پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن بستنی بلوبری

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش درست کردن بستنی بلوبری

آموزش درست کردن بستنی بلوبری 

بستنی بلوبری همانطور که نام و ظاهر زیبایی دارد طعم خوبی هم دارد.پس دست به کار شوید و همراه با آموزش زیر این بستنی خوشمزه را درست کنید. به راحتی می‌توانید بستنی بلوبری خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

 

مواد لازم برای بستنی بلوبری :

شیر پرچرب 175 میلی لیتر (حدود دو سوم پیمانه)
 شکر200 گرم
 پنیر خامه‌ای125 گرم
 اسانس وانیل یک دوم قاشق چایخوری
تخم مرغ1 عدد درشت
خامه فرم گرفته300 گرم
آبلیموی تازه1 قاشق سوپخوری
بلوبری تازه200 گرم
بیسکویت در صورت تمایل20 عدد

طرز تهیه بستنی بلوبری :

شیر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت گرم کنید. آن‌گاه شکر، پنیر خامه‌ای، وانیل و تخم مرغ را در کاسه همزن برقی بریزید و هم بزنید تا صاف و یکدست شود.سپس شیر را به آن افزوده و مایه فراهم کرده را روی حرارت ملایم بگذارید و پیوسته هم بزنید تا اندکی غلیظ شود (مراقب باشید مایه (کاسترد) نجوشد!). اینک بگذارید تا کاسترد کاملا سرد شود.

 

حالا خامه و آبلیمو را به آن بیفزائید و هم بزنید تا صاف و یکدست شود. اکنون بلوبری را به آن بیفزائید و مایه بستنی را در ظرف مناسب و دردار بریزید و در فریزر بگذارید.سپس به فاصله هر یک ساعت، مایه را بیرون آورید و با همزن برقی بزنید تا بستنی یخ نزند و ببندد. این کار را سه بار انجام دهید و بعد آن را یک شب در فریزر بگذارید تا کاملا فرم بگیرد.

 

در صورت تمایل می‌توانید یک اسکوپ از این بستنی را بین بیسکویت بگذارید و میل کنید. می توانید از دستگاه بستنی ساز هم استفاده کنید.