پارس ناز پورتال

اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

این هفته جشن تولد بسیاری از چهره های معروف و سرشناس جهان بود که به همین بهانه بیوگرافی کوتاهی از آن ها را برای شما نقل می کنیم. 

 

8 فوریه، زادروز جیمز دین

جیمز بایرون دین (James Dean) زاده 8 فوریه 1931 و درگذشته به تاریخ 30 سپتامبر 1955، بازیگر آمریکایی بود که از او به عنوان یک آیکون فرهنگی سرخوردگی نوجوانی و بیگانگی اجتماعی یاد می شود، همانگونه که در تیتراژ مشهورترین فیلمش «شورش بی دلیل» (1955)، که در آن نقش نوجوان مشکل‌دار “جیم استارک” را بازی می کرد،

 

این نکته ذکر شده است. دو نقش دیگری که در آنها ستاره بودنش مشخص شد، “کال ترسک” گوشه گیر در «شرق بهشت» (1955) و کارگر عبوس مزرعه “جت رینک” در «غول» (1956) بود.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

مرگ زودرس دین در یک سانحه ی رانندگی موقعیت افسانه ای اش را تثبیت کرد. او اولین بازیگری بود که پس از مرگ نامزد دریافت جایزه ی اسکار بهترین بازیگر مرد شد، و تنها بازیگری است که دو بار پس از مرگش نامزد جایزه بازیگری شده است. در سال 1999، موسسه فیلم آمریکا او را در رتبه ی هجدهم لیست 100 ستاره برتر عصر طلایی هالیوود قرار داد.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهاندر سال 1951، دین به نیویورک نقل مکان کرد و بعدها در اکتورز استودیو پذیرفته شد تا تحت آموزش لی استراسبرگ قرار بگیرد. دین کم کم در حرفه ی خود پیشرفت کرد، و در چند نمایش تلویزیونی و تئاتر ایفای نقش کرد. این بازیگر نوپا به دلیل تکنیک بازیگری سازمان نیافته اش نیز مشهور شد.

 

در برادوی نقشی را در نمایش “پلنگ را ببین” بازی کرد و پس از آن موفقیتش در ایفای نقش یک پسر عرب در نمایش «بی بند وبار» در 1954، منجر به جذب او از سوی هالیوود شد.

 

در طول ماه های بعد، دین در سه فیلم بزرگ بازی کرد که اولین آنها فیلم «شرق بهشت» اقتباسی از رمان جان استاین بک در سال 1955 بود. الیا کازان، کارگردان این فیلم، او را پس از آنکه با استاین بک ملاقات کرد و این نویسنده او را برای این نقش کاملاً مناسب دید، انتخاب کرد. بسیاری از صحنه های دین در این فیلم نانوشته و بداهه بود. او در نهایت برای این نقش نامزد دریافت جایزه ی آکادمی شد و به این ترتیب اولین هنرپیشه ای بود که پس از مرگ نامزد اسکار می شد.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهاندین در فیلم بعدی خود نقش نوجوان رنجدیده ای به نام “جیم استارک” را در «یاغی بی هدف» (در ایران با نام «شورش بی دلیل» به نمایش درآمد) (1955) بر عهده داشت، نقشی که معرف تصویر او در فرهنگ آمریکا بود. او در این فیلم با ناتالی وود و سال مینیو همبازی بود و موضوع فیلم بیزاری عاطفی این سه نو جوان و درام ویرانگری است که از رقابت بین نوجوانان ناشی می شود.

 

سپس دین نقش مکمل الیزابت تیلور و راک هادسن را در داستانی خانوادگی به نام «غول»، ایفا کرد که در آن هادسن نقش یک صاحب مزرعه ثروتمند و متعصب نژادی را داشت. «غول» که آخرین فیلم دین بود، بیش از سه ساعت زمان داشت و شخصیتی را به تصویر می کشید که در طی چند دهه بخت و اقبالش دگرگون می شد.

 

او پیش از آن که تولید فیلم به پایان رسد، درگذشت و فیلم در سال 1956 منتشر شد. دین برای این نقش نیز نامزد دریافت جایزه شد، و اینگونه، تنها بازیگری است که بیش از یک بار پس از مرگش نامزد دریافت اسکار شده است.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

در سال 1954، دین به حرفه ی اتومبیلرانی علاقمند شد. او پس از اتمام فیلمبرداری «شرق بهشت» چندین خودرو خرید،از جمله یک ترایمف تایگر T110 و یک پورشه. درست قبل از شروع فیلمبرداری «یاغی بی هدف»، در اولین رویداد حرفه ای خود، در مسابقات جاده ای پالم اسپرینگز، که در پالم اسپرینگز کالیفرنیا

 

و در تاریخ 26-27 مارس 1955 برگزار شد، شرکت کرد. دین مقام اول را در رده ی تازه کار و مقام دوم را در رویداد اصلی به دست آورد. مسابقه اش در بیکرزفیلد یک ماه بعد ادامه داشت، و او در رده ی خود مقام اول و در رده سراسری مقام سوم را به دست آورد. دین امید داشت در رقابت ایندیاناپولیس 500 شرکت کند، اما حجم زیاد برنامه هایش آن را غیرممکن ساخت.

 

در آخرین مسابقه، در سانتا باربارا در روز30 مه 1955، او به خاطر خرابی پیستون از ادامه ی مسابقه باز ماند. از آنجا که برادران وارنر او را از شرکت در هر گونه مسابقه ای در زمان تولید فیلم «غول» محروم کردند، این دوره ی کوتاه اتومبیلرانی حرفه ای ناتمام ماند. پس از پایان فیلمبرداری او تصمیم گرفت دوباره مسابقه دهد.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

در تاریخ 30 ام سپتامبر 1955، دین از لوس آنجلس عازم کالیفرنیا شد تا در مسابقه ای که در سالیناس برگزار می شد، شرکت کند. هنگا می که به همراه گروه خود در مسیر کالیفرنیا به پیش می رفت، با اتومبیل دیگری برخورد کرد و دچار جراحات مرگبار بسیاری، از جمله شکستگی گردن شد و بنا به گفته ی شاهدان،

 

مرگش آنی به نظر می رسید. مراسم تشییع جنازه ی وی در 8 اکتبر، در حالیکه هزاران نفر از هوادارانش در آن شرکت داشتند، در ایندیانا برگزار شد. دارایی خالص جیمز دین 20 میلیون دلار برآورد شده است.

 

جاستین تیمبرلیک 36 ساله شد

جاستین رندال تیمبرلیک (Justin Timberlake) زاده 31 ژانویه 1981، خواننده، ترانه سرا، بازیگر و تهیه کننده موسیقی آمریکایی است که در ممفیس تنسی به دنیا آمد و از کودکی در برنامه های تلویزیونی ظاهر شده و درخشیده است. اواخر دهه نود، وی به عنوان یکی از دو خواننده گروه NSYNC به شهرت رسید که در نهایت این گروه تبدیل به یکی

 

از پرفروش ترین گروه های پسران تمام ادوار شد. در دورانی که این گروه وقفه در کارش انداخته بود، جاستین یک آلبوم سولو با سبک آر اند بی به نام Justified در سال 2002 منتشر کرد که سینگل های موفقی همچون Cry Me a River و Rock Your Body در آن بودند و بدین ترتیب وی توانست دو جایزه اول گرمی خود ببرد.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

دومین آلبوم جاستین که به خاطر وجود گستره وسیعی از تأثیرات موسیقایی مورد تحسین قرار گرفته بود، شامل آهنگ هایی مانند My Love و What Goes Around… Comes Around می شد. با فروش بیش از 10 میلیون کپی از دو آلبوم اولش در سراسر جهان، وی توانست تبدیل به یکی از موفق ترین خواننده های دهه شود.

 

تیمبرلیک با خوانندگان و هنرمندان دیگری همچون تیمبلند و مدونا همکاری کرده است. بین سال های 2008 تا 2012 وی روی بازیگری تمرکز کرد و در موسیقی اش وقفه ایجاد کرد. وی در فیلم های «شبکه اجتماعی»، «معلم بد»، «به موقع» و «دوستی با مزایا» ظاهر شد.

 

پس از آن در سال 2013 دوباره به دنیای موسیقی برگشت و سومین و چهارمین آلبوم های خود را منتشر کرد و سبک های نئو سول را با ساختارهای راک دهه شصت و دهه هفتاد تجربه کرد. آهنگ های Suit & Tie و Mirrors به خوانندگی تیمبرلیک بسیار موفق بودند. در سال 2016 وی برای فیلم سینمایی «ترول ها» صداپیشگی کرد که آهنگ Can’t Stop the Feeling وی در این انیمیشن استفاده شد.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

تیمبرلیک در کار خود چندین بار تحسین شده و جایزه های بسیاری برده است، از جمله نه جایزه گرمی، سه جایزه بریت، هفت جایزه موسیقی بیلبورد و چهار جایزه امی، که جایزه دوم را برای حضور در شنبه شب زنده (Saturday Night Live) به دست آورده است. مجله تایم او را یکی از 100 نفر پرنفوذ ترین افراد جهان

 

در سال 2007 و 2013 نام برده است. سرمایه گذاری های دیگر او عبارتند از شرکت ضبط موسیقی تنمن، برند مد ویلیام رست، و رستوران های دستینو و ساترن هاسپیتالیتی. وی در 19 اکتبر 2012 با جسیکا بیل هنرپیشه ازدواج کرد و اکنون صاحب یک پسر هستند.

 

مجله فوربس در گزارش درآمد او در سال 2008، محاسبه کرده که بین ماه های ژوئن 2007 تا ژوئن 2008 برای موسیقی، تور، آگهی های بازرگانی و … 44 میلیون دلار به دست آورده، و به این ترتیب در بین 4 شخصیت پردرآمد موسیقی جهان در آن زمان و بالاتر از مدونا و سلین دیون قرار گرفته است.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

وی نفر دوازدهم فهرست 100 شخصیت مشهور و نفر دوم فهرست پر درآمد ترین افراد مشهور زیر 30 سال نامیده شده است. به گزارش بیلبورد، تیمبرلیک، با درآمد 31 میلیون دلار، سومین موزیسین پردرآمد سال 2013 بود. و در سال 2014، با درآمد 57 میلیون دلار، نفر 26 ام فهرست 100 فرد مشهور و در 2015، با 63 میلیون دلار نوزدهمین نفر بود.

 

تیمبرلیک در بیلبورد سومین فرد پول ساز سال 2014 ذکر شده بود. دارایی خالص جاستین تیمبرلیک 230 میلیون دلار برآورد شده است.

 

شکیرا 40 ساله شد

شکیرا ایزابل مبارک ریپول (Shakira) زاده 2 فوریه 1977، خواننده، ترانه سرا، رقصنده و تهیه کننده موسیقی کلمبیایی است که در بارانکیلا به دنیا آمده و بزرگ شده و رقص را از مدرسه آغاز کرد. اولین آلبوم های استودیویی شکیرا، Magia و Peligro، در سالهای 1990 موفقیت تجاری کسب نکردند؛ با این حال، او با اولین آلبوم رسمی اش، Pies Descalzos (1996) و چهارمین آلبومش، Dónde Están los Ladrone? (1998)، در آمریکای لاتین به شهرت دست یافت.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

شکیرا با آلبوم پنجمش، Laundry Service، وارد بازار انگلیسی زبان شد. تک آهنگ اصلی اش،Whenever, Wherever، پرفروشترین تک آهنگ 2002 شد. موفقیتش با آلبومهای ششم، Fijación Oral, Vol. 1 و هفتم، Oral Fixation, Vol. 2 ، در سال 2005 بیشتر شد و یکی از آهنگهای آلبوم هفتم، Hips Don’t Lie، یکی از پر فروش ترین آهنگهای قرن 21 شد. آلبوم هشتم، She Wolf (2009) ، و نهم، Sale el Sol (2010)تحسین منتقدان را برانگیخت.

 

آهنگ رسمی او برای جام جهانی فیفا 2010،Waka Waka (This Time for Africa) ، پرفروشترین آهنگ جام جهانی تمام ادوار و با 1.2 میلیارد بازدید، یکی از پر بیننده ترین موزیک ویدیوهای یوتیوب شد. در چهارمین و ششمین فصل نسخه آمریکایی The Voice در سال های 2013 و 2014، مربیگری کرد. دهمین آلبومش Shakira (2014)با تک آهنگ Can’t Remember to Forget You، شروع می شود.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

از میان جوایز بسیار شکیرا می توان به پنج جایزه موزیک ویدیوی MTV، دو جایزه گرمی، هشت جایزه گرمی لاتین، هفت جایزه موسیقی بیلبورد، 28 جایزه موسیقی بیلبورد لاتین و نامزدی گلدن گلوب اشاره کرد. او صاحب یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود است، و با فروش بین 70 تا 125 رکورد در سراسر جهان، یکی از پرفروشترین هنرمندان لاتین در تمام دوران هاست.

 

او فعالیت های بشردوستانه و خیریه بسیاری، به ویژه از طریق بنیاد Descalzos، انجام می دهد. فوربس، در سال 2014، شکیرا را پنجاه و هشتمین زن قدرتمند دنیا ذکر کرده بود.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

در بهار 2010، زمانی که جرارد پیکه، مدافع میانی اف سی بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، در موزیک ویدیوی ترانه رسمی جام جهانی شکیرا، Waka Waka (This Time for Africa) ،شرکت نمود، آن دو با هم آشنا شدند و هم اکنون دو پسر به نام های میلان و ساشا دارند. دارایی خالص شکیرا 220 میلیون دلار برآورد شده است.

 

جرارد پیکه 30 ساله شد

جرارد پیکه برنابئو (Gerard Piqué) زاده 2 فوریه 1987، فوتبالیست حرفه ای اسپانیایی است که برای تیم اف سی بارسلونا و تیم ملی اسپانیا توپ می زند. پیکه، تربیت شده باشگاه جوانان لا ماسیا، اولین بار در سال 2004، باشگاه را به مقصد منچستر یونایتد ترک کرد و بعد از چهار سال دوباره به بارسا، تحت رهبری پپ گواردیولا بازگشت

 

و در پیروزی های سه گانه سالهای 2008-2009 و 2014- 2015 باشگاه را یاری کرد. او یکی از چهار بازیکنی است که طی دو سال، در دو تیم متفاوت، قهرمان لیگ اروپا شد، سه نفر دیگر مارسل دزایی، پائولو سوسا و ساموئل اتوئو هستند.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

پیکه همچنین از 11 فوریه سال 2009، عضو تیم ملی اسپانیا است و نقشی اساسی در پیروزی تیم اسپانیا در جام جهانی 2010 و یورو 2012 بازی کرد. دارایی خالص او 40 میلیون دلار برآورد شده است.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

لوئیس سوارز 30 ساله شد

لوئیس آلبرتو سوارز دیاز (Luis Suárez) زاده 24 ژانویه 1987، فوتبالیست حرفه ای اروگوئه ای است که در پست مهاجم برای باشگاه اسپانیایی اف سی بارسلونا و تیم ملی اوروگوئه توپ می زند. وی در جولای سال 2014، با مبلغ 64،980،000 پوند، از لیورپول به بارسلونا ترانسفر شد و یکی از گران قیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال لقب گرفت.

 

این انتقال پس از آنکه او کفش طلای اروپا را در فصل قبل با لیورپول به دست آورده بود، صورت گرفت. سوارز به عنوان یکی از بهترین مهاجمان جهان شناخته می شود. در دسامبر سال 2016، او در گاردین سومین فوتبالیست برتر جهان نام گرفت. در اکتبر 2015، او 300 امین گل خود را برای باشگاه و کشورش به ثمر رساند.سوارز فعالیتش در تیم ملی را در سال 2003 آغاز کرد.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

در سال 2006، برای گرونینگن هلند قرارداد امضا کرد و در سال 2007 به آژاکس منتقل شد. در سال 2010 او کمک کرد آژاکس قهرمان جام KNVB شود و خود با 35 گل در 33 بازی بهترین گلزن لیگ شد. وی همچنین 49 گل در تمام رقابت ها به ثمر رساندو فوتبالیست هلندی سال لقب گرفت. در فصل 2011-2010،

 

پس از پیوستن به گروهی از بازیکنان از جمله یوهان کرایف، مارکو فان باستن و دنیس برگکمپ، صدمین گل آژاکس خود را به ثمر رساند. در ژانویه 2011، سوارز با مبلغ 26.5 میلیون یورو به باشگاه انگلیسی لیگ برتری لیورپول منتقل گردید.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

در فوریه 2012، سوارز با این باشگاه موفق به کسب جام لیگ برتر فوتبال شد. در آوریل 2014، او بازیکن بازیکنان انجمن فوتبالیست های حرفه ای و فوتبالیست سال انجمن نویسندگان فوتبالی نامگذاری شد. او با 31 گل به عنوان برترین گلزن لیگ برتر، موفق به کسب کفش طلایی لیگ برتر شد و کفش طلای اروپا را با کریستیانو رونالدو سهیم شد.

 

در اولین فصل حضورش در بارسلونا، در کنار لیونل مسی و نیمار، در خط حمله سه نفره شان معروف به MSN (مسی، سوارز، نیمار) درخشید و به باشگاهش کمک کرد تا به پیروزی سه گانه قاره ای لا لیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا برسد. در فصل دوم خود نیز موفق به کسب اولین جایزه پیچیچی و همچنین دومین کفش طلای اروپای خود شد، اولین بازیکنی بود که، به غیر از مسی و رونالدو، از سال 2009، برنده هر دو جایزه می شد.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

سوارز، با 47 گل در 90 بازی برای اروگوئه، برترین گلزن تاریخ تیم ملی خود است. در جام جهانی 2010 در آفریقای جنوبی او با زدن سه گل نقش مهمی در کسب مقام چهارم اروگوئه بازی کرد، و همچنین مقابل غنا در وقت اضافه با دست ضربه ای را در طول یک چهارم نهایی مهار کرد. در کوپا آمریکا 2011، سوارز چهار بار برای اروگوئه گل زنی کرد

 

تا موفق به کسب رکورد پانزدهم کوپا آمریکا شوند، و او بازیکن مسابقات نام بگیرد. در جام جهانی فوتبال 2014 در برزیل، وی چهلمین گل بین المللی اش را به ثمر رساند.سوارز بازیکنی جنجالی بود. او علاوه بر دفاع با دست در خط دروازه در جام جهانی 2010، سه بار حریفان خود را گاز گرفت که آخرین آنها مدافع ایتالیایی جورجیو کیه لینی در جام جهانی 2014 بود که سبب 4 ماه محرومیت وی از سوی فیفا شد.

 

همچنین فدراسیون فوتبال او را به دلیل توهین نژاد پرستانه به پاتریس اورا مجرم شناخت. دارایی خالص لوئیس سوآرز 40 میلیون دلار برآورد شده است.

 

جنیفر آنیستون 48 ساله شد

جنیفر جوانا آنیستون (Jennifer Aniston) زاده 11 فوریه 1969 بازیگر، تهیه کننده و تاجر آمریکایی است. وی دختر بازیگر یونانی جان آنیستون و بازیگر آمریکایی نانسی داو است. آنیستون در سراسر جهان به خاطر ایفای نقش ریچل گرین در سریال کمدی محبوب «دوستان» (1994-2004) شناخته شده است،

 

نقشی که جایزه امی، جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن صنفی بازیگران را برایش به ارمغان آورد. این کاراکتر در طول پخش سریال محبوب بود و بعد ها به یکی از 100 شخصیت بزرگ زن در تلویزیون ایالات متحده تبدیل شد.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

آنیستون در تعدادی از فیلم های کمدی و کمدی رمانتیک نقش زن اصلی را بازی کرده است. موفق ترین کارهای او «بروس قدرتمند» (2003)، «جدایی» (2006)، «مارلی و من» (2008)، «فقط باهاش کنار بیا» (2011)، «رئیس های وحشتناک» (2011) و «ما خانواده میلر هستیم» (2013) را می توان نام برد،

 

که هر یک از آنها بیش از 200 میلیون دلار آمریکا در سراسر جهان به فروش رسیده است. او برای فیلم های «دوستان با پول» (2006)، «دختر خوب» (2002)، و «نمایش کیک» (2014)، که برای آن برنده جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن صنفی بازیگران شد، تحسین منتقدین را برانگیخت. فیلم های دیگر او عبارتند از «همراه با پلی» (2004) و «با تو حال نمی کند» (2009).
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

آنیستون در سال 2012 ستاره ای در پیاده روی مشاهی هالیوود کسب کرد. وی یکی از گران قیمت ترین بازیگران هالیوود است و ثروت خالص او در سال 2014 صد و پنجاه میلیون دلار امریکا تخمین زده شده است. مجله پیپل در 2004 و 2016 وی را “زیباترین زن دنیا” نامیده است. جینفر پس از 5 سال زندگی با برد پیت، از وی جدا شد و در سال 2015 با جاستین ثیرو ازدواج کرد. در حال حاضر دارایی خالص جنیفر آنیستون 150 میلیون دلار است.

 

تیلور لاتنر 25 ساله شد

تیلور دنیل لاتنر (Taylor Lautner) زاده 11 فوریه 1992، بازیگر، مدل و هنرمند رزمی امریکایی است که بیشتر برای بازی در نقش جیکوب بلک در مجموعه فیلم های «گرگ و میش»، ساخته شده بر اساس رمانی به همین نام توسط استفانی مایر شناخته شده است.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

لاتنر در کودکی هنرهای رزمی را در هلندِ میشیگان آموخت و در رده خود توسط انجمن کاراته ورزشی آمریکا درجه یک شناخته شد. لاتنر سپس کار بازیگری خود را، با ظاهر شدن در نقش های جزئی در سریال های کمدی مانند «نمایش برنی مک» (2003) و «همسر و بچه های من» (2004) شروع کرد و پس از آن،

 

در مجموعه های تلویزیونی مانند «چه خبر، اسکوبی دو؟» (2005) و «دنی فانتوم» (2005) به صداپیشگی پرداخت. در سال 2005، او در فیلم « دوجینش ارزانتر است» (2) بازی کرد و در فیلم سه بعدی «ماجراهای پسر کوسه ای» و «دختر گدازه ای» ظاهر شد. در سال 2011 نیز در فیلم اکشن «آدم ربایی» نقش آفرینی کرد.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

از سال 2013، لاتنر در مجموعه طنز تلویزیون بی بی سی به نام «فاخته»، نقش پسر شخصیت اصلی را بر عهده دارد و در سال 2016 به جمع بازیگران اصلی سری دوم سریال کمدی ترسناک «ملکه های جیغ» محصول شبکه فاکس پیوسته است و نقش دکتر کسیدی کسکید را بر عهده دارد. لاتنر در سال 2010 گرانقیمت ترین بازیگر نوجوان هالیوود لقب گرفت. دارایی خالص تیلور لاتنر 40 میلیون دلار برآورد شده است.

 

نیمار 25 ساله شد

نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور (Neymar) زاده 5 فوریه 1992، فوتبالیست حرفه ای برزیلی است که در پست فوروارد برای باشگاه اسپانیایی اف سی بارسلونا و تیم ملی برزیل بازی می کند. نیمار در سن بسیار کم یعنی در 17 سالگی با تیم سانتوس مورد توجه عموم قرار گرفت. وی به این باشگاه کمک کرد

 

تا دو قهرمانی پیاپی جام برزیل را بدست آورند. وی دو بار در سال های 2011 و 2012 بهترین فوتبالیست سال آمریکای جنوبی نام گرفت و بعد به اروپا نقل مکان کرد تا به تیم بارسلونا بپیوندد.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

در تیم بارسا نیز که با لیونل مسی و لوئیس سوارز، اعضای مثلث حمله این تیم را تشکیل می دادند، توانست در فصل های 2014 و 2015 عناوینی در لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان یوفا بدست آورد و در فصل 2015 رتبه سوم توپ طلایی فیفا را کسب کرد. با 50 گل در 74 بازی برای برزیل از سن 18 سالگی،

 

نیمار چهارمین گلزن تیم ملی این کشور است. وی بازیکنی کلیدی در پیروزی های تیم ملی برزیل در قهرمانی جوانان آمریکایی جنوبی در سال 2011 بود و در جام کنفدراسیون های فیفا در سال 2013 وی جایزه توپ طلای بهترین بازیکن تورنمنت را از آن خود کرد.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

نیمار به خاطر مصدومیت و تعلیق نتوانست مدت زیادی در بازی های جام جهانی فیفا 2014 و کوپا آمریکا 2015 بازی کند ولی در سال بعد کاپیتانی تیم برزیل را داشت و اولین مدال طلای المپیکی اش را در فوتبال مردان در المپیک تابستانی 2016 بدست آورد. وی که با دریبل های زیبایش و مهارتش با بازی با پای راست و چپ، با نابغه های فوتبال سابق برزیل از جمله پله مقایسه می شود.
اخبار داغ از جشن تولد چهره های سرشناس جهان

 به گزارش پارس ناز در خارج از زمین فوتبال نیز وی در میان برجسته ترین و مشهورترین ورزشکاران دنیا قرار دارد و SportsPro در سال های 2012 و 2013 او را برجسته ترین ورزشکار سال نامید و ESPN وی را چهارمین ورزشکار مشهور دنیا در سال 2016 معرفی کرد. دارایی خالص نیمار 90 میلیون دلار برآورد شده است.

 

مطالب مرتبط :

جشن تولد برای ستاره های مشهور جهان

اخبار جشن تولد چهره های مشهور هالیوود

جشن تولد برای ستاره های معروف هالیوود

جشن تولد ستاره های جهان در آخر دی ماه

جشن تولد بازیگران و ستاره ها در روزهای اخیر

جشن تولد هالیوودی ها و ستاره های مشهور جهان