پارس ناز پورتال

آموزش تهیه گراتن کدوحلوایی خوشمزه و عالی

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه گراتن کدوحلوایی خوشمزه و عالی

آموزش تهیه گراتن کدوحلوایی خوشمزه و عالی 

کدو حلوایی با این که طرفداران زیادی بین عموم مردم ندارند اما غذاهای بسیار عالی و خوشمزه و مغذی را می توان با آن درست کرد. گراتن یکی از پیش غذاها و یا غذاهای سبکی است که جدیدا خیلی معروف شده است. گراتن انواع مختلفی دارد که امروز گراتن کدو حلوایی را به شما معرفی می کنیم.

 

مواد لازم:

کدو حلوایی 1 کیلوگرم
کره 1/4 فنجان
سیر خرد شده 2 حبه
خرده نان یا پودر سوخاری 1/4 فنجان
پنیر پارمزان رنده شده 1/3 فنجان
نمک 1/4 قاشق چایخوری
فلفل 1/8 قاشق چایخوری
جعفری خرد شده 1/4 فنجان
آموزش تهیه گراتن کدوحلوایی خوشمزه و عالی

طرز تهیه:
1-فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید. کف یک ظرف پیرکس یا سرامیک را با کمی روغن چرب کنید. کدو حلوایی را به قطعات کوچک خرد کنید و پوست آن ها را بگیرید. برش های کدو حلوایی را داخل ظرف بچینید.

 

2-شیرجوشی را روی حرارت ملایم قرار دهید و کره را داخل آن بیندازید. وقتی کره کاملا آب شد سیر خرد شده را اضافه کنید. 2-3 دقیقه سیر را در کره سرخ کنید و هرازگاهی هم بزنید تا عطر سیر بلند شود. ظرف را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود.

 

3-خرده های نان و پنیر پارمزان را داخل کاسه ای بریزید و با 1 قاشق از ترکیب سیر و کره مخلوط کنید. باقیمانده کره و سیر را روی برش های کدو حلوایی بریزید. سپس نمک و فلفل اضافه کنید و خرده های نان را به میزان مساوی روی کدو حلوایی ها بپاشید.

 

4-گراتن کدو حلوایی را به مدت 30 الی 40 دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید تا کدو حلوایی بپزد و وقتی چنگال داخل آن فرو می کنید کاملا نرم شده باشد. سپس حرارت را تا 220 درجه سانتیگراد بالا ببرید و 5 دقیقه دیگر کدو حلوایی را بپزید تا روی آن برشته و طلایی شود. گراتن کدو حلوایی را خارج کنید، روی آن را با جعفری خرد شده تزیین و بصورت گرم نوش جان کنید.