پارس ناز پورتال

آیا تزریق بوتاکس مضر است؟

آیا تزریق بوتاکس مضر است؟

آیا تزریق بوتاکس ضرر دارد؟ این سوالی است که بسیاری از افراد پس از نگاه کردن در آینه از خود می‌پرسند. اگر شما نیز تمایل زیادی به تزریق بوتاکس پیشانی دارید اما نگران عوارض احتمالی آن هستید؛ بدانید که تزریق بوتاکس در صورتی که در یک کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص انجام شود مضر نیست.

 

بوتاکس یک ماده بی‌خطر است و تعداد زیادی از افراد جامعه تزریق بوتاکس را انجام می‌دهند. معمولاً بعد از تزریق بوتاکس افراد هر بار که در آینه نگاه می‌کنند حس بهتری دارند زیرا دیگر اثری از چین و چروک‌ها و گذر عمر را نمی‌بینند. با ما همراه باشید تا در این مطلب درباره تزریق بوتاکس و مراقبت‌های پس از آن به شما اطلاع دهیم.

 

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک ماده کاملا بی‌ضرر است که از سم بوتولینوم در آزمایشگاه ساخته می‌شود. البته کلمه سم شما را نترساند! نگران نباشید این سم نوعی پروتیین است که تنها سبب شل شدن و فلج موقت عضله می‌شود. بوتاکس چین و چروک‌های صورت را از بین برده و از ایجاد چروک‌های جدید جلوگیری می‌کند.جالب است بدانید که بسیاری از افراد در سنین پایین نیز از بوتاکس برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک استفاده می‌کنند.

 

بیش‌تر افرادی که عادت‌هایی مانند بالا بردن ابروها، جمع کردن چشم‌ها و… دارند برای اینکه این عادت‌ها سبب ایجاد چروک نشود تزریق بوتاکس را انجام می‌دهند. بوتاکس در جلوگیری و رفع خطوط خنده، اخم و… نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. آمار مراجعه کنندگان به مطب‌ها برای تزریق بوتاکس نشان می‌دهد که بسیاری از افراد جامعه از سنین 30 سال تزریق بوتاکس را شروع می‌کنند.

 

 آیا تزریق بوتاکس مضر است؟

این سوالی است که اگر یک پاسخ کامل به آن داده شده و رضایت شما جلب شود قطعا لحظه‌ای برای تزریق بوتاکس درنگ نخواهید کرد. هر روش زیبایی و درمانی در پزشکی با عوارضی همراه است و این شما هستید که با رعایت نکاتی از قبیل مراجعه به پزشک متخصص، کلینیک‌ معتبر و رعایت مراقبت‌ها می‌توانید احتمال رخداد عوارض را کمتر کنید.

 

گاهی در خبرها یا از اطرافیان می‌شنویم که پس از تزریق بوتاکس دچار عوارضی مانند افتادگی پلک، بی‌حسی و… شده‌اند. اگر چنین خبرهایی را ریشه‌یابی کنید درصد بسیاری از آن‌ها تزریق را نزد افراد غیر متخصص و در مراکز نامعتبر مانند آرایشگاه‌ها و… انجام داده‌اند. تکنیک تزریق بوتاکس در نتایج آن بسیار اثرگذار است زیرا تزریق باید دقیقا در عضله درگیر در ایجاد چین و چروک انجام شود. می‌توانیم بگوییم تزریق بوتاکس به خودی خود دارای عوارض خطرناکی نیست.

آیا تزریق بوتاکس مضر است؟

عوارض تزریق بوتاکس

پس از تزریق بوتاکس عوارض جزئی مانند قرمزی پوست، تورم، احساس سنگین در عضله و التهاب طبیعی است. احتمال کبودی محل تزریق در افرادی که دارای پوست حساس هستند نیز وجود دارد. این عوارض طبیعی هستند و معمولا پس از گذشت چند روز از بین می‌روند.

 

در صورتی که تزریق بوتاکس توسط فرد غیر متخصص و در مراکز آلوده و غیربهداشتی انجام شود، می‌تواند عوارض خطرناک دیگری داشته باشد. اما در غیر این صورت تزریق بوتاکس خطری ندارد و می‌توانید با خیال آسوده از این روش زیبایی بهره ببرید.

 

مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس

پس از تزریق بوتاکس باید تمام دستورالعمل‌ها را طبق تجویز پزشک انجام دهید. مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس سخت نیست و دوره نقاهتی وجود ندارد. تزریق بوتاکس نیاز به مرخصی ندارد و در صورت رعایت مراقبت‌ها می‌توانید همان روز در محل کار خود حاضر شوید. پس از تزریق موارد زیر را رعایت کنید:

 

* حداقل تا 24 ساعت پس از عمل، برای جلوگیری از انتقال ماده بوتاکس به سایر نواحی پوست، نواحی تزریق را ماساژ ندهید.

 

* به هیچ وجه بعد از عمل الکل مصرف نکنید.

 

* تا 4 ساعت پس از عمل نخوابید و سر خود را به عقب برنگردانید.

 

* تا 24 ساعت سر خود را به جلو خم نکنید.

 

* سعی کنید تا جای ممکن اصلا کار سنگین انجام ندهید.

 

* به دلیل شل بودن عضلات بعد از تزریق بوتاکس، استفاده از دستگاه میکرودرم ممکن است خطرناک باشد.

 

* بعد از 24 ساعت صورت خود را بشویید و میکاپ کنید.

 

* تا 48 ساعت فعالیت ورزشی انجام ندهید.

 

* به مدت یک ساعت بعد از تزریق حرکت بالا انداختن ابرو و اخم کردن را انجام دهید.

 

تزریق بوتاکس برای چه کسانی خطرناک است؟

تزریق بوتاکس برای افراد زیر خطرناک است :

 

* خانم‌های باردار و شیرده

* افراد دارای مشکلات انعقاد خون

* افرادی که سیستم ایمنی بدن آن‌ها ضعیف است.

* افراد دارای حساسیت پوستی و زخم باز و تبخال در محل تزریق

* افراد مبتلا به بیماری‌های خاص مانند ام اس، سرطان، بیماران کلیوی

* مبتلایان به مشکلات عضلانی

آیا تزریق بوتاکس مضر است؟

مدت زمان ماندگاری بوتاکس

مدت زمان ماندگاری بوتاکس به موارد مختلفی از جمله نوع پوست، سن، میزان چین و چروک‌ها، سبک زندگی و… بستگی دارد. بوتاکس خارجی نسبت به بوتاکس ایرانی ماندگاری بیشتری دارد. بوتاکس دیسپورت در اولین بار تزریق بین 4 الی 6 ماه ماندگاری دارد و با افزایش دفعات تزریق ماندگاری آن بیشتر می‌شود.  

 

بهترین مرکز تزریق بوتاکس کجاست؟

برای انتخاب بهترین مرکز تزریق بوتاکس دقت داشته باشید که اولا تزریق بوتاکس حتما توسط پزشک انجام شود و پزشک باید مهارت و تجربه کافی در زمینه تزریق بوتاکس را داشته باشد. کیفیت ماده تزریق نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

به طور معمول کلینیک‌های معتبر از مواد اصل و با کیفیت استفاده می‌کنند. کلینیک مهزیار یکی از مراکز معتبر در حوزه خدمات زیبایی است که می‌توانید برای تزریق بوتاکس مراجعه کنید. نمونه تزریق‌های انجام شده در این مرکز در سایت به آدرس mahziarclinic.com قابل مشاهده است.

 

در صورتی که تزریق بوتاکس در کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص انجام شود، دارای عوارض خطرناک و جدی نیست. مراقب باشید که به خاطر پرداخت هزینه کمتر گرفتار عوارض بوتاکس بی‌کیفیت و تکنیک‌های نادرست تزریق بوتاکس نشوید. کلینیک مهزیار یکی از مراکز معتبر در حوزه خدمات زیبایی است که می‌توانید برای تزریق بوتاکس مراجعه کنید.