پارس ناز پورتال

استفاده از دستمال مرطوب آرایشی مفید یا مضر؟

استفاده از دستمال مرطوب آرایشی مفید یا مضر؟

استفاده از دستمال مرطوب آرایشی مفید یا مضر؟ 

دستمال مرطوب آرایشی برای پاک کردن آرایش صورت خانم ها استفاده می شود و همیشه بر سر استفاده از آن بحث بوده است. بارها و بارها خواندیم که متخصصان پوست اصرار دارند که قبل از خواب باید آرایش را از روی صورت پاک کرد؛ امری که گاه دشوار به نظر می‌رسد.

 

سیاری از افراد که نمی‌خواهند به پوستشان آسیب برسد، راه آسان‌تری را ترجیح می دهند که استفاده از دستمال مرطوب آرایشی است .این در حالی است که به نقل از سایت هلث نیوز، استفاده از این دستمال‌ها برای سلامت پوست خوب نیست.

 

زیرا به‌طور کامل آرایش صورت را پاک نمی‌کند و به گفته متخصصان پوست، تنها آرایش ،روغن ، کثیفی و باکتری را روی صورت پخش می‌کند و مانند مالیدن یک پاک‌کننده روی صورت است که با آب شسته نمی‌شود!درنتیجه منافذ پوست با چربی و کثیفی مسدود می‌شود.

 

بیشتر این دستمال‌ها حاوی الکل است که باعث می‌شود ماده مرطوب دستمال روی صورت سریع تبخیر شود تا صورت برای مدت طولانی مرطوب نماندو الکل موجود در آن، ‌صورت را خشک می کند .همانند دیگر محصولات، این دستمال‌ها دارای تاریخ مصرف است و ماندگاری طولانی آن می تواند روی کیفیت آن تاثیر بگذارد.از این دستمال‌ها فقط در مواقع لزوم و آن‌ هم از نوع بدون الکل باید استفاده کرد.