پارس ناز پورتال

از تهران تا ترکیه با هواپیما چند ساعت راه است؟

از تهران تا ترکیه با هواپیما چند ساعت راه است؟

قبل از خرید بلیط استانبول به تهران، باید بدانید که این سفر چند ساعت زمان می‌برد. به‌طورکلی مسافرانی که می‌خواهند یک سفر دلپذیر و در عین حال بدون استرس را تجربه کنند، باید اطلاعات جامعی درباره سفرشان داشته‌باشند. یکی از مهم‌ترین این اطلاعات دانستن زمانی است که طول می‌کشد تا به مقصد برسند.

 

 یعنی اگر راه هوایی را برای سفر به ترکیه انتخاب کرده‌اید، ضروری است که بدانید چه مدت زمان طول می‌کشد تا پرواز تهران به ترکیه‌ شما به مقصد رسیده و به زمین بنشیند. البته بدون در نظرگرفتن اختلاف زمانی بین ایران و ترکیه، محاسبات شما درباره زمان رسیدن درست از آب در نمی‌آید.

 

 بنابراین نکات دیگری نیز در این باره نیز وجود دارد که باید بدانید.در اینجا قرار است که شما همه چیز را درباره مدت زمان سفر هوایی تهران به ترکیه بدانید و اطلاعات اولیه درباره این سفر را داشته باشید.

 

مسافت بین تهران تا ترکیه

تهران تا ترکیه تقریبا 2000کیلومتر فاصله دارد. طی‌کردن این فاصله و سفر از تهران به استانبول بسته به اینکه چه نوع وسیله نقلیه‌ای سوار می‌شوید، ساعات متفاوتی زمان می‌برد. برای مثال سفر از تهران به ترکیه بوسیله اتوبوس بین 30 تا 40 ساعت زمان می‌برد. اما همین فاصله با استفاده از هواپیما زمان کمتری می‌برد. بنابراین هواپیما انتخاب بهتری برای سفر از ایران به ترکیه محسوب می‌شود. اما آیا اطلاعی از خط هوایی تهران ترکیه دارید؟

 

معرفی خط هوایی تهران ترکیه

ایرلاین‌های خط تهران به استانبول عبارتند از؛ هواپیمایی امارات، آسترین ایرلاینز، اطلس گلوبال، ایرعربیا، لوفته‌انزا، بوتا ایرویز، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی بین‌المللی اوکراین، عمان ایر، قطر ایرویز، قشم ایر، ترکیش ایرلاینز و پگاسوس ایرلاینز است. البته اگر بلیط استانبول به تهران را تهیه کرده‌اید باید بدانید که این ایرلاین‌ها در هر دو جهت فعالیت می‌کنند.

معرفی خط هوایی تهران ترکیه

مدت زمان پرواز تهران به ترکیه

در زیر مقدار تقریبی زمانی که طول می‌کشد تا سفر با هواپیما از تهران به سه شهر پرتردد ترکیه انچام پذیرد، بیان شده‌است:

 

  • زمان تقریبی پرواز تهران تا استانبول حدود 2 ساعت و 35 دقیقه تا 3 ساعت و 5 دقیقه است.

 

  • زمان تقریبی پرواز تهران تا ازمیر حدود 2 ساعت و 40 دقیقه تا 3 ساعت است.

 

  • زمان تقریبی سفر از تهران تا آنتالیا با هواپیما برابر با 2 ساعت و 35 دقیقه تا 2 ساعت و 55 دقیقه است.

 

  • پرواز تهران به آنکارا یعنی از فرودگاه امام‌خمینی تا فرودگاه اسن‌بوغا تقریبا ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه زمان می‌برد. در این مسیر شرکت‌های هوایی؛ قطر ایرویز، ایران‌ایر، پگاسوس ایرویز، بوتا ایرویز، لوفتهانزا و ترکیش ایرلاین فعالیت می‌کنند.

 

  • پرواز تهران تا آنتالیا البته بدون در نظرگرفتن یک توقف در فرودگاه آتاتورک استانبول، ۴ ساعت و ۵۰ دقیقه زمان می‌برد.

 

  • توجه داشته باشید که ۴ ساعت و ۵۰ دقیقه که برای طی کردن مسافت تهران تا آنتالیا با هواپیما تعریف شده است، فقط به مدت‌زمان پرواز اشاره دارد. یعنی مدت توقف در این مسیر در زمان 4 ساعت و 50 دقیقه مدنظر گرفته نشده است. در ضمن شرکت‌های هواپمایی این مسیر اطلس گلوبال و ترکیش ایرلاینز است.

 

اطلاعات اولیه درباره پرواز به ترکیه

اگر اولین بار است که به ترکیه سفر می‌کنید، لازم است اطلاعات اولیه و کاربردی زیر را درباره سفر به این کشور بدانید. مهم‌ترین این اطلاعات به شرح زیر است:

 

  • مردم در ترکیه به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند.

 

  • واحد پول کشور ترکیه لیر ترکیه است.

 

  • اختلاف زمانی بین استانبول به عنوان پایتخت ترکیه و تهران برابر با یک ساعت و نیم است. در واقع ساعت ترکیه یک ساعت و نیم از ساعت تهران عقب‌تر است.

 

  • کد تلفن تماس با شهر استانبول در ترکیه 90+ است.

 

  • شماره تماس اضطراری در کشور ترکیه برابر با 112 است.

نکات کاربردی درباره سفر هوایی تهران ترکیه

نکات کاربردی درباره سفر هوایی تهران ترکیه

 

در ادامه نکاتی را به شما می‌گوییم، که چالش سفر شما به ترکیه را آسان‌تر می‌کند. این نکات به شرح زیر است:

 

  • قبل از اینکه بلیط استانبول به تهران را تهیه کنید، باید درباره تفاوت زمانی بدانید. اختلاف زمانی که بین تهران و ترکیه وجود دارد، باعث می‌شود که در محاسبه زمان رسیدن به ترکیه اشتباه رخ دهد. پس شما لازم است که با احتساب اختلاف ساعت بین مبدأ و مقصد به مدت زمان سفر، اطلاع دقیقی از ساعت فرود هواپیما در فرودگاه مقصد را تخمین بزنید. در این صورت می‌توانید برای زمان رسیدن به مقصد خود برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام دهید. همانطور که گفتیم یک ساعت و نیم اختلاف زمانی بین تهران و استانبول وجود دارد که باید در محاسباتتان در نظر بگیرید.

 

  • نکته‌ی دوم آگاهی نسبت به تعداد ایستگاه‌هایی است، که هواپیما قصد دارد با برنامه‌ریزی قبلی و طبق برنامه پرواز در آنها توقف کند. مسافران پروازهای تهران ترکیه و خریداران بلیط استانبول به تهران باید آگاه باشند که هواپیمایی که بر آن سوار هستند، در چه شهرها و ایستگاه‌هایی توقف می‌کنند. این اطلاعات موثق کمک می‌کند تا مسافر زمان رسیدن به مقصد را بداند و برنامه‌هایش به موقع انجام شود.

 

  • در حال حاضر هر روز بین 12 تا 15 سفر هوایی از مبدا تهران به مقصد استانبول در فرودگاه‌های این شهرها وجود دارد.

 

  • به طور کلی از فرودگاه امام‌خمینی تا فرودگاه آتاتورک بین ۳ ساعت تا ۳ ساعت و نیم زمان می‌برد. با این وجود گاهی شرایط جوی ممکن است از سرعت پرواز کم کرده و یا این سفر با تاخیر روبرو شود.