پارس ناز پورتال

آموزش تهیه پای سبزیجات رژیمی خوشمزه

آموزش تهیه پای سبزیجات رژیمی خوشمزه

آموزش تهیه پای سبزیجات رژیمی خوشمزه 

اگر به دنبال طرز تهیه غذای لذیذ رژیمی با سبزی ها هستید می‌توانید سراغ طرز تهیه غذای زیر بروید که واقعا بینظیر هست. پای سبزی ها رژیمی یکی از لذیذ ترین غذاهایی هست که بین گیاهخواران و افرادی که رژیم لاغری دارند مشترک هست.

 

مواد لازم خمیر پای ;
آرد سه و نیم لیوان
کره 220 گرم
آب سرد پنج قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ دو شماره
آب لیمو دو قاشق غذاخوری
نمک یک قاشق چایخوری
شکر سه قاشق غذاخوری

 

روش تهیه خمیر پای ;
آرد را با شکر و نمک مخلوط کنید. کره سرد و سفت را به تکه هاي کوچک برش بزنید و اضافه کنید سپس با نوک انگشتان دست مواد را باهم مخلوط کنید.آب سرد, آب لیمو و تخم مرغ را داخل کاسه اي بریزید و با چنگال هم بزنید تا یک دست شود سپس این مخلوط را تدریجی به خمیر اضافه و مخلوط کنید

 

تا خمیر خودش را بگیرد. خمیر پای را روی سطح کار قرار دهید و از اطراف به سمت مرکز جمع کنید و فشار دهید تا ذرات خمیر به هم بچسبد « این خمیر را چندان ورز ندهید, فقط تا اندازه اي خمیر را ورز دهید که مواد با هم مخلوط شود ».خمیر پای را پس از حاضر شدن درون نایلون فریزر قرار دهید و دست کم به مدت پنج ساعت داخل یخچال بگذارید تا حاضر کار شود « توصیه می‌شود خمیر یک شب داخل یخچال بماند ».

 

مواد لازم برای تهیه پای سبزی ها رژیمی ;
خمیر پای به میزان لازم
بادمجان یک شماره
هویج دو شماره
کدو دو شماره
پیاز داغ یک لیوان
پنیر پیتزای ورقه‌اي پنج شماره
پودر سیر دو قاشق چایخوری
نمک و فلفل به میزان مد نظر

 

روش تهیه پای سبزی ها رژیمی ;
خمیر پای را حاضر و در قالب مد نظر پهن کنید.سبزی ها را با بهره گیری از پوست کن یا چاقو به صورت خیلی ریز برش بزنید و روی انها نمک بپاشید و به مدت 30 دقیقه کنار بگذارید تا نرم شود.

 

کف خمیر پیازداغ و پودر سیر اکران کنید و روی آن در چند ردیف سبزی و پنیر پیتزا ورقه اي بچینید تا حالت گل پیدا کند. فر را روشن و در دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و پای را به مدت 30 دقیقه داخل فر بگذارید تا حاضر شود.