پارس ناز پورتال

اسرار مهم شوهرداری در زندگی زناشویی

اسرار مهم شوهرداری در زندگی زناشویی

اسرار مهم شوهرداری در زندگی زناشویی 

زنان دقت داشته باشند که مردان از برخی از کارها و خصوصیات زنانه خوششان می‌آید و میتوان از آنها نسبت به جلب دقت اکثر شوهر بهره گیری نمود. ما فکر می‌کنیم که چون به رشد جسمی و بلوغ جنسی رسیده ایم آمادگی ازدواج را پیدا کردیم. در این مطلب میخواهیم به شما بانو ها نکاتی را معرفی کنیم که رمز اصلی شوهر داری در زندگی زناشویی هست.

 

امروزه یکی از مهم‌ترین دشواری های خانواده ها نداشتن مدیریت صحیح همسرداری در زندگی هست؛ شمار زیادی از اختلافات، بحران ها و مشاجرات که مقدمه فروپاشی خانواده هاست، ناشی از نداشتن الگوی صحیح همسرداری در اداره خانواده هست.تعلیم همسرداری علمی هست که تمام افرادی که علاقه مندند که ارتباط اي عاشقانه

 

و عاقلانه اي رو تجربه کنند باید بیاموزند. با این که قدرت هوش و یادگیری به طور طبیعی در ما وجود داره ما برای یادگیری ریاضی، علوم، فیزیک می‌دانیم که نیاز به تعلیم داریم. اما فکر میکنیم که برای وارد شدن به زندگی مشترک نیازی به تعلیم نیست.

 

پیش نیاز تعلیم همسرداری این هست که ما بپذیریم زندگی زناشویی یک گزینه هست و این گزینه هرگز بر روی ژن هاي ما برنامه ریزی نشده و ما احتیاج داریم که بیاموزیم و اطلاعات لازم را کسب کنیم.ما فکر می‌کنیم که چون به رشد جسمی و بلوغ جنسی رسیده ایم آمادگی ازدواج را پیدا کردیم. ما فکر میکنیم که می‌دانیم

 

چگونه باید با همسرمان رفتار کنیم و به چگونگی داشتن یه زندگی بلند مدت آگاهیم. به همین علت هست که ما برای یادگیری درس پارسی، علوم و … تعلیم را لازم میدانیم ولی برای یادگرفتن این که چگونه باید یک ارتباط ي مشترک را اداره کرد کمتر احساس نیاز به تعلیم میکنیم. باید بدانیم و بپذیریم که همسرداری یک تعلیم هست و نیاز به یادگیری دارد.

 

*به جای کلمه من و تو از کلمه ما بهره گیری کنید
در کلیه موارد معیشت اعم از تملک و درآمد و غیره از کلمه” ما” بهره گیری نمایید نه من وتو؛ فراموش نکنید که حالا زندگی مشترک شروع شده دیگرمن وتومطرح نیست.

 

* در برابر شوهر خود هر چند حق باشما باشد، لجبازی و تاکید نکنید
اگر بحثی شد آن را کش ندهید. زود دعوای احتمالی را با احترام تمام کنید. کسی از احترام ضرر نکرده! مراقب آثار دعوا و مشاجره و فحاشی روی بچه هایتان باشید که بعدها پشیمانی سودی ندارد.

 

* شوهر خود را بخصوص درمقابل بستگانش تحقیر نکنید
ازتعریف و تمجید بستگان خود درمقابل آنان پرهیز نمایید.

 

* از مخالفت و مشاجره با شوهر خود بپرهیزید
وی را بازجویی نکنید. هرگز به او و بستگانش بی احترامی نکنید. هرگز به او فحش ندهید. گله گذاری نکنید و تلخی هاي قبل را بازبینی و تذکر نکنید. قبل قبل و نباید آینده را با تکرار تلخی ها خراب کرد. چنانچه کمک‎هایي از طرف بستگان شما به شوهرتان شده آنها را به رخ او نکشید.

 

* با رفقا و آشنایان شوهرتان در رفت و آمد‎ها بیش ازحد معمول گرم نگیرید
جز در منزل و فقط برای شوهرتان از لباس اندامی و چسبان و بدن نما و عطرهای محرک و آرایش آنچنانی و عشوه و کرشمه بهره گیری نکنید. اگر بچه دارید به آثار ویرانگر رفتارها و نمادهای جنسی و لباس هاي محرک دقت کنید

 

* شوهر خود را در رفت و آمد با رفقا و اقوامش محدود نکنید
بگذارید گاه به غار تنهایی خود برگردد. در رفت و آمد و رفت و آمد با بستگان شوهر خود پیشقدم باشید. به بستگان نزدیک شوهر خود «مادرشوهر، پدرشوهر، برادرشوهر، خواهرشوهرو…» بیش از خویشاوندان دیگر احترام بگذارید. زحماتی که برای پذیرایی خویشاوندان شوهر خود متحمل میشوید به رخ شوهر خود نکشید.

 

* چنانچه در آمدی دارید و برای زندگی خرج می‎کنید آن را بازگو نکنید.

 

* از مردان دیگر «خصوصا شوهر یا نامزدسابق» نزد شوهرتان تمجید نکنید
هیچ مردی را به رخ شوهرتان نکشید و ترجیح ندهید و در گفتار این موضوع را رعایت کنید. بدترین کار یک زن تهدید به ارتباط با مرد دیگر و بدتر ازآن اقدام به آن هست . هیچ زنی از خیانت به شوهرش خیر ندیده هست.

 

*برای انجام درخواستهای خود با شوهرتان با خشونت و آمرانه برخورد ننمایید

 

هرگز فحاشی نکنید و ا ورا از خود و منزل نرانید «درب اتاق یا منزل را به روی او نبندید بخصوص در برگشت به منزل پس از یک مشاجره».در مواقع مشاجره هر روالی دارید را ادامه دهید مثلاً عدم پخت غذا و شستن لباسها وسایر امور منزل را مجازات ندانید.

 

* برای برآوردن نیازمندیهای خود از نظر مادی و غیر مادی امکانات شوهر خود را در نظر بگیرید و وی را زیر فشار نگذارید

 

برای هر مناسبتی هدیه نخواهید و مناسبت تراشی نکنید. به هدیه مرد هرچند کوچک و کم ارزش بی اعتنا نباشید و ارزش معنوی هدیه را با طلا و جواهر و چک پول اندازه نگیرید.

 

* خود را برای شوهرتان بیارایید و برترین و تمیزترین لباس خود را در برابر وی بپوشید.