پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن سوپ مخصوص فصل بهار

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش درست کردن سوپ مخصوص فصل بهار

آموزش درست کردن سوپ مخصوص فصل بهار 

نوش جان کردن یک سوپ خوشمزه و فوق العاده مي تواند در فصل بهار به پاکسازی بدن کمک کند،ما طرز تهیه این سوپ را به شما آموزش مي دهیم. برای پاکسازی بدن در فصل بهار بهتر هست از غذا هاي سبک مثل سوپ‌ها بهره برد. در این مطلب طرز تهیه یک سوپ را به شما آموزش مي دهیم که با آن بتوانید بدن تان را پاکسازی کنید.

 

دستیار تخصصی طب سنتی ایران با اشاره به طرز تهیه سوپی ساده مناسب فصل بهار برای پاکسازی بدن از مواد زائد گفت: بهتر هست در فصل بهار از غذا هاي سبک مثل سوپ‌ها بهره برد چرا که مصرف سوپ ها در فصل بهار کبد را پاکسازی کرده و به سلامت بدن کمک مي‌کند.

 

وی درمورد تدابیر پاکساری در فصل بهار اظهار داشت بهار فصل کم‌خوری هست پرخوری در بهار اساس ساز مریضی‌هاي آزاردهنده و عود بیماریهای خفته هست، شربت آبلیمو و “موهیتو” نوشیدنی‌هایي مناسب برای فصل بهار میباشند.وی افزود: بهار فصل نوشیدن سکنجبین هست و بهتر هست جرعه جرعه نوشیده شود. گرچه مخلوط کردن سکنجبین در آب جوش و خوردن ناشتای آن مي‌تواند اثراتی خوب برای بدن داشته باشد.

 

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد بهتر هست در فصل بهار از غذا هاي سبک مثل سوپ‌ها بهره برد. جو پوست‌ کنده یک پیمانه، جعفری یک پیمانه، گشنیز یک پیمانه، رب انار شیرین یک قاشق غذاخوری، رب انار ترش یا آبلیمو یک قاشق غذاخوری، هویج متوسط 2 عدد، روغن زیتون یک قاشق غذاخوری، نمک و فلفل به میزان لازم و زعفران 2 رشته ریخته شود.

 

این سوپ یک ترکیب ساده ولی پرفایده برای برداشتن بار مواد زائد از کبد هست چرا که ترکیبات آن مواد مانده در مجاری کبدی را به سمت مجاری خروجی سوق مي دهند.این دستیار تخصصی طب سنتی ایران دلیل نشان کرد: از این سوپ روزی 2 تا 3 پیاله مي‌توانند مصرف کنند, همراه با این سوپ نان مصرف نکنند

 

و 2 ساعت گذشته تا 2 ساعت بعد از آن نیز چیزی نخورند؛ ترجیحاً گوشت یا آب گوشت به آن اضافه نکنند اما اگر آب گوشت اضافه کردید پیاز یا زردچوبه فراموش نشود.