرانسیل آن بانام Xray Cross و با ارتفاع بیشتری از سطح زمین عرضه خواهد شد. Xray هم مانند وستا با قیمت مناسب 7700 تا 9200 دلار به بازار عرضه‌شده است.
آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت ها

آشنایی با ماشین های روسی و قابلیت ها

 

وبسایت پدال