پارس ناز پورتال

آیا رشد بیت کوین از 24000 دلار ادامه خواهد داشت؟

آیا رشد بیت کوین از 24000 دلار ادامه خواهد داشت؟

بیت کوین، نام‌آشناترین ارز دیجیتالی است که همه ما سال‌هاست که نام آن را به کرات می‌شنویم. از همان ابتدای قرن ۲۱ که زمزمه‌های حضور شکل جدیدی از ارز در دنیا به گوش می‌رسید، بیت کوین به عنوان مادر تمام ارزهای دیجیتال معرفی شد.

 

از همان روز تا به حال، مسیر در فراز و نشیبی مقابل این رمزارز وجود داشته که تا سال‌ها بعد نیز ادامه خواهد داشت؛ احتمالاً تا جایی که آخرین BTC موجود نیز استخراج شود. در جدیدترین اخبار بیت کوین، این ارز از مرز ۲۵۰۰۰ دلار سقوط کرده و وارد بازه ۲۴۰۰۰ دلار شده است.

 

حال سوال این است که آیا رشد BTC از ۲۴۰۰۰ دلار ادامه خواهد داشت یا خیر؟ تحلیل‌های تحلیل‌گران مطرح دنیا چه نتیجه‌ای را پیش‌بینی می‌کنند؟ در این مقاله ضمن پاسخ به این پرسش، قیمت بیت کوین و بهترین زمان خرید بیت کوین را نیز بررسی می‌کنیم.

 

نگاهی به تاریخچه رشد بیت کوین

 

یکی از چیزهایی که به تحلیل هر چه بهتر روند رشد یک ارز دیجیتال کمک می‌کند، بررسی تاریخچه آن است. تاریخ همواره پر از نکات و درس‌هایی است که می‌توان از آن‌ها برای آینده‌ای بهتر استفاده کرد؛ بنابراین نگاهی به تاریخچه و روند افزایش و کاهش قیمت بیت کوین یکی از آن چیزهایی است که باید برای پیش‌بینی قیمت این رمزارز در نظر داشته باشیم.

 

در سال ۲۰۱۰ با شروع به کار اولین صرافی ارز دیجیتال، نخستین جهش قیمت اتفاق افتاد و قیمت خرید بیت کوین به ۰.۰۰۳ دلار رسید. در واقع می‌توان ابراز کرد که قیمت BTC در ابتدای ظهور آن تقریباً برابر با صفر بوده است.

 

نخستین پرداختی که با استفاده از BTC انجام شد، برای خرید پیتزا بود که ۱۰۰۰۰ بیت کوین برای خرید دو عدد پیتزا پرداخت شد. در این برهه زمانی قیمت BTC تقریباً برابر با ۰.۰۰۴ دلار تخمین زده شد. در سال ۲۰۱۰ بالاترین قیمت این ارز چیزی نزدیک به ۰.۳۹ دلار بود.

 

در سال ۲۰۱۱ بیت کوین بالاخره به ارزش یک دلار رسید و توانست این مرز را رد کند. در انتهای سال ۲۰۱۱ بیشترین قیمت پادشاه رمزارزها به ۲۹.۶ دلار نیز رسیده بود. رخ دادن اولین پدیده هاوینگ در سال ۲۰۱۲ نیز یکی دیگر از اتفاقاتی بود که توانست تأثیر به‌سزایی بر قیمت BTC داشته باشد.

 

سال ۲۰۱۳ با افزایش چشم‌گیر قیمت بیت کوین همراه بود؛ به طوری که این ارز دیجیتال، تا مرز ۲۳۷.۵۵ دلار نیز پیش رفت و در سال ۲۰۱۴ نیز این رقم به ۱۰۰۷ دلار رسید. البته به طور کلی ۲۰۱۴ سال خوبی برای BTC نبود و این عدد تنها بیانگر بیشترین رقم ثبت شده برای این رمزارز است‌. جالب است که در عرض ۴ سال، قیمت بیت کوین از صفر به هزار دلار رسیده و آن را نیز رد می‌کند.

 

روند رشد صعودی BTC به همین سرعت ادامه داشت و همچنان نیز بسیار سریع‌تر از آنچه که دو دهه پیش تصور می‌شد پیش می‌رود. در سال ۲۰۲۰ بیت کوین توانست مرز ۲۰۰۰۰ دلار را نیز رد کند و رکوردی که در سال ۲۰۱۷ ثبت شده بود، جابه‌جا شود.

 

در حال حاضر با وجود آنکه بیت کوین سابقه گذر از مرز ۲۵ هزار دلار را نیز در سابقه خود دارد، روی سکوی ۲۳ هزار دلار ایستاده و تنها پیش‌بینی‌های متکی بر تحلیل‌های اصولی می‌توانند مبنایی برای صحبت از آینده باشند. به نظر شما خرید BTC در این برهه زمانی می‌تواند سودآور باشد؟

آیا رشد بیت کوین از 24000 دلار ادامه خواهد داشت؟

عوامل مؤثر بر تغییرات قیمت بیت کوین

 

همان طور که دیدید، تغییرات بازارهای مالی به قدری سریع اتفاق می‌افتند که در یک لحظه ممکن است همه چیز دگرگون شود. کسانی که ده سال پیش بیت کوین‌هایی را خریداری کرده‌اند، امروز ثروت عظیمی دارند و این مسئله، هوش سرشار آن‌ها را می‌رساند. عواملی که می‌توانند بر قیمت این ارز تأثیرگذار باشند، همان‌ مواردی هستند که در تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که بر قیمت BTC اثرگذار است، میزان عرضه و تقاضاست. به هر میزان که عرضه بیت کوین کاهش یابد و تقاضا برای آن بیشتر شود، طبیعتاً قیمت این ارز نیز بیشتر می‌شود. حال اگر عده کمی از افراد برای خرید BTC مشتاق باشند، اما تعداد ارائه‌دهندگان زیاد شود، قیمت آن افت خواهد کرد.

 

از جانب دیگر، مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که در دنیا اتفاق می‌افتند نیز تأثیر مستقیم بر قیمت BTC خواهند داشت. حال برای آنکه از بهترین زمان خرید BTC و همچنین نحوه تغییرات قیمت آن آگاه شویم، باید عوامل سیاسی و اقتصادی سال جاری را بررسی کنیم و همچنین تحلیل تکنیکال درستی داشته باشیم.

 

رشد بیت کوین در ادامه سال جاری چگونه خواهد بود؟

 

قیمت بیت کوین در سال جاری ممکن است حالت‌های مختلفی را تجربه کند. اگر موفق به گذر از سد ۲۵۲۰۰ دلار شود، احتمالاً سد بعدی که پیش رو خواهد داشت، محدوده ۲۶۰۰۰ دلار است. از طرف دیگر، اگر قیمت خرید BTC به پایین‌تر از سطح حمایت ۲۳۷۵۰ دلار برسد، حمایت بعدی آن در محدوده ۲۲۸۵۰ دلار صورت می‌گیرد که در نزدیکی سطح ۵۰ درصد اندیکاتور فیبوناچی قرار می‌گیرد.

 

این تغییرات تا حدود زیادی می‌توانند به مسائل مهمی از جمله نشست کمیته فدرال بازار آزاد بستگی داشته باشند. تصمیمات ابرقدرت‌هایی مثل آمریکا می‌توانند بازار ارزهای دیجیتال را نیز زیر و رو کنند.

 

تا به اینجا پیش‌بینی‌های ضد و نقیضی توسط کمپانی‌ها و افراد سرشناس ارائه شده که برخی از آن‌ها قیمت ۵۰۰۰ دلار و برخی دیگر ۳۰۰۰۰ دلار را پیش‌بینی کرده‌اند. اطلاع از صحت هر یک از این پیش‌بینی‌ها به زمان نیاز دارد.

 

به هر صورت برای آنکه از بهترین زمان خرید بیت کوین آگاه شوید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، بهتر است دائماً از یک مرجع معتبر اطلاعات خود را به‌روز کنید. مجموعه والکس با کمک کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای این حوزه، به‌روزترین اطلاعات حوزه ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای آنکه سطح آگاهی خود را بالا ببرید، وب‌سایت والکس در دسترس شماست.

آیا رشد بیت کوین از 24000 دلار ادامه خواهد داشت؟

کلام آخر

 

در این مقاله به پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال جاری پرداختیم و احتمال گذر از مرز ۲۴ هزار دلار را بررسی کردیم. شما می‌توانید برای بررسی قیمت بیت کوین اینجا کلیک کنید.