پارس ناز پورتال

آموزش پخت آبگوشت کرمانشاهی خوشمزه

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش پخت آبگوشت کرمانشاهی خوشمزه

آموزش پخت آبگوشت کرمانشاهی خوشمزه 

به سراغ غذاهای محلی استان کرمانشاه می رویم تا با هم آبگوشت خوشمزه درست کنیم. آبگوشت کرمانشاهی همراه با گوجه سبز طعمی عالی دارد. 

 

مواد لازم:
رب گوجه فرنگی 2تا3قاشق سوپخوری
پیاز 2عدد
پودر سیر 2قاشق مرباخوری
نعنا (خشك) به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمك به میزان لازم
سیب زمینی 2عدد
گوجه سبز 300گرم
دنبه 50تا 100گرم
گوشت (آبگوشتی) 400گرم
حبوبات (شامل نخود و لوبیا سفید) 1لیوان
لیمو عمانی 1عدد
زعفران (آبكرده و غلیظ) 2قاشق غذاخوری
آموزش پخت آبگوشت کرمانشاهی خوشمزهطرز تهیه:
1-ابتدا نخود و لوبیا را 2بار جوشانده و ابش را خالی میكنیم.مقداری دنبه را داخل ظرف ریخته و آن را آب میكنیم .پیاز را شسته و 4قسمت میكنیم و داخل دنبه تفت میدهیم و به آن مقداری زردچوبه اضافه میكنیم .گوشت را به مواد اضافه كرده و خوب تفت میدهیم و بعد با مقداری اب اجازه میدهیم مواد بپزد.

 

2-گوجه سبز را جداگانه با مقداری نمك میپزیم و از صافی رد میكنیم تا گوشت آن از هسته و پوست جدا شود.بعد از پختن گوشت كمی از دنیه پخته شده را از غذا برمیداریم و آن را روی حرارت آب میكنیم و رب گوجه فرنگی را به آن افزوده و تفت میدهیم و بعد پیازهای غذا را از آن جدا كرده و به همراه نعنا خشک ،

 

پودر سیر،زعفران،گوجه سبز پوره شده و نمک و فلفل مخلوط كرده و خوب میكوبیم و به آبگوشت اضافه میكنیم. سیب زمینی ها را هم پوست کنده و به همراه لیمو عمانی شسته شده اضافه میكنیم و اجازه میدهیم غذا كاملا جا بیفتد.

 

نكات:
1-این آبگوشت خوشمزه مخصوص كرمانشاه است.

 

2-در صورت تمایل از مقدار بیشتری گوجه سبز در غذا استفاده كنید.

 

3-توجه داشته باشید میزان دنیه نوشته شده جدا از میزان دنبه همراه با گوشت آبگوشتی است ولی اگر دوست ندارید غذا خیلی چرب شود از به كار بردن دنبه اضافی اجتناب كنید.